A céges buli visszavág? Tévhitek a másnaposságról

Webbeteg.hu
2016. december 16. 14:42    
nyomtatás
Kutyaharapást szőrével? Gyógyszer? Elég, ha valamit eszel? Jöjjön néhány jó tanács, amely segítségével úgy ébredhetsz, hogy nem bánod meg az előző éjjelt - már, ami az alkoholt illeti.


Első tévhit: a reggeli mimóza koktél (egyharmad rész pezsgő, kétharmad rész narancs juice) vagy sör enyhíti a másnaposságot


Próbáld meg másnaposságodat minél hamarabb orvosolni, de ne feltétlenül egy újabb adag alkohollal. A másnaposság valójában akkor áll be, ha a véralkoholszinted elkezd csökkenni, a legrosszabb állapotba akkor kerülsz, ha teljesen kiürül szervezetedből.

A legjobb reggeli koktél egy izotóniás ital, mely visszaállítja az elvesztett elektrolitokat (kémiai hírvivők, melyek segítenek a testi funkcióid eredményes ellátásában), valamint igyál sok vizet, hogy megakadályozd a kiszáradást, ami gyöngeséggel, szédüléssel, fejfájással és szájszáradással jár!


Második hiedelem: vegyél be egy fájdalomcsillapítót, mielőtt lefeküdsz aludni!


A legtöbb fájdalomcsillapító ártalmatlan a májra nézve, de alkoholfogyasztás után a máj el van foglalva az alkohol lebontásával. A fájdalomcsillapító okozta folyamatok így más útra terelődnek, és akár májgyulladást is okozhatnak.

Ragaszkodj a nem szteroid gyulladáscsökkentőkhöz, és ne vedd be azokat lefekvés előtt! A gyógyszerek hatóerejének csúcspontja ugyanis a negyedik órában következik be, tehát ébredéskor már nem lesz rád hatása. A legjobb megoldás, ha ébredés után veszel be egy fájdalomcsillapítót, így − bár az ébredéskor nem segít − sokkal jobban érzed magad egy órával később!


Harmadik tévhit: mindig a legkevesebb kalóriát tartalmazó ital a legjobb a választás


A hiedelemmel ellentétben a valóság az, hogy jobban be tudsz rúgni diétás koktélok fogyasztása után. Az ok, hogy a kevesebb kalóriát tartalmazó italok gyorsabban kiürülnek a gyomrodból. A gyorsabb anyagcsere következményeként hamar telítődik a májad, aminek hatására a legtöbb alkohol végül tovább kering a véráramban.


Negyedik hiedelem: lefekvés előtt egyél valamit, mert az felszívja az alkoholt és tompítja a másnaposságot!


Alkoholfogyasztás után már nem sokat ér az evés, inkább az ivás előtt érdemes a gyomrodba kerülnie az ételnek. Emésztés közben lassabban bontja le a szervezeted az alkoholt, ezáltal a legkevesebb lehetőséget biztosítja annak, hogy felhalmozódjon a véráramban, és másnap fejfájást okozzon. Minden étel lassítja a felszívódást, de a zsíros ételek a leghatékonyabbak.


Ötödik hiedelem: a bor jobb, mint a sör


A bor valóban sok egészséges hatóanyagot tartalmaz, de a vizsgálatok azt mutatták ki, hogy azok az emberek, akik mérsékelten fogyasztanak sört, annak egészséges hatásait is jobban tapasztalják, beleértve a szívelégtelenség megelőzését, az Alzheimer-kór és a csontritkulás kialakulását.
Ha az a kérdés, hogy melyik italféle okoz kevésbé másnaposságot, a sör tűnik jobb választásnak. Ennek oka, hogy a vörösborban található anyagok (mint például a csersav) fejfájást tud kiváltani az arra fogékony embereknél, és ez hozzáadódik a másnaposság tüneteihez.


Hatodik hiedelem: A testsúlyodtól függ, mennyire bírod az alkoholt


Ez abban az esetben lehet igaz, ha fokozatosan felkészíted tested az egyre nagyobb dózisú alkohol fogyasztására. Valójában azonban az alkoholtól a nők jobban képesek becsípni, mint a férfiak. Ennek oka, hogy a férfiak teste nagyobb százalékban tartalmaz vizet, ezért az alkohol sokkal jobban fel tud hígulni a szervezetben és emiatt kevésbé észrevehetőek hatásai. A férfiak szervezetében továbbá több olyan enzim is található, amely az alkohol lebontásában játszik szerepet.


Ne dohányozz!


Ne dohányozz, ha alkoholt fogyasztasz! Ha a kettőt kombinálod, másnap reggel biztosan fejfájással számolhatsz. A nikotin csökkenti a véralkoholszinted, és ezáltal még több alkohol fogyasztására késztet.


Milyen a jó reggeli?


Ideális választás a magas víz- és fehérjetartalmú reggeli. A kalóriadús ételek is jót tesznek ilyenkor, a szervezeted elektrolit-háztartását segítenek helyreállítani. A reggeli mennyiségét mindenki maga szabja meg, attól függően, hogy mennyire érzi rosszul magát.

Sokan nem szeretik, de a másnaposságra jót tesz, ha reggelire ruszlit (pácolt hering hagymával) eszel, ez ugyanis magas ásványi anyag tartalma révén újra egyensúlyba hozza a szervezet ásványi anyag háztartását. Hasonlóan jó hatású az ecetes uborka és a meleg zöldségleves. Egy pohár sós paradicsomlé is remekül beválik!

Az alkoholfogyasztás hatására a vércukorszint enyhén csökken, emiatt másnap reggel fokozódik az étvágy az erős, fűszeres ételek iránt. Ilyenkor reggelire megfelelő választás egy finomságokkal teli szendvics.

A másnaposság elleni további praktikákról a WEBBeteg.hu-n olvashatsz bővebben.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium