Bréking: kár megtartani a Frankfurti Autószalont - Garantáljuk, ennél nagyobb bejelentés nem lesz

2017. szeptember 12. 10:25    
nyomtatás
 
  • A Volkswagen 20 milliárd eurót költ elektromos autók fejlesztésére és gyártására
  • Ennek köszönhetően a cégcsoport 80 új elektromos autót dob piacra és az összes modelljéből kínál majd elektromos változatot 2030-ra


Kereskedés Daimler-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

Kár megtartani a Frankfurti Autószalont


Idén a Frankfurti Autószalon szeptember 14. és 24. között kerül megrendezésre, de több autógyártó már az esemény előtt nagy bejelentésekkel rukkolt elő, hogy saját magára irányítsa a világsajtó figyelmét. Hétfőn Dieter Zetsche, a Daimler vezére megpödörte kackiás bajszát, kiállt a cég befektetői elé Sindelfingenben és közölte,

Legalább 50 új részben vagy teljesen elektromos személyautót dobnak majd piacra, 2022-ig pedig az összes modelljükből készül majd elektromos változat is.


És hogy még jobban lenyűgözze a hallgatóságát, hozzátette azt is, a Smart 2020 után kizárólag elektromos autókat fog gyártani. Üröm az örömben, hogy az alternatív hajtástechnológiák irányába történő elmozdulás negatív hatással lesz majd a cég profitabilitására, de ezt az Ipar 4.0 segítségével igyekeznek majd ellensúlyozni.

Ezek tényleg nagyon komoly ígéretek voltak a Mercedes részéről, az esemény után biztos ment a vállveregetés a Daimler menedzserei között, de nem örülhettek sokáig.

A Volkswagen ugyanis 24 órát sem várt és olyan tervekkel rukkolt elő, hogy igazából kár megrendezni a Frankfurti Autószalont, ennél nagyobb bejelentései garantáltan nem lesznek senkinek
.

Ennél nagyobbat nem fog tudni senki mondani


A Volkswagen újra világossá tette, komolyan számolni kell a céggel az elektromobilitás területén és mindent el fog követni annak érdekében, hogy komoly versenytársa legyen a Teslának.

Egy olyan vállalat, mint a Volkswagen, nem a versenytársait követi, hanem vezető szerepet kell betöltenie
- jelentette ki Matthias Müller, a Volkswagen Csoport vezérigazgatója újságírók előtt a Frankfurti Autószalon előestéjén (a Volkswagen Group Night keretében), miközben ismertette a cég legújabb terveit.

A "Roadmap E" keretében a vállalat hatalmas lépéseket tenne annak érdekében, hogy modellportfólióját a belsőégésű motorokkal szerelt járművek irányából az alternatív meghajtás járművek irányába mozdítsa el, illetve a jövőben utóbbi domináljon:

  • A korábbi tervekkel ellentétben nem 10, hanem 20 milliárd eurót fordítanának elektromos járművek fejlesztésére és gyártására 2030-ig.
  • A teljes cégcsoportot figyelembe véve 80 új elektromos modellt dobnának piacra 2025-ig, míg korábban csupán 30 modellről beszéltek.
  • A cégcsoport ma kapható mintegy 300 modelljéből (a Volkswagen tervei között szerepel a modellpaletta szűkítése a költséghatékonyság miatt, így ez a szám a jövőben csökkenhet) készülne elektromos változat is 2030-ra.


Ezeket a számokat látva biztosak lehetünk abban, hogy ennél nagyobb bejelentést nem fog tudni senki tenni, amely nyilván a cégcsoport hatalmas méretéből is adódik. Ami nagyobbat szólhatna, az egy esetleges technológia újítás, mondjuk egy szuperhatékony akkumulátor megjelenése, de erre nagyon kicsi esély van egyelőre.

Azt is meg kell jegyezni, hogy a Volkswagen igyekezete nem véletlen. Nem csak arról van szó, hogy a világ legnagyobb autógyártója nyilván meg akarja őrizni vezető szerepét a piacon, illetve utol akarja érni az elektromobilitás területén a Teslát. Hanem arról is, hogy a Volkswagen vezekel a dízelbotrány miatt, amely a cég által alkalmazott szoftver miatt robbant ki és szeretnének eleget tenni Angela Merkel német kancellár kérésének is, hogy visszanyerjék a vásárlók bizalmát.

Lássuk, milyen tervei voltak/vannak az autógyártóknak!


A Daimler és a Volkswagen példája jól mutatja, hogy a Frankfurti Autószalon központi témája lesz az elektromobilitás, illetve biztosak lehetünk abban is, hogy az egyes autógyártