Prémium

Garázscégből épített autókereskedést az egykori válogatott autóversenyző (x)

Portfolio
Magyar válogatott autóversenyzőként maga építette autóit, a külföldi utazások során pedig külföldi alkatrész-beszállítói kapcsolatokra tett szert, az így szerzett tapasztalatokkal alapította autókereskedését Gaál József, a Gaál Autóház Kft. ügyvezetője. A kezdetben 4 fős vállalkozás létszámban mára bő tízszeresére nőtt. Az Opel Márkakereskedés javítás és vizsgáztatás mellett pedig veterán autók profi felújításával és karosszériák építésével is foglalkozik. Nemrégiben hajtottak végre egy nagyobb beruházást a CIB Bank közreműködésével, új vizsgasort és villanyszerelő műhelyt építettek, amivel előrébb léptek a piacon.
Mikor indították el a vállalkozást és mivel foglalkoztak a kezdetekben?

Az 1980-as években kezdtünk el versenyautókat készíteni, először Zsigulikkal versenyeztünk, azokat tuningoltuk, illetve az abban az időben elérhető nyugati autókat is kezdtünk javítani. Akkor nagyon nehéz volt alkatrészeket beszerezni, azért voltunk jó piaci helyzetben, mert külföldre jártunk versenyezni minden héten. Németországba, Olaszországba, Franciaországba, Svájcba utaztunk, így minden autóhoz volt alkatrész-hozzáférésünk, ellentétben a konkurenciával.

Ebből nőtte ki magát a kereskedés is a későbbiekben?

'89-ben a rendszerváltáskor alapítottuk a Gaál Autóház Kft.-t, akkor már nem versenyeztünk olyan intenzíven, mint korábban. Ennek elsősorban anyagi okai voltak, magyar válogatottként ugyanis korábban nem volt kiadásunk a versenyeken, de önerőből ez hatalmas költséget jelentett volna. Bár '89-től még nem csatlakoztunk az Opel-hálózathoz, már volt Ausztriából garanciajogunk.

A kezdetekben négyen dolgoztunk, és minden szerdán zárva voltunk, akkor mentünk ugyanis alkatrészért Ausztriába. Én is szerelőként kezdtem. Az ügyfelek hozzászoktak, hogy minden típust javítunk: Mercedest, Fordot, Volkswagent. A rendszerváltás után az országba behozott használtautókat javítani kellett, ezekhez tudtunk alkatrészeket szerezni.
A képre kattintva végiglapozható a galéria

Az Opelekkel törtek be a magyar piacra?

1993-ban csatlakoztunk az Opel magyarországi részlegéhez. Opel Márkakereskedőként új autók értékesítésével foglalkozunk, valamint márkaszervizünkben garanciális és garancián túli javításokat végzünk. A javítást kiemelném, mert mi tényleg mindent, amit más nem javít meg, megjavítjuk. Ezzel megpróbálunk ügyfeleinknek költségeket csökkenteni.

Nemrégiben hajtottunk végre egy nagyobb beruházást a CIB Bank közreműködésével, új vizsgasort és autódiagnosztikai műhelyt építettünk. Ezenkívül egy új szociális blokkot hoztunk létre, ahol egy olyan ebédlő várja a dolgozókat, ami céges szinten nem megszokott.

Karosszéria üzemünket felszereltük a legújabb hegesztő- és forrasztó gépekkel, ezáltal a karosszéria lakatos szakmában jelen pillanatban a csúcstechnológiát képviseljük. Természetesen a fényező műhelyünket is erre a szintre emeltük. Csak környezetbarát anyagokat használunk. A környezetbarát anyagok használata nagyobb odafigyelést igényel, de kollégáink tanfolyamokon jól elsajátították a technikát.

Hányan dolgoztak akkor és hányan most a cégnél?

Igazi családi vállalkozás vagyunk. A pénzügyekért a feleségem a felelős, ő intézi a hosszútávú beruházásokat. A legtakarékosabban igyekszünk minden költségre odafigyelni. A munkáját még két könyvelő hölgy segíti. Fiúnk, Ádám a munkafelvételen dolgozik, de mellette a családi mentalitást követve, ha kell autómentőbe ül, vagy akár a raktárban áll helyt. Itt jegyezném meg, hogy ő ül már a versenyautóban is, és viszi tovább a család autósportban elért hírnevét.

Lányunk Erika pedig az értékesítést irányítja. Erika tartja a németországi partnerünkkel a Mechatronik GmBh-val a kapcsolatot. Felelégemmel együtt szervezik a napi munkát. Összesen jelenleg 34-en vagyunk, és csapatunkat 10 tanuló bővíti, akikkel a szakmát próbáljuk megszerettetni és az idősebb kollégák szakmai tudását átadni.

Hogyan oszlanak meg a bevételek a különböző üzletágak között?

