bmw

Moody's: az autóipar túl van a mélyponton

Moody's: az autóipar túl van a mélyponton

Stabilra javította az eddigi negatívról a globális autóiparra érvényben tartott kilátását kedden a Moody's Investors Service, azzal a véleményével indokolva a lépést, hogy az ágazat lassan magához tér a koronavírus-járvány okozta súlyos értékesítési sokkból és a kereslet jövőre várhatóan meredeken emelkedik.

Itt a bejelentés: a kormány újabb ingyenmilliókat ad elektromos autók vásárlására

Itt a bejelentés: a kormány újabb ingyenmilliókat ad elektromos autók vásárlására

A kormány Klíma- és Természetvédelmi Akcióterve részeként meghirdetett, 5 milliárd forintos keretösszegű elektromosjármű-vásárlást támogató pályázata nagy sikerrel zárult. A kormány döntése alapján mintegy 882 millió forinttal megemeljük a pályázati keretösszeget, így a kiírási feltételnek megfelelően benyújtott összes pályázat támogatásban részesülhet - mondta az MTI-nek nyilatkozva Palkovics László innovációs és technológiai miniszter.

Újra erőre kapott a magyar autógyártás - Több oka is van a rég látott optimizmusnak

Újra erőre kapott a magyar autógyártás - Több oka is van a rég látott optimizmusnak

A magyar autóiparban már javában tart a koronavírus-járvány okozta sokkból történő kilábalás, az augusztusi gyártási, értékesítési statisztikák, valamint a meglévő rendelésállományok pedig valódi optimizmusra adnak okot, sok szereplő nagyon erős második félévre számít. A végső siker szempontjából kiemelten fontos lesz, hogy a vállalatok megtartsák munkavállalóikat és alkalmazkodjanak a legújabb kihívásokhoz a HR területén. Továbbá a politikai döntéshozók minden létező eszközükkel támogassák a hazai autóipart ebben a kiemelten fontos időszakban. Többek között ezek a megállapítások hangzottak el a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) és a Portfolio közös szakmai online konferenciáján.

Új időszámítás kezdődött az autóiparban - Hatalmas lehetőség előtt Magyarország

Új időszámítás kezdődött az autóiparban - Hatalmas lehetőség előtt Magyarország

A koronavírus-járvány okozta sokk után kezdenek magukhoz térni az autópiacok, a visszaépülés dinamikája viszont kontinensenként, országonként eltérő. A piaci kereslet volatilitása, az ebből eredő kiszámíthatatlanság pedig hatalmas kihívást jelent az iparági szereplők számára. A kialakult helyzetet tovább nehezíti a biztonságos munkakörülmények biztosítása, az új technológiákra történő átállás. Jó hír viszont, hogy a járvány hatására a hazai vállalatok pozíciója tovább erősödött az egyes cégcsoportokon belül, amely hatalmas lehetőséget jelent Magyarország számára. Ahhoz viszont, hogy ezt meg tudják ragadni az iparági szereplők, az állam további támogatására is szükség van. Többek között ezek derültek ki abból az exkluzív körinterjúból, amelyet a jövő szerdán megrendezésre kerülő Járműipar 2020 online konferencia résztvevőivel, Győri Imrével, Kis Istvánnal, Lőre Péterrel, Mesics Olíviával, Salgó Andrással és Urbán Lászlóval készített a Portfolio.

Na, vajon melyik modell a használtautó-piac sztárja?

Na, vajon melyik modell a használtautó-piac sztárja?

Az amerikai iSeeCars.com adatai alapján a Tesla Model 3 a használtautó-piac sztárja, az amerikai elektromosautó-gyártó legkisebb modellje ugyanis gyorsabban talál új gazdára az oldalon, mint bármelyik másik gyártóé.

Díjat csökkent és magyar Mercedesekkel bővít a SHARE NOW Budapesten

Díjat csökkent és magyar Mercedesekkel bővít a SHARE NOW Budapesten

A nyár folyamán megújult a SHARE NOW autómegosztó Budapesten, aminek köszönhetően szélesebb körben vált elérhetővé az autómegosztás a fővárosban lakók számára. A vállalat jelentősen csökkentette a kisebb autók percdíjait is, amelyek költséghatékony használatát a SHARE NOW Pass25 előfizetés bevezetése szintén segíti. Továbbá lejjebb mentek az egynapos csomagok árai, illetve már minden hosszabb időre szóló csomag tartalmaz levezethető kilométereket is.

Új időszámítás kezdődött az autóiparban - Magyarországnak nagyobb a tét, mint valaha

Új időszámítás kezdődött az autóiparban - Magyarországnak nagyobb a tét, mint valaha

Sikerül-e a magyar autóipar talpra állítása? Mi lesz a magyar autóipar versenyképességével? Reális forgatókönyv a torta újraosztása? Hogyan válhatnak a magyar autóipari kkv-k a kialakult helyzet nyerteseivé? Hogyan lehet megbirkózni az új kihívásokkal a munkaerőpiacon? Csak néhány téma azok közül, amelyekkel kiemelten foglalkozunk soron következő, szeptember 2-ai Járműipar 2020 online konferenciánkon. Érdemes regisztrálni, találkozzon a magyar járműipar meghatározó szereplőivel.

