bmw

Újra zuhanás a tőzsdéken – Jó ötlet most BMW-be, Daimlerbe, Volkswagenbe fektetni?

Újra zuhanás a tőzsdéken – Jó ötlet most BMW-be, Daimlerbe, Volkswagenbe fektetni?

Ha volt szektor, amit alaposan megtépázott a globális koronavírus-járvány miatt bekövetkezett válság, az az autóipar. Világszerte egymás után álltak le a gyárak, zártak be a kereskedések, nem csak a gyártás, de az értékesítés is zuhant. A válság az árfolyamokon is mély nyomot hagyott, nagyot esett az autóipari cégek, így a három nagy német autógyártó, a BMW, a Daimler és a Volkswagen árfolyama is, olyan mélyre esett a részvények árazása, amilyenre az elmúlt két évtizedben csak ritkán láttunk példát. Megnéztük, mi történt az elmúlt hónapokban a német autógyártók árfolyamával, hogy néz ki az árazás, mit gondolnak az elemzők, és milyen technikai szintekre érdemes figyelni.

Koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat segít az AutoWallis

Koronavírus ellen küzdő egészségügyi dolgozókat segít az AutoWallis

Több száz, a koronavírus ellen harcoló egészségügyi dolgozót támogatnak ingyenes autóhasználattal, szervizszolgáltatással és gépjármű-fertőtlenítéssel az AutoWallis csoport tagjai. A tőzsde autós vállalata lehetőségeihez mérten saját eszközeivel és munkatársainak közreműködésével segíti a járvány elleni küzdelmet. A támogatást több budapesti kórház és kerület egészségügyi dolgozói vehetik igénybe.

A nap, amikor újraindul Európa motorja - Már dübörög a kontinens legnagyobb autógyára

A nap, amikor újraindul Európa motorja - Már dübörög a kontinens legnagyobb autógyára

Szimbolikus esemény történt ma, újraindult a gyártás a legnagyobb európai autógyárban, a több mint 6 négyzetkilométeren elterülő, több mint 60 ezer dolgozónak munkát adó wolfsburgi Volkswagen-üzemben. De nem csak a Volkswagennél, hanem más gyártóknál is fokozatosan, részlegesen, de elindul a gyártás a következő napokban. Összegyűjtöttük, milyen lépésekkel nyitnak ki újra az autógyártók Európában.

Magyar nagyvállalatok tucatjai csődölhetnek be idén

Magyar nagyvállalatok tucatjai csődölhetnek be idén

A járvány okozta brutális gazdasági sokk miatt idén globálisan 20-25 százalékkal nő a vállalati fizetésképtelenségek száma, ám az egyes gazdasági régiók nagyon eltérő mértékben szenvedik meg a válságot – állapítják meg az Euler Hermes hitelbiztosító elemzői. Magyarországon legalább 3, de akár 7 százalékos GDP-csökkenés is elképzelhető és a fizetésképtelenségek száma 13 százalékkal nő.

Már megint az államnak kell megmentenie az autógyártókat

Már megint az államnak kell megmentenie az autógyártókat

Az autógyártók egymás után pörgetik majd fel a gyártásukat Európában, viszont egyre nagyobb a félelem, hogy a legyártott autókat nem tudják majd eladni. A 2008-as válsághoz hasonlóan most is az államtól vár segítséget az autóipar, az akkori roncsautó programhoz hasonlóan most is akár több ezer eurós támogatással vennék rá a fogyasztókat, hogy vásároljanak új autót Németországban.

A koronavírus nehéz helyzetbe hozza a magyar autóipart – A BMW-gyár megépülése éveket csúszhat

A koronavírus nehéz helyzetbe hozza a magyar autóipart – A BMW-gyár megépülése éveket csúszhat

A koronavírus váratlan megjelenése és gyors terjedése borzasztóan nehéz helyzete hozta a globális járműipart egy már eleve kihívásokkal teli időszakban. Az autóeladások drámai zuhanása, a beszállítói láncok megszakadása és a dolgozók egészségének megőrzése érdekében hozott döntések korábban soha nem tapasztalt helyzetet idéztek elő az iparágban. Ráadásul a rendelkezésre álló, kilábalásra vonatkozó lehetésges forgatókönyvek sem adnak okot az optimizmura rövidtávon. Csődhullámtól és sok tízezres elbocsátásoktól ugyanakkor nem kell tartani a magyar autóiparban, az viszont, hogy a BMW debreceni gyára a tervezett formában és időzítéssel nem fog megépülni, szinte biztosra vehető a Top Tier Consultants várakozásai szerint.