Évente 120-125 új autót adunk el, nagy részüket a CIB Lízing finanszírozásával. Népszerűsíteni kell ezt a finanszírozási formát, mert ha a vásárló utánaszámol, egy új autó törlesztőrészlete, nem magasabb mint egy használt autó javítása. De mi mindig a javításban voltunk erősebbek. Nagyon közel vagyunk Pesthez, a pestiek árpolitikájával nem tudunk versenyezni.

Általában akinek mi autót adunk el, azok régi ügyfeleink. Ez generációkon keresztül megy és van, akinek már az unokája vesz nálunk autót. Mi nagyon családcentrikusak vagyunk, nincs flotta, a magánemberekből élünk és abból, hogy amit a többiek nem javítanak meg, azt mi megjavítjuk.

Hogy érzi, beindult az újautó-piac?

Amíg ilyen sok használt autót hoznak be az országba, mint most, addig sosem fog beindulni az újautó-piac úgy, ahogy korábban ment.

Nagyon sok műszakilag lepusztult, sok kilométert futott autó jár az utakon. Ha egy német autókereskedésben megveszem, behozom az autót becsületesen, kifizetem az áfát, a költségeket, soha nem tudom eladni nyereségesen. Az autók nincsenek olyan jó műszaki állapotban, mint ahogy állítják, és a kilométeróra is érdekes adatokat mutatnak, mire ideér az autó Magyarországra.

Ezeknek az autóknak az üzemeltetése rengeteg rejtett költséget hoz magával a nagy kilométer futások miatt. Ha józanul gondolkodunk, a használt autóért kifizetünk 1,5 vagy 2 millió forintot, és utána nem győzünk rákölteni. Míg egy új autóba 1,5 vagy 2 millió forinttal beszállunk, amire 4 év garancia van, plusz kiegészítő garanciák. A mostani korrekt pénzügyi konstrukciók mellett nyugodtan lehet vállalni a hitelt, mert a hitellel egy megbízható autót tudunk használni, amire egész Európában garancia van, és nem kell rettegni a nem várt kiadásoktól.

Említette, hogy veteránautókkal is foglalkoznak, mekkora üzlet van ebben?

A lakatosüzemben jelentkező hullámvölgyeket töltjük ki vele, igy tudjuk a folyamatos munkát biztosítani. A Mechatronikkal kötött partnerségen keresztül foglalkozunk veterán autókkal, mi készítjük nekik a karosszériákat. Ezek csak Mercedesek, 99 százalékban kész karosszériát gyártunk. Később derül ki, hogy ebbe eredeti veteránmotor kerül vagy új motor. A Mechatronik többek között arról híres Németországban, hogy új technikát épít a régi karosszériába. Mégpedig úgy, hogy kívülről nem mondja meg senki, hogy az autóban új technika van, csak amikor beindul a motor, akkor lehet hallani, hogy nem úgy jár, mint egy régi.

A válság idején is segített, hogy veteránautókkal is foglalkoznak?

Külföldön a veteránt nem érintette a válság, még emelkedett is a kereslet irántuk, mert a németek jó befektetésnek tartják a veteránautót. Ha jó veteránautót vesz, jó márkát választ, akkor a befektetése minden esetben jó megtakarításnak bizonyul.

Ha ilyen jó befektetés, és amúgy is ezzel foglalkozik, biztosan van veterán autója. Melyik a kedvence?

A legrégebbi autónk egy 1963-as Pagoda, családunk kedvence egy 1969-es Opel GT. A gyerekeink előszeretettel használják veterán versenyeken és sokat szerepel Opel reklámként.
Holdblog

Félrealkalmazkodunk

Az alkalmazkodás maga az élet. Mi sem vagyunk ez alól kivételek, ugyanakkor a szellemi képességeink és az erős technológiánk...

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ők a leggazdagabb magyar nyugdíjasok
Tőzsdetanfolyam

Tőzsdei hullámok, vagyonépítés és részvénykiválasztás

22+1 órás komplex tanfolyam ahol a tőzsdei kereskedés és a hosszú távú befektetés alapjait sajátíthatod el. Megismered a tőzsdei ármozgások törvényszerűségeit, megismered a piaci trendeket, megtanulod felismerni a trendfordulókat.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Ahhoz, hogy kereskedni tudj a tőzsdén, a piacra lépés elsődleges feltétele, hogy képes légy a különböző megbízásfajtákat használni. Számos megbízásfajta létezik a piacokon, mi sorra vesszük a legfontosabbakat.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu

Kiadó raktárak és logisztikai központok

A legmodernebb ipari és logisztikai központok kínálata egy helyen

Digital Compliance by Design & Legaltech 2024
2024. május 8.
AI in Business 2024
2024. április 23.
Balaton Konferencia 2024
2024. május 2.
Portfolio Agrofuture 2024
2024. május 23.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Marina_city_CAM_13