Nőttek az Audi eladásai júliusban

Nőttek az Audi eladásai júliusban

Júliusban már a járványvédelmi korlátozások ellenére is több autót adott el világszerte az Audi, mint egy évvel korábban - tájékoztatta az autógyár értékesítési igazgatója Hildegard Wortmann, a Heilbronner Stimme lapot.

Hatalmas pusztítást végzett a koronavírus a világ nagyvállalatainál

Hatalmas pusztítást végzett a koronavírus a világ nagyvállalatainál

Sok izgalmas meglepetéssel szolgált az idei második negyedéves gyorsjelentési szezon, hiszen ez volt az évnek az az időszaka, amikor a világ már lényegében a negyedév elejétől a végéig érezte a bőrén a járvány gazdasági hatásait. A visszaesés a világ legnagyobb vállalatinál nem maradt el, bár sok esetben a jelentősen lefelé módosított elemzői várakozásokat sikerült felülmúlniuk a cégeknek. Összefoglaltuk a friss gyorsjelentések közül a fontosabbakat.

A járvány megütötte a BMW-t, veszteséges lett a konszern

A járvány megütötte a BMW-t, veszteséges lett a konszern

A globális koronavírus-járvány a BMW működését is alaposan nyomás alá helyezte, jelentősen csökkent az értékesítés és a vállalatcsoport bevétele, a BMW már üzemi eredmény szinten is veszteséges lett. A menedzsment gyakorlatilag elismerte, hogy túlságosan optimista volt a globális gazdaság kilábalására és a konszern autóértékesítésének normalizálódására vonatkozó márciusi előrejelzése, így azon módosított, és már arra számít, hogy a harmadik negyedévben csak elkezdenek stabilizálódni a gazdasági kondíciók.

Münchenben hat hétre leáll a BMW-k gyártása

Münchenben hat hétre leáll a BMW-k gyártása

A BMW i4 tömegtermeléséhez szükséges üzemátalakítások miatt július 24. és szeptember 7. között szünetel Münchenben az új autók gyártása – írta a vállalat közleményében.

Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

Az AutoWallis lehet az Opel importőre három közép-kelet-európai országban

Újabb jelentős lépést tesz a nemzetközi terjeszkedés terén az AutoWallis, miután az Opel márka importőre lehet Horvátországban, Szlovéniában és Bosznia-Hercegovinában. Ezzel a lépéssel a csoport nagy mértékben növelheti az eladott új gépjárművek számát és árbevételét.

Drasztikus visszaesés a BMW-nél, pedig Kínában már látszik a fordulat

Drasztikus visszaesés a BMW-nél, pedig Kínában már látszik a fordulat

Nem meglepetés, hogy globálisan alaposan visszaesett a BMW értékesítése, a pandémia miatt a márkacsoport eladásai negyedéve csökkentek a második negyedévben, Rolls-Royce-ból fele annyit, MINI-ből több mint harmadával, BMW-ből pedig közel negyedével kevesebbet adtak el, mint egy éve. Reményre ad okot, hogy Ázsiában, és azon belül Kínában a tavalyinál is több autót adtak el.

Magyarországon is terjeszkedik az AutoWallis

Magyarországon is terjeszkedik az AutoWallis

Az Iniciál Csoporttal tavaly kötött együttműködés újabb lépéseként az AutoWallis tulajdonába kerül a hét autómárka értékesítésével és márkaszervizelésével foglalkozó Iniciál Autóház Kft. 40 százaléka. A vállalat – melynek ügyvezetője az alapító, Taródy Zsolt marad – árbevétele tavaly elérte a 19,3 milliárd forintot, míg az AutoWallisé a 75,3 milliárd forintot.

Palkovics László: a debreceni lesz a BMW legflexibilisebb gyára

Palkovics László: a debreceni lesz a BMW legflexibilisebb gyára

A debreceni BMW-gyár építése nem lassult le, sőt, éppen hogy gyorsítani kell azt - mondta Palkovics László innovációs és technológiai miniszter az InfoRádió Aréna című műsorában. Arról is beszélt, hogy a koronavírus-járványnak több területen is hosszútávú következményei lesznek.

Három dologra van szüksége a magyar autóiparnak ahhoz, hogy győztesként kerüljön ki a koronavírus-válságból

Három dologra van szüksége a magyar autóiparnak ahhoz, hogy győztesként kerüljön ki a koronavírus-válságból

Egyedi lehetőség áll fenn a válság miatt, az autóiparban szokatlan módon a magyar beszállítók megtámadhatják mind nyugat-európai, mind ázsiai versenytársaikat - jelentette ki Rózsa Tamás a Járműipar 2020 online konferencián. A Top Tier Consultants ügyvezető igazgatója hozzátette, a piacot csak akkor lehet felülteljesíteni, ha a válságot túl is éli egy adott magyarországi beszállító. A túlélés záloga pedig három kézben van: a vevők, a befektetők és a bankok bizalmát egyaránt el kell nyerni, ami nem egy adottság, hanem proaktív kemény munka eredménye.

A BMW 6000 fős leépítést tervez

A BMW 6000 fős leépítést tervez

A BMW hatezer munkahely megszüntetését tervezi a koronavírus-járvány kedvezőtlen hatásai miatt 2022-ig, valamint felfüggeszti az önvezető technológia fejlesztésére kötött együttműködést a Daimlerhez tartozó Mercedes-Benz autógyártóval.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.