A BMW naponta több százezer maszkot fog gyártani

A BMW naponta több százezer maszkot fog gyártani

A BMW vezérigazgatója ma arról számolt be, hogy a cég hamarosan képes lesz napi több százezer maszk legyártására, a következő két hétben pedig 1 millió maszk átadását tervezik.

A koronavírus miatt durván visszaesett a BMW értékesítése, főleg Kínában csökkent nagyot a kereslet

A koronavírus miatt durván visszaesett a BMW értékesítése, főleg Kínában csökkent nagyot a kereslet

Több mint 20 százalékkal esett vissza a BMW csoportszintű értékesítése az első negyedévben. Az eladások Ázsiában, azon belül pedig Kínában estek vissza a leginkább, viszont kellemes meglepetésként szolgált, hogy az elektromos autó értékesítés közel 14 százalékkal emelkedett annak ellenére, hogy a koronavírus miatt jelentősen csökkent a kereslet.

Scheer Sándor: Még nem szabadultak el az indulatok!

A hazai magasépítési piac egyik legfontosabb szereplőjét, Scheer Sándort, a Market Építő Zrt. vezérigazgatóját kérdeztük meg egy villáminterjú keretében arról, hogy mik az első tapasztalatok és hatások a kivitelezésekben a koronavírus okozta válsághelyzetben. Egyelőre tartják a frontokat, haladnak a munkák, de rohamosan gyűlnek a kérdőjelek.

A BMW is leáll egész Európában!

A BMW is leáll egész Európában!

Számos autógyártó társaság után szerdán a német BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.

Veszik a szétütött autóipari részvényeket

Veszik a szétütött autóipari részvényeket

Nagyot estek idén az autóipari részvényárfolyamok, ami nem is véletlen, az iparág ugyanis a szektor történetében egyedülálló átalakuláson megy keresztül, ráadásul a globlis gazdasági lassulás, a kínai autópiac zsugorodása és most a koronavírus együttesen állítják kihívások elé a vállalatokat. Ma azonban javult a hangulat, masszív túladottságból pattannak a részvényárfolyamok.

Sok magyar a kölcsönzött és a külföldi munkaerőnek köszönheti, hogy nincs munka nélkül

Sok magyar a kölcsönzött és a külföldi munkaerőnek köszönheti, hogy nincs munka nélkül

Nincs olyan szektora a magyar gazdaságnak, amit ne érintene súlyosan az egyre növekvő munkaerőhiány, van olyan vállalat Magyarországon, amelyik lényegében nem tudna munkaerő-kölcsönzés nélkül működni. Zakor Sándor, a munkaerő-kölcsönzésre szakosodott Prohuman tulajdonosával többek között arról beszélgettünk, hogyan alakult át a munkaerő-kölcsönzők szerepe a munkaerőhiány miatt, mennyire lesz megszokott, hogy egy-egy jelentősebb beruházásnál egyre nagyobb számban vetnek be vendégmunkásokat, ha a keresés célja, vagy határideje nem hagy más megoldási lehetőséget, vagy miért lehet jó mindez a magyar dolgozóknak is.

Idén élesíti az elektromosautó offenzívát a BMW és a Daimler

Idén élesíti az elektromosautó offenzívát a BMW és a Daimler

A szigorú Európai Uniós károsanyag kibocsátási szabályozás miatt az európai autógyártók számára elkerülhetetlenné vált, hogy a termékpalettájukon szereplő elektromos járművek számát megnöveljék, a BMW és a Daimler is új járművekkel bővíti idén a termékmixét. Bár az elektromos autók gyártása költségesebb, mint a hagyományos benzines, vagy dízeles járműveké, ami gondot jelenthet az autógyártók proftiabilitására nézve, azonban azt is figyelembe kell venniük a gyártóknak, hogy a szigorú károsanyagkibocsátási szabályok megsértése miatt jelentős büntetésekre számíthatnak 2021-től.

Csúnyán indult az év az európai autópiacon

Csúnyán indult az év az európai autópiacon

Nagy visszaeséssel induklt 2020 az európai autópiacon, az eladások minden nagyobb ország autópiacán estek, a márkacsoportok közül különösen a franciák szerepeltek gyengén.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megindult Izrael kegyetlen megtorlása: egyszerre több vörös vonalat is átléptek
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.