Magyarországra is megérkezett a Subaru Crosstrek, a gyártó közepes SUV-ja, amely Amerikában már letette a névjegyét. Az állandó összkerék- és hibridhajtással a szalonokba kerülő modell az XV-t váltja, amelyhez képest kinézetben és méretben nem sokat változott, de a beltérben és a lemezek alatt jelentős a fejlődés. A Subaru Magyarországon különleges jelenség az utakon, a tengerentúl és Ázsia a meghatározó piacai, Európában mindössze 30 ezer darabot értékesítenek évente. A ritka, mára már kuriózumnak számító technológiai megoldásokat felvonultató autó nem a menetdinamikájával, annál inkább kényelmével, és az egészen kiemelkedő tereptulajdonságaival tűnik ki a sűrű mezőnyből. Míg méretben és árban sok a versenytárs, valójában nagyon kevés modell tud hasonló tulajdonságokat felvonultatni a piacon, mint a Crosstrek, igaz, ennek ára is van. Az autót Ausztriában próbálhattuk ki, és néhol a tesztpályán megremegett a lábunk, de az autó egyszer sem hagyott cserben, megmutatta igazi értékeit. A márka globális jelmondata: „Confidence in motion”, tükörfordításban: „Magabiztos a mozgásban”, de az olyan kis piacokon, mint Magyarország sokkal találóbb lenne a: „Különc autó, különc vásárlóknak”
Itt az új Cayenne, szálljatok be a legerősebbe, menjetek vele arra és úgy, amerre és ahogy akartok, csak délután háromra érjetek fel kétezer méterre a hüttébe. Köszi, meglesz!
Az Egyesült Államokban a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek átlagos kora idén rekordmagasra, 12,5 évre emelkedett - derült ki az S&P Global Mobility gazdaságkutató intézet hétfőn közzétett adataiból.
A világon összesen 330 millió SUV van az utakon, ezek összesített károsanyag-kibocsátása akkora, mint Németországé és az Egyesült Királyságé együttesen – írja az Infostart a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) adataira hivatkozva.
A General Motors bejelentette és egyúttal előrendelhetővé tette hatalmas méretű teljesen elektromos meghajtású SUV-jét, az elektromos Hummert. Ez a modell a várhatóan idén ősszel debütáló elektromos Hummer pickup modelltestvére lesz.
Indiában készül piacát bővíteni 250 millió dolláros üzemberuházással a Fiat Chrysler Automobiles NV (FCA) autóipari konszern. A beruházással helyben gyártott és összeszerelt modellek Jeep márkanév alatti bevezetését alapozzák meg az indiai piacra.
Kifejezetten jó évet zárt tavaly a Volkswagen, a konszern eladása, bevétele és profitja is emelkedett, az igazgatóság megemelte az osztalékot is.
Már az előzetes adatok alapján is rekord működési eredménnyel zárhatja az idei évet a Volkswagen konszern alapmárkája, a VW költségcsökkenési programjának és a SUV modellek értékesítési sikerének köszönhetően - jelentette be a konszern csütörtökön.
A világnak sürgősen az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésére kellene fókuszálnia, ennek érdekében a kormányoknak, beruházóknak, vállalatoknak és mindenki másnak egy olyan nagykoalícióba kellene tömörülniük, amely elkötelezett a klímaváltozás kezelése iránt. Ezt nem egy radikális zöldszervezet képviselője, hanem a Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) ügyvezető igazgatója, Fatih Birol mondta a globális energiaszektorról szóló idei jelentés sajtóbemutatóján.
Arról, hogy mennyire népszerűek a városi terepjárók, és hogy ezek az autók a méretüknél, súlyuknál és nagyobb légellenállásuknál fogva többet fogyasztanak, mint a hagyományos középkategóriás autók, már többször írtunk, a Nemzetközi Energia Ügynökség azonban konkrét számokkal szemlélteti, hogy mit is jelentenek károsanyag-kibocsátás szempontjából az SUV-ok, és hogy milyen árat kell fizetnünk a kényelmesebb ki- és beszállásért, a magasabb üléspozícióért.
A korábban vártnál is gyorsabban térne át az elektromos autók gyártására a Volkswagen, a vállalat célja az, hogy a világ vezető elektromos autó gyártója legyen.
Világszerte egyre népszerűbbek a városi terepjárók, nálunk például idén az új autók 37 százaléka már SUV volt, a trend pedig megállíthatatlannak tűnik. Nehéz elvitatni, hogy az SUV-k használata rengeteg előnnyel jár, könnyebb a be- és kiszállás, jobb a térérzet, magasabban ülve könnyebben átlátható a forgalom, azonban a nagyobb légellenállás és a magasabb súly miatt a fogyasztásuk és ezzel együtt a károsanyag-kibocsátásuk is magasabb, emiatt támadják a környezetvédők ezt az autótípust az utóbbi hónapokban egyre vehemensebben. Az ADAC most összehasonlított hasonló kategóriába tartozó hagyományos és SUV-modelleket, hogy megtudjuk, mennyi az annyi.
Már most is majdnem minden harmadik eladott VW-csoportos autó egy SUV, a következő években pedig tovább emelkedhet a városi terepjárók aránya. Nem véletlenül, ezeken keres sokat a Volkswagen.
5 méter hosszú, 2 méter széles, de közben nagyon eltalált arányos forma. 2,1 tonnához 3 ezres dízelmotor, 286 lőerővel és 8 sebességes automata váltóval. Az Audi jelenlegi csúcsváltozata, a legmodernebb technikai eszközökkel ellátva - csak néhány jellemző az idén magyarországi fennállásának 50 éves évfordulóját ünneplő Avis Autókölcsönző amúgy is különleges flottájának legújabb darabjáról, a Q8-asról. Ezzel az igazi nehézfegyverrel az autókölcsönző társaság ezúttal célzottan lő, elsősorban a cégeket szólítja meg, de nem zárja ki a lehetőségből a különleges SUV-okba szerelmes magánszemélyeket sem.
X3-as BMW méretű, tisztán elektromos hajtású, vállalható hatótávú SUV kevesebb, mint 10 millió forintért? Valószínűleg lenne kereslet egy ilyen autóra. Pont ilyet kínál egy kínai startup, az Aiways, ami az U5-ös modelljével jövőre már az európai piacra is betörne. Persze az ilyen sztorikat érdemes mindig megfelelő távolságtartással kezelni, volt már néhány nagyreményű cég, ami a világhódító tervek után gyorsan eltűnt a süllyesztőben, az viszont látszik, hogy a belépési korlátok sok szempontból jóval alacsonyabbak az autóiparban most, mint egy-két évtizede, gyorsan kinőhetnek a semmiből olyan gyártók, amelyek kiharapnak egy darabot a nagyok tortájából.
Több új és konkrét intézkedéssel kedveskedett évértékelőjén Orbán Viktor a családoknak. Az egyik ilyen az újautó vásárlást tervező nagycsaládosoknak s. Most megmutatjuk, milyen modellekre lehet érvényes a 2,5 millió forintos állami támogatás. Nem csak tipikus családi autók vannak a Portfolio által összegyűjtött széles palettán, sőt.
10 ezer négyzetméteren.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Gyorsan nyomulnak előre a Donbaszban.
Sazalai Máté cikke.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?