Előfizetői tartalom

Ettől izgalmas a mérnöki munka

Hámor Iván
Magyarországon az elmúlt bő két évtizedben nem csak autóipari összeszerelő- és gyártóüzemek, hanem komplex fejlesztőközpontok is létrejöttek. Ezek tevékenysége nem az előre legyártott alkatrészek összeszereléséből áll, hanem "üres papírról", azaz üres képernyőről indulva a gyártás előkészítéséig minden kutatási, fejlesztési, tervezési fázis megtalálható náluk. Fejlesztőmérnöknek azonban nem "születik" az ember, hanem olyan kompetenciák birtokában válhat azzá, amit elméleti és gyakorlati tanulmányok során szerezhet meg. Erről is, de az utcai- és versenymotor tervezés közötti különbségről is szó esett a Hanula Barnával folytatott beszélgetés alatt, aki korábban részt vett a Bugatti Veyron 1001 lóerős motorjának fejlesztésében. Jelenleg a győri Széchenyi István Egyetem Audi Hungaria Járműmérnöki Karának dékánja és a motorfejlesztésben szerzett tapasztalatait immár oktatóként adja át a fiatal mérnök-hallgatóknak.

A most pályát választó generáció tagjai közül talán nem mindenki tudja, de Hanula Barna az 1980-as évek közepén az egyik, ha nem a legnevesebb hazai versenymotor építő társaság tagja volt. Mit gondol most, a széria- vagy versenymotor-fejlesztés a nagyobb kihívás? Az életpályát tekintve a fiatal éveiben fejleszt valaki inkább versenymotort, mert ez család mellett szinte lehetetlen....

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés