volkswagen

Az Audi is hosszabbított: még 2 hétig szünetel a termelés

Az Audi is hosszabbított: még 2 hétig szünetel a termelés

A koronavírus-járvány miatt április 19-ig meghosszabbította rendkívüli termelési szünetét az Audi Hungaria Zrt. - tájékoztatta a győri székhelyű járműgyártó vállalat kommunikációs vezetője csütörtökön az MTI-t.

A koronavírus azonnal éreztette hatását a magyar autópiacon - Ezek most a legkelendőbb márkák

A koronavírus azonnal éreztette hatását a magyar autópiacon - Ezek most a legkelendőbb márkák

Márciusban 11 478 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 14,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábba - közölte a Carinfo.hu a DataHouse adatai alapján. Ezeket a számokat látva kijelenthetjük, a koronavírus már múlt hónapban keményen éreztette hatását a magyar autópiacon. Az iparági szereplők szerint a helyzet ráadásul jelentősen romolhat a következő hónapokban.

Újabb intézkedésekkel próbálhatják újraéleszteni a kínai autóipart

Újabb intézkedésekkel próbálhatják újraéleszteni a kínai autóipart

Enyhítheti az elektromos autók gyártására vonatkozó kvótát a kínai kormány az autóipar fellendítésének érdekében. Nagy szükség is van az élékítő intézkedésekre, hiszen az értékesítés februárban 79 százalékkal esett vissza az országban a koronavírus-járvány miatt kialakult krízishelyzet miatt.

Trump nagy igyekezetében lábon lőheti az autógyártókat - Miközben ketté szakítja az autópiacot

Trump nagy igyekezetében lábon lőheti az autógyártókat - Miközben ketté szakítja az autópiacot

Donald Trump amerikai elnök kormányzata jelentősen enyhíti a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának az előző kormány által előírt korlátozását - jelentette be Elaine Chao szövetségi közlekedési miniszter kedden. A döntés rövidtávon segítheti az amerikai autógyártókat, hosszabb távon viszont súlyos problémákhoz vezethet.

Ennél csak rosszabb lehet a helyzet: kiszámolták, mekkora kárt okoz a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

Ennél csak rosszabb lehet a helyzet: kiszámolták, mekkora kárt okoz a koronavírus-járvány a magyar autógyártásnak

A koronavírus miatti leállások közel 1,1 millió munkavállalót érintenek az Európai Unióban, a várható termeléskiesés pedig megközelíti majd az 1,2 millió autót. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által készített számítások és előrejelzések vonatkoznak Magyarországra is, hazánkban mintegy 30 ezer embert érintenek közvetlenül a gyárleállások, míg a termeléskiesés megközelíti a 35 ezer járművet. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ezek a számítások az eddigi bejelentéseken alapulnak, abban az esetben tehát, ha a járvány kezelése, a termelés újraindítása időben elhúzódik, még nagyobb lehet majd a kiesés. Ezért is nagyon fontos, hogy mihamarabb olyan kormányzati intézkedések szülessenek, amelyek alkalmasak a károk enyhítésére.

Mibe fektetnek a magyarok a koronavírus-válság alatt?

Mibe fektetnek a magyarok a koronavírus-válság alatt?

A hazai brókercégek ügyfelei jellemzően lehetőséget látnak az elmúlt hetek tőkepiaci turbulenciái után, és a portfólióikat a kockázatosabb eszközök irányába csoportosították át. Népszerűek a technológiai, gyógyszeripari és egészségügyi, illetve telekommunikációs és élelmiszeripari részvények, az olajár jelentős esése után a különböző termékeken keresztül felvett olajpozíciók, de az európai vállalatok eurós kötvényei és feltörekvő piaci eurós és dolláros állampapírok is. Az ügyfelek kockázatvállalási kedve nő, emelkednek a számlanyitások, magas a forgalom a befektetési szolgáltatóknál. A három nagy hazai brókercéget, a Concorde-ot, az Equilort és az Erstét kérdeztük többek között arról, hogyan kezelik HR-oldalon a járványt, hogyan reagáltak az ügyfeleik a tőkepiaci turbulenciákra, mik a legnépszerűbb tőkepiaci eszközök az ügyfelek körében, és hogyan változott meg az ügyfelek kockázatvállalási hajlandósága az elmúlt hetekben.

