Hogyan kezeljük megfelelően a munkahelyi stresszt? (x)

2017. július 17. 05:00    
nyomtatás
 
Minden munkahelyen vannak stresszes napok, amikor rengeteg helyzetet és feladatot kell megoldani. Azonban azt feltétlen tudnunk kell, hogyha az embert túl nagy stressz hatás éri, akkor a teljesítő képessége is romlani fog. Minden emberre máshogyan hat az idegeskedés, azonban sok tanulmány kimutatta, hogy egy kis stressz akár pozitív hatással is lehet a produktivitásunkra.

A legfontosabb ennek ellenére, hogy tudjuk kezelni a körülöttünk lévő stresszt helyzeteket, hiszen ellenkező esetben az egészségünkre is tud menni a sok idegeskedés.

A legtöbb ember, aki túl stresszesen éli mindennapjait probálja levezetni a benne felgyülemlett feszültséget gyors és egészségtelen ételek fogyasztásásával, dohányzással vagy esetleg nagy mértékű alkohol fogyasztással. Ezzel ellentétben ilyenkor nagyon fontos a minőségi, egészséges étkezés.

A másik lényeges dolog a megfelelő táplálkozás mellett a rendszeres sportolás, hiszen a fizikai mozgás endorfint táplál az agyunkba, ezáltal boldogabbak és kiegyensúlyozatabbak leszünk.

Hogyan kezeljük megfelelően a munkahelyi stresszt?


A futást és a jógát mondják a két legkedveltebb stressz levezető sportnak, azonban bármilyen más mozgás is jótékony hatással van a kikapcsolódásra.
Esténként ha lehetőséged van rá, ne használj a számítógépet és ne nézz TV-t, hiszen ezek mind serkentőleg hatnak az agyunkra és nagy mértékben befolyásolják az elalvást.

Munkahelyeden próbálj meg olyan környezetet kialakítani, ahol kellemesen érzed magad és megfelelően tudsz koncentrálni a feladataidra.

Egy érdekes dolog, ami egy követendő példa lehet akár Magyarországon is. Dániában nagyon sok munkahelyen az irodák kertjeibe padokat és asztalokat helyeznek el, így az ott dolgozók a szabadban tudják elfogyasztani az ebédjüket. Ennek köszönhetően ebéd után sokkal frissebben, jobban koncentrálva tudják folytatni a munkát.

Hogyan kezeljük megfelelően a munkahelyi stresszt?


Egy dán webshop magyarországi munkatársát kérdeztük, hogy valójában mit is tesznek a dánok a nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb munkahelyért. Szerinte a titok abban van, hogy nagy mértékben figyelnek az étkezésre, a munkahelyi környezet kialakítására és az egymás támogatására bármilyen feladatról legyen is szó.

Az utolsó,de lényeges dolog, hogy készíts minden nap egy teendő listát, amire felírod az aznapi feladataidat. Ezzel a módszerrel semmit sem fogsz elfelejteni és elégedetten fogod magad érezni a nap végén, ha mindent megcsináltál. Ahelyett, hogy állandóan kiméletlen vagy önmagaddal próbáld meg biztatni magad. Ez lehet egy várva várt nyaralás, egy rég óta tervezett program vagy esetleg egy közös családi vacsora is.
Az egésznek a lényege, hogy boldoggá tegyen.

(x)
Címkék: prémium

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium