Rolf Habben Jansen, a Hapag-Lloyd vezérigazgatója pozitívabb kilátásokat fogalmaz meg a 2024-es év hátralévő részére vonatkozóan a globális kereskedelemmel kapcsolatban, és az ügyfelekkel és logisztikai cégekkel folytatott beszélgetésekre hivatkozik, amelyek az év második felében erősebb keresletre utalnak. A nettó nyereség közelmúltbeli csökkenése és az osztalékcsökkentés ellenére Jansen a kínai újév utáni folyamatos fellendülés és a készletek fokozatos kimerülése miatt bátorítóan nyilatkozik.
Brazília ipari minisztériuma több vizsgálatot is kezdeményezett a Kínából érkező dömpingárukkal, főként ipari termékekkel kapcsolatban, mivel Latin-Amerika legnagyobb gazdasága az olcsó importáruk áradatával küzd. Az elmúlt hat hónapban a minisztérium különböző termékek, köztük fémlemezek, előre festett acél, vegyi anyagok és gumiabroncsok vizsgálatát indította el az ipari szervezetek kérésére. A lépés azért is fájhat Pekingnek, mert Brazília fontos szövetségese a BRICS-ben.
Megfontoltabban költöttek a vásárlók tavaly és az alacsonyabb árak miatt érezhetően többen rendelnek külföldi webáruházakból, ami nagy kihívást jelent a hazai kereskedőknek - mondta Madar Norbert, a GKID piackutató vállalat vezető tanácsadója az Ecommerce Expo szakmai rendezvényen csütörtökön Budapesten.
Az Európai Unió és Oroszország közötti kereskedelem 2023 utolsó negyedévében tovább csökkent, decemberben 6,69 milliárd eurót ért el, szemben a szeptemberi 6,87 milliárd euróval és a 2022. februári 28,80 milliárd euróval – írja az Euractiv.
Vang Ji kínai külügyminiszter optimizmusát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy Európa egyre inkább „racionálisan látja” Kínát, miután spanyol, német és francia kollégáival találkozott. Kijelentette, hogy a kontinens is felismeri, hogy nem kell félnie Pekingtől, valamint Kína fejlődésétől, és hangsúlyozta, hogy a két régiónak a kölcsönös bizalmon és kölcsönös függőségen alapuló együttműködést kell folytatnia – írja az Euractiv.
Újabb termékek árát csökkentette a piacvezető hazai áruházlánc. Február 9-től egyes frisshús termékek érhetőek el tartósan, akár 13 százalékkal olcsóbban. Az árcsökkentési programot a vállalat egy éve indította, a programba most bekerült termékekkel együtt eddig közel 700 termék árát mérsékelték.
Az Európai Unió tagországainak külügyminiszterei hétfőn jóváhagyták az EUNAVFOR ASPIDES nevű uniós művelet elindítását a biztonságos hajózás szabadságának helyreállítására és védelmére a Vörös-tengeren.
A mögöttünk álló napokban az Izrael és a Hamász közötti lehetséges tűzszünetről szóló híreknek köszönhetően valósággal bezuhant az olaj ára - de vajon meglátszik már ez a magyar benzinkutak áraiban?
A nemzetközi diplomácia és védelmi technológiák terén jelentős előrelépést jelentett, hogy Törökország hozzájárult drónok szállításához Egyiptomnak. Ez a lépés a két állam közötti kapcsolatok normalizálódásaként értelmezhető. Hakan Fidan, Törökország külügyminisztere szerint ez új fejezetet nyitott a két ország viszonyában - írja a Reuters.
Az Európai Bizottság ma arra tett javaslatot, hogy az EU-ba irányuló ukrán exportra vonatkozó behozatali vámokat és kontingenseket további egy évig függesszék fel, de ez járjon együtt az érzékeny uniós mezőgazdasági termékek védelmének megerősítésével. Mindez összhangban áll az EU azon kötelezettségvállalásával, hogy addig fogja támogatni Ukrajnát, amíg csak szükséges – jegyzi meg a bizottsági közlemény. A bejelentésekre rögtön kiadott egy felháborodott közleményt az Agrárminisztérium.
Az utóbbi években egyre többször válnak központi témává a globális értékláncokkal kapcsolatos problémák. A világ egy pontján történik egy természeti katasztrófa, kitör egy háború, vagy egy vírus üti fel a fejét, majd ezek a hatások a külkereskedelmi kapcsolatokon és az értékláncokon keresztül egyre gyorsabban szétterjednek a világban, jelentős problémákat okozva ezáltal más gazdaságokban is. Elegendő csak arra gondolni, hogy a Covid-járvány, a chiphiány, vagy az ukrán-orosz háború milyen fennakadásokat, késéseket okozott a termelésben. A fő kérdés az, hogy vajon egyre több ilyen esemény történik-e világszerte, vagy esetleg közgazdasági okok is meghúzódnak a háttérben. Ebben a cikkben amellett fogok érvelni, hogy az utóbbi évtizedek globalizációs folyamataiból fakadó szerkezeti változások is hozzájárultak az értékláncok és a gazdaságok nagyobb sérülékenységéhez.
Globális szállítási fennakadásokra figyelmeztetett csütörtökön a Moller-Maersk dániai szállítmányozási és logisztikai óriásvállalat.
Kína és Svájc megállapodást írt alá a két ország közötti kereskedelmi szerződés kiterjesztéséről, Kína pedig ezentúl egyoldalú vízummentességet biztosít Svájcnak - közölte a svájci kormány és a kínai állami média hétfőn.
Kína exportja éves szinten 4,6%-kal csökkent, ami 2016 óta az első egész éves csökkenést jelenti. Az ország kivitele tavaly 3,38 billió dollárt tett ki, ami elmaradt az előző évi rekordtól. A visszaesés a gyengülő globális keresletnek és a csökkenő áraknak tudható be, ami a világ második legnagyobb gazdaságának egyik fontos növekedési hajtóerejét érinti.
A világ egyik legnagyobb szállítmányozási vállalata, a dán Maersk bejelentette, néhány hajója helyett vonatokat fog bevetni, hogy elkerülje a szárazság sújtotta Panama-csatornát – írja a Reuters.
Az Európai Unió kivitele közel két éve folyamatosan csökken, ráadásul az export visszaesése egyre jobban gyorsul a legfrisebb bmi-adatok alapján. Ezzel párhuzamosan a teljes termékkülkereskedelmi forgalom (export és import együtt) is visszaesett. Az EU és az Egyesült Államok Kínával folytatott kereskedelme is zsugorodik, főként az importnál, ami már jelzi a világkereskedelem pólusváltását. Az eltolódásnak nagy nyertesei a dél-kelet-ázsiai országok, míg az Európai Unió a legnagyobb vesztes. Biztató jelek viszont arra utalnak, hogy a mostani gyengélkedés után hamar talpra állhat az államszövetség.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A támogatást Japán és Nagy-Britannia finanszírozzák.
Hamarosan újabb orosz offenzíva jöhet.
Ráadásul az anyacég úszik a profitban.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.