Előfizetői tartalom

Hihetetlen, mi zajlik: női hangú robotokat fejlesztenek a bankok

Portfolio
Zúgolódnak a banki ügyfelek az egyre nagyobb léptékű fiókbezárások és az online bankolás térnyerése miatt, Svédországban például a banki ügyfélelégedettség 20 éves mélypontjára zuhant. Az innovatív svéd bankok úgy látják, hogy vissza lehet nyerni az ügyfelek bizalmát, ehhez pedig női hangú robotokat fejlesztenek - számol be a hírről a Bloomberg.

Az online és digitális bankolást követően a svéd bankok szintet léptek és belevetették magukat a mesterséges intelligencia világába. A svédek egyik legnagyobb bankja, a SEB egy Aida nevű, virtuális ügyfélszolgálati munkatársat fejleszt, aki nem mellesleg egy robot. Aida mellett ott van a Nordea Bank chatbotja is, Nova, amelyet a norvég élet és nyugdíjüzletágánál vet be...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés