Tavaly 1 397 816 autót gyártottak Csehországban, 14,8 százalékkal többet, mint 2022-ben - közölte a cseh autóipari szövetség. A tavalyi cseh autógyártás már megközelítette a koronavírus-járvány előtti 2019-es szintet - jegyzi meg a közlemény.
Dél-Korea dízelautó-eladásai 2023 harmadik negyedévében több mint 20 százalékkal csökkentek az elektromos járművek iránti növekvő kereslet miatt - közölte a Korea Herald.
Egy friss brit tanulmány szerint bizonyos autómárkák sokkal több balesettel és szabálytalankodással járt a múltban - írta a The Guardian.
Dél-Korea stratégiai banki együttműködést kezdeményezett, hogy segítse Lengyelországot a 22 milliárd dolláros kolosszális fegyverüzletben, amely Szöul eddigi legnagyobb fegyvereladása, az ügyet ismerő források szerint. Az ázsiai ország bankjai egy szindikált hitellel segíthetik a finanszírozást.
A szaúdi állami vagyonalap és a Hyundai közösen épít autógyárat a Dzsedda melletti gazdasági övezetben – jelentették be vasárnap a Bloomberg tudósítása szerint. A több mint félmilliárd dollárból felépülő üzemben hagyományos és elektromos hajtású autókat is gyártanak majd a tervek szerint.
A dél-koreai Hyundai a helyi média beszámolói szerint azt tervezi, hogy kivonul Oroszországból, és eladja ottani gyártóüzemeit - adta hírül a Reuters.
Oroszországban jelentősen, 62,8 százalékkal, 45 ezer 228-ra esett az új autók és haszongépjárművek eladása októberben az egy évvel korábbihoz képest - közölte az Oroszországban tevékenykedő európai vállalatokat tömörítő szervezet, az AEB járműgyártó-bizottsága hétfőn.
Kamala Harris amerikai alelnök kedden találkozott Han Dokszu dél-koreai miniszterelnökkel. Az alelnök a héten sorra látogatja végig az Egyesült Államok ázsiai szövetségeseit, a tárgyalások egyik fő témája a nemrég életbe lépett amerikai elektromos járművekkel kapcsolatos törvény. A törvény ugyanis hátrányos helyzetbe hozhatja az ázsiai, főleg japán és dél-koreai autógyártókat, akik aggodalmukat fejezték ki a törvények miatt - írta meg a Reuters.
Felülvizsgálhatja az Egyesült Államok az elektromos autókra vonatkozó új törvénykezését. A Joe Biden által augusztusban aláírt törvénycsomag nem aratott osztatlan sikert a vezető autógyártók körében, viszont jelentősen megnövelte a kontinensen kívüli, főleg ázsiai autógyártók beruházások iránti elkötelezettségét az Egyesült Államokban- írta meg a Reuters.
Az új amerikai 430 milliárdos törvényjavaslat megváltoztatta az elektromos járművekre igénybe vehető adójóváírás szabályait. A nagy nemzetközi tiltakozás ellenére az autógyártók elkezdtek alkalmazkodni az új tervezethez - írta meg a Reuters.
A dél-koreai Hyundai-Rotem cég bemutatta új generációs harckocsijának, az NGMBT (New Generation Main Battle Tank)-nek új prototípusát. Az NGMBT újabb bizonyítéka annak, hogy az Amerika-szövetséges katonai nagyhatalmak közt új lendületre kapott a harckocsik fejlesztése, hiszen az elmúlt bő egy hónapban szinte egymást érték a bejelentések újfajta harckocsi-típusokkal kapcsolatosan.
Horváth Andrást rengetegen követik a YouTube-on, ami azt jelzi, hogy hatalmas érdeklődés van az elektromos autókra, hiszen a csatornáján elsősorban erről van szó. Bár véleménye megosztó és bejegyzéseivel, kommentjeivel nagy vihart kavart a villanyautós közösségben az utóbbi időszakban, érdemes őt meghallgatni, mert talán ő az az ember Magyarországon, aki a legtöbb belső égésű motor nélküli járművet próbálhatta ki itthon. A Tesla technológiai és versenyelőnyével kapcsolatban erősen szkeptikus, ugyanakkor a német prémiummárkák, vagy a Hyundai-Kia csoport kapcsán már sokkal inkább bizakodó. Emellett úgy gondolja, hogy az emobilitás forradalma nem lesz olyan gyors, mint sokan hiszik és a kisebb autók esetén is vannak komoly kétségei az átalakulás kapcsán. Ezekről és sok minden másról beszélgettünk vele a Portfolio Extra podcast legfrissebb részében.
Az Európai Bizottság (EB) blokkolta a világ két legnagyobb, dél-koreai hajóépítő vállalatának, a Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering és a Hyundai Heavy Industries egyesülését.
Ahány autós, annyi vezetési szokás – mondhatnánk akár. A Hyundai a vadonatúj elektromos autójával, a nemrég piacra dobott IONIQ 5-tel nem akármilyen vezetői szokással bíró közönségre lő: a kényelemre vágyó, prémium hatást is kedvelő, technológiai újításokat kereső, a rendkívül gyors töltést nagyra értékelő, de hatótávban kompromisszumra is képes autósokat, családokat célozza. Egyértelműnek tűnik ezek alapján, hogy a már most is villanyautózók táborában nagy sikert fog aratni, a legfontosabb kérdés azonban mégis inkább az, hogy a hagyományos autót hajtók számára mennyire lesz vonzó. Egy héten át teszteltük a Tesla-kihívónak is nevezett dél-koreai modellt és annak minden újítását, így például azt is, hogy képes-e valóban feltölteni egy másik villanyautót.
A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.
Egymilliárd dollárt invesztál az üzemanyagcellás gyártási kapacitásának bővítésébe a dél-koreai Hyundai Mobis autóipari beszállító vállalat.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.