Több mint 51 ezer forint volt az autók éves kötelező felelősség-biztosítási átlagdíja az idei első félévben, ami 9 százalékos emelkedésnek felel meg a múlt év azonos időszakához képest - derül ki a Netrisk.hu adataiból. A népszerű márkák közül a Daciákra, Suzukikra és az Opelekre lehet olcsóbban kgfb-t kötni. A kgfb-díjaknál nagyobb mértékben, 15 százalékkal nőtt a cascobiztosítások átlagdíja az első félévben, amely így megközelítette a 139 ezer forintot.
A szombati tömegkatasztrófa károsultjainak bejelentéseit több biztosító is soron kívüli ügyintézésben kezeli - derül ki a MABISZ közleményéből.
A magyar biztosítási szakma talán legbonyolultabb ügye lehet az M1-es autópályán a napokban történt tömeges ütközés. Az eset teljes körű feltárása és a felelősök felderítése miatt a kárrendezés akár hónapokig is eltarthat, és a végén bírósági perek tucatjaira is számítani lehet. Amennyiben ugyanis nem lesznek felelősök, sok károsult még ennél is rosszabbul járhat, mert a biztosítók megtagadhatják a kártérítés kifizetését. Az eset legnagyobb károsultjai azok lehetnek, akik kötelező biztosítás nélkül futottak bele a karambolba, ráadásul utas is volt, aki megsérült – írja közleményében a CLB biztosítási alkusz.
Magukhoz tértek a gépjármű- és utasbiztosítások, és nagyot mentek az egyszeri díjas életbiztosítások és a vállalati vagyonbiztosítások is az idei második negyedévben. Nem lehet panasz a szektor 20%-os (!) díjbevétel-növekedésére sem, bár a rendszeres díjas életbiztosítások piaca érdemben lelassult. Nagyobb vérveszteségen van túl a nem-életbiztosítási üzletág: nyolc év után veszteségessé vált a másfélszeresére ugró kárráfordítások miatt, amelyekért elsősorban az ipari/mezőgazdasági tűz- és egyéb vagyoni károk okolhatók. A második félévben az aszály mellett az új, 50 milliárd körüli pótadó húzhatja le nagyon a szektor számait.
A terézvárosi házomlásban érintett károsultak közül egyedül azok az autótulajdonosok számíthatnak gyors, adott esetben 3-4 hetet igénybe vevő kártérítésre, akik teljes körű casco-biztosítással rendelkeztek - nyilatkozta Németh Péter, a CLB Független Biztosítási Alkuszcég kommunikációs igazgatója az MTI-nek szerdán.
Az elmúlt hetek télies időjárásának hatására ismét százezernyi kátyú lepte el a hazai közutakat. A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek továbbra is mintegy felét fogadják csupán el az illetékes útkezelők. A körültekintő dokumentáció és egy évi néhány ezer forintos kátyúbiztosítás azonban alapvetően növeli a kártérítés esélyét – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Tavaly nem egészen egy év alatt több mint másfélszeresére emelkedett a közúti forgalomban lévő tisztán elektromos gépkocsik száma. Bár számtalan anyagi és egyéb érv szól az elektromos autók vásárlása mellett, a vásárlás mérlegelésekor nem szabad megfeledkezni az olyan költségekről sem, mint a gépjármű biztosításai, illetve, hogy a casco egyes esetekben kötelező is lehet – emlékeztet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Útra tévedő nagyvaddal az év bármely szakaszában találkozhatunk, az őszi hónapokban azonban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye. Egy-egy ütközés a gépjárműben és a vadban is jelentős károkat okozhat, amit a casco-biztosítás, illetve a vadkár-kiegészítő biztosítás téríthet meg az autósnak – hívja fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Casco és kiterjesztett garancia biztosítási állománytól vált meg a CIB EMABIT, feltehetően hazai és külföldi profiltisztításának részeként.
Az autósok 2020-ban átlagosan 106 100 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ez az érték 10 százalékkal haladja meg az előző év 96 400 forintos átlagát – közölte saját adatait a Netrisk.hu. A biztosításhoz megfelelően kiválasztott paraméterek (együttkötés, fizetés módja és ütemezése) kedvezményeivel azonban az emelkedés hatása sok esetben kiküszöbölhető.
Drámai mértékben zsugorodott idén az új autók piaca, ami a casco biztosításokra is rányomta a bélyegét. Az elmúlt évek 5-6 százalékos állománybővüléséhez képest az idei harmadik negyedév végére alig több mint 1 százalékkal emelkedett a szerződések száma, állapítja meg a Magyar Biztosítók Szövetségének (MABISZ) a közleménye.
Engedélyezte az MNB, hogy a CIG EMABIT az Aegon Magyarországra ruházza át közel 6 milliárd forintos állománydíjú magyarországi nem-életbiztosítási portfólióját.
A biztosító március végén a gépjármű-felelősségbiztosítási károk esetében is elérhetővé tette ügyfelei és a hozzá forduló károsultak számára az eddig csak Cascokárügyintézésben használt, azon a téren már közkedvelt Online Kárstátuszkövető alkalmazását - írja a biztosító közleményében.
Magyarországon sem kell többé papírokkal bíbelődnünk, ha cascót akarunk kötni: a Smartsurance fejlesztett egy olyan alkalmazást, amely online köthető, beüzemelés után pedig automatikusan nyomon követi a járművünk mozgását és ez alapján vonja le a biztosítás díját. A Cristo névre hallgató alkalmazás hamarosan teljes körű „autós app” lesz, amely nemcsak itthon, hanem külföldön is megvetheti a lábát – árulta el nekünk Szota Szabolcs, a Smartsurance alapító-vezérigazgatója, aki közelgő Biztosítás 2020 konferenciánkon is előad.
Tovább egyszerűsödött az e-kárbejelentő alkalmazás, a fejlesztésekkel mától külföldi-, biztosítatlan-, teherautó- vagy munkagép és annak vontatmányával okozott károkat is be lehet jelenteni az applikációval, valamint el lehet indítani a kárrendezést cascóra is.
Egyre jobban kettészakad a magyar biztosítási piac. Miközben a vagyon- és felelősségbiztosítási díjbevételek háromszor olyan gyorsan növekednek, mint a GDP, az életbiztosítási díjbevételek bővülése az inflációt is alig képes meghaladni. Előbbinek köszönhetően a harmadik negyedévben kiugró mértékben, 11,1%-kal, az év eddigi részében pedig 9,3%-kal nőtt a teljes biztosítási piac bevétele Magyarországon. Év végére meglehet a válság előtti megtérülést idéző 70-80 milliárdos nyereség is a hazai biztosítóknál, ennek oroszlánrészét várhatóan idén is az Allianz és az Aegon szállítja majd.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A támogatást Japán és Nagy-Britannia finanszírozzák.
Hamarosan újabb orosz offenzíva jöhet.
Több mint 200 milliárd forintot adna érte a befektetői csoport.
Ráadásul az anyacég úszik a profitban.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.