Fájdalmas lehet a koronavírus Magyarországon: zuhanó gazdaság, elszálló hiány, duplázódó munkanélküliség

Fájdalmas lehet a koronavírus Magyarországon: zuhanó gazdaság, elszálló hiány, duplázódó munkanélküliség

Az idén 4,2%-kal eshet vissza a magyar gazdaság, a költségvetési hiány a GDP 5%-a felett lehet, a munkanélküliségi ráta pedig megduplázódhat – vélik az Erste Bank elemzői. A hétfőn kiadott anyag címe tökéletesen foglalja össze az utóbbi hetek változásait: „A legrosszabb forgatókönyv válik realitássá”. A folyamatosan érkező elemzői véleményekből egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a gazdasági növekedést elfelejthetjük 2020-ban, ez pedig további károkat okoz majd a reálgazdaságban.

A magyar autógyártás jövője a tét: gyors segítség nélkül hetekre vagyunk a tömeges csődöktől, tízezres elbocsátásoktól

A magyar autógyártás jövője a tét: gyors segítség nélkül hetekre vagyunk a tömeges csődöktől, tízezres elbocsátásoktól

A koronavírus váratlan megjelenése és gyors elterjedése nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, a vezető autógyártók és beszállítóik sorra függesztették fel ideiglenesen termelésüket és egyelőre nem látszik, hogy mikor javulhat a helyzet érdemben. A nemzetgazdaságilag kiemelten fontos magyar autógyártás jövője is bizonytalanná vált, állami segítség nélkül néhány héten belül tömeges csődökre és tízezres elbocsátásokra kerülhet sor. Abban az esetben viszont, hogyha kellő gyorsasággal megfelelő segítség érkezik, Magyarország megőrizheti, megerősítheti szerepét a globális beszállítói láncban. Kilián Csabával, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkárával beszélgettünk.

Égeti a pénzt a Volkswagen, elbocsátások jöhetnek

Égeti a pénzt a Volkswagen, elbocsátások jöhetnek

Elbocsátások jöhetnek a Volkswagennél, ha a koronavírus miatt kialakult krízishelyzet nem javul, mivel az autógyártó továbbra is heti 2 milliárd eurót költ, nyilatkozta Herbert Diess, a cég vezére a ZDF-nek.

Két hete beleállt a földbe az autókereskedési piac - Merre mennek a vírus miatt az autóárak?

Két hete beleállt a földbe az autókereskedési piac - Merre mennek a vírus miatt az autóárak?

Látva a gazdaság drámai állapotát a kialakult járványhelyzet kapcsán, vélhetően nagyon keveseknek jut eszébe, hogy autót vásároljanak ezekben a hetekben. Az egészségügyi vészhelyzet azonban egyszer véget fog érni, a vihar elcsendesedik, és az élet újra fog indulni, vélhetően autókra is újra szüksége lehet a cégeknek és a magánszemélyeknek is. Adódik a kérdés, hogy érdemes-e kivárni, vagy középtávon még olcsóbbak lesznek az autók, mint a kezdeti sokk után. Várkonyi Gábor autóipaci szakértő elemezte a helyzetet.

Koronavírus: ezt a vihart nem fogja minden vállalat túlélni

Koronavírus: ezt a vihart nem fogja minden vállalat túlélni

Nehéz időket hozott a vállalatoknak is a koronavírus-járvány. Ilyen helyzetben kiderül, hogy ki az igazán sérülékeny, és bár vannak tervek állami mentőövekre, ez nem jelenti azt, hogy minden cég túl is fogja élni ezt az időszakot. A „szupersztár” cégek még erősebbek lehetnek, a gyengék viszont eltűnhetnek. De láttunk már ilyet a történelem folyamán, a Nagy Gazdasági Világválság során új üzleti modellek születtek és nem kizárt, hogy most is ez történik majd. Az biztos, hogy nem lesz egyszerű – írja az Economist.

A BMW is leáll egész Európában!

A BMW is leáll egész Európában!

Számos autógyártó társaság után szerdán a német BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nem mese ez: rengeteg pénz hullik a magyarokra pillanatokon belül
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.