Kísért a 2008-as válság: a plázák összeomlására játszanak a profik

2017. március 14. 10:23    
nyomtatás
 
Az amerikai bevásárlóközpontok évek óta szenvednek amiatt, hogy egyre többen inkább online vásárolnak, ez pedig a hedge fundosoknak is szemet szúrt. A spekulánsok elkezdték shortolni a plázáknak nyújtott hitelekkel fedezett értékpapírokat - hasonlóan ahhoz, mint amikor a 2008-as válság előtt rárepültek a lakossági jelzáloghitel-piacra.


Néhány hedge fund az amerikai lakáspiac 2008-as összeomlása előtt pozícionálni kezdte magát arra, hogy az elkövetkező csődhullámon profitálni tudjon, egy ilyen sztorit mesél el például A nagy dobás című film is. Most viszont nem a subprime-jelzáloghitelek által fedezett értékpapírokat, hanem egyes plázák, kereskedelmi láncok és bevásárlóközpontok kötvényeit, strukturált hiteleit kezdték el shortolni a Bloomberg szerint.

Van is ok a pesszimizmusra, mivel a nagyobb üzletláncokról folyamatosan érkeznek a rossz hírek. Miután egy szörnyű karácsonyi szezont zártak a bevásárlóközpontok,
  • a J.C. Penny 140,
  • a Macy's 100,
  • a Sear's pedig 150

helyszín bezárását kezdte el tervezni.

Olyan nagy hedge fundok, mint az Adler Hill Management, elkezdtek a kereskedelmi vállalatok kötvényei ellen fogadni és eddig kifizetődőnek bizonyult a taktika: az üzleti ingatlannal fedezett kötvények két legkockázatosabb elemének shortolásán 50%-ot lehetett keresni egy év alatt.

Más piacokhoz képest sokkal több veszteség keletkezik most az üzletházaknak nyújtott hiteleken Michael Yannel, a Gapstow Capital Partners strukturált hitelekkel foglalkozó hedge fundokba fektető alapkezelőnek az elemzési vezetője szerint.

Persze senki nem véli úgy, hogy a 2008 előttihez hasonló lufi fújódik az üzleti ingatlanpiacokon, hiszen a 365 milliárd dolláros üzleti ingatlannal fedezett kötvénypiac csak egy apró részét shortolják most. Az sem biztos, hogy a pozíciók kifizetődőek lesznek, hiszen a legtöbb pláza éppen elég bevételt termel ahhoz, hogy az adósságát fedezni tudja.

A hedge fundosok viszont úgy vélik, hogy a legtöbb bevásárlóközpontot előbb-utóbb kitúrja majd az online vásárlás a piacról. Csak idén 985 millió dolláros pozíciót vettek fel a hedge fundok a piacon. Az Adler Hill szerint 2017-ben jöhet el a "fordulópontja" a bevásárlóközpontok haldoklásának, arra számítanak, hogy ezek a jelzálogfedezett értékpapírok BBB- minősítésű vállalatok esetén 50%-ot eshetnek, míg a BB minősítésű vállalatok esetén 70%-os esés várható.

Nem csak a hedge fundok borúlátóak: a Deutsche Bank és a Morgan Stanley is azt javasolta a BBB- minősítésű offline kereskedelmi vállalatok kötvényeseinek, hogy kezdjenek el olyan ügyleteket kötni, amely megvédi őket a hitelveszteségtől.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
X
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium