A Ford csütörtökön bejelentette, hogy F-sorozatú teherautói történelmi mérföldkőhöz érkeztek, hiszen már több mint négy évtized óta ez a típus Amerika legkelendőbb teherautója és egyben a legkelendőbb járműve is.
A Ford Motor jövőre nagyjából a felére csökkenti a teljesen elektromos F-150 Lightning pickup tervezett gyártását, ami különösen érdekes lépés annak fényében, hogy az autógyártó 2023-ban jelentősen megnövelte az üzem kapacitását az elektromos jármű gyártásának céljával.
A Ford csütörtökön 8,8 milliárd dollárra becsülte az UAW sztájkok révén létrejött új munkaügyi megállapodás költségeit, és a rivális GM-hez hasonlóan csökkentette egész éves profitprognózisát, mivel a sztrájok miatt jelentős termeléskiesést tapasztalt az amerikai üzemeiben.
Masszív átalakuláson megy keresztül az autóipar, a gyártók nagy erőkkel dolgoznak az elektromos modellek bevezetésén, amelyek egyre nagyobb részarányt képviselnek a flottákon belül. A növekedés azonban lassulni látszik és a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kereslet gyengülése, valamint a fogyasztók megnyeréséért hirdetett árháború komoly nyomás alá helyezi a cégeket. Ezt maguk a vállalatok vezetői is megerősítették, hiszen az elmúlt hetekben egymás után szólaltak fel a világ legnagyobb autógyártóinak vezérei azzal kapcsolatban, hogy a piaci helyzet megváltozása átírja az elektromos autókkal (EV) kapcsolatos terveket.
A hat hetes sztrájk utát előzetes megállapodásra jutott az amerikai United Auto Workers (UAW) szakszervezet és a Stellantis. A General Motors-szal való hasonló megállapodás azonban jelenleg valószínűtlennek tűnik - írja a CNBC.
A Ford visszavonta egész éves profit előrejelzését a United Auto Workers (UAW) szakszervezettel kötött megállapodás függőben lévő ratifikálása miatt, és az elektromos járművekkel kapcsolatos nagyobb veszteségekre figyelmeztetett.
A Ford és a United Auto Workers szakszervezet előzetes megállapodásra jutott a hathetes sztrájk befejezéséről, amely többek között rekord mértékű béremelést is tartalmaz. A megállapodás azonban még a szakszervezeti vezetők és tagok jóváhagyására vár - írta a BBC.
A Stellantis célja megelőzni a piacvezető Fordot a könnyű haszongépjárművek gyártásában - jelentette be Jean-Philippe Imparato, a Stellantis haszongépjármű részlegének az igazgatója szerdán, az új modellpaletta bemutatóján az észak-olaszországi Balocco tesztpályán.
Az Egyesült Autóipari Dolgozók (United Auto Workers - UAW) szakszervezete szerdán ellehetetlenítette a munkálatokat a Ford legnagyobb üzemében, gyakorlatilag minimális figyelmeztetéssel állították le a jövedelmező pickup teherautók gyártását. Ez a szakszervezet négy hete tartó, a három detroiti autógyár elleni célzott sztrájkjának éles eszkalációját jelenti.
Már több mint egy hete tartanak az autóipari sztrájkok az Egyesült Államokban, a hét közepén közel 13 ezren szüntették be a munkát a Ford, a GM és a Stellantis egy-egy üzemében, pénteken pedig tovább bővült a sztrájkban részt vevő üzemek köre. A munkavállalók magasabb bért és több szabadnapot szeretnének, az egyeztetések egyelőre nem vezettek eredményre. Nagyobb kontextusban egyfajta osztályharc is zajlik, mert miközben a gyári munkások bére a magas infláció ellenére nem emelkedett érdemben az elmúlt években, a három autógyártó felsővezetőinek bére jelentősen nőtt, és mindhárom cég vezetője bőven évi 20 millió dollár, vagyis évente 7 milliárd forint feletti juttatást kap. Amennyiben tartósak lesznek az autóipari sztrájkok, akkor érezhető hatásuk lehet az amerikai gazdasági növekedésre és az inflációra is.
A Ford arra figyelmeztet, hogy egy sebezhetőséget fedeztek fel a számos Ford és egyes Lincoln járműben használt SYNC3 fedélzeti szórakoztató rendszerében, amely távoli kódfuttatást tesz lehetővé. Ugyanakkor azt állítják, hogy a járműveket biztonságosan lehet használni továbbra is - számolt be a Bleeping Computer.
A Ford bejelentette a teljesen elektromos F-150 Lightning összeszerelésének újraindítását. Ráadásul az amerikai gyártó tervei szerint megháromszorozza majd a gyártási darabszámot - írja a Reuters beszámolójában.
A Ford F-150 Lightning 2021-es piacra dobása óta jelentősen megdrágult, az amerikai gyártó szerint az anyagköltség megugrása miatt, ugyanakkor a Ford most úgy döntött, hogy látványosan visszavágja az elektromos pickup árát - Írja a CNN.
A Ford Fiesta utolsó példányait pénteken gyártják le a Ford kölni üzemében, ezzel lezárul egy korszak az ikonikus modell számára, amelyből 1976 óta 20 millió darabot gyártottak világszerte. A lépés a Ford stratégiaváltásával áll összhangban, mivel közel 2 milliárd eurót tervez befektetni kölni üzemébe, hogy átálljon a várhatóan még az idén piacra kerülő új elektromos modellek gyártására.
Bill Ford, a Ford ügyvezető elnöke aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy az Egyesült Államok készen áll-e arra, hogy felvegye a versenyt Kínával az elektromos járművek gyártásában. A versenyre való felkészülés jegyében a Ford februárban bejelentette, hogy 3,5 milliárd dollárt fektet be egy elektromos autók számára építendő akkumulátorgyárba Michiganben, a kínai CATL akkumulátorgyártó cég technológiáját felhasználva. A lépés felkeltette Marco Rubio amerikai szenátor figyelmét, aki kérte a Biden-kormányt, hogy vizsgálja felül az üzletet - írja a Reuters.
A Ford átadta a csaknem 2 milliárd eurós (mintegy 738 milliárd forint) beruházással készült, elektromos autókat gyártó üzemét a németországi Kölnben - jelentette be William Clay Ford Jr., a Ford igazgatótanácsának az elnöke hétfőn.
Nukleáris és megújuló energiaforrásokból állítanak elő villamosenergiát.
Még várják az izraeli delegációt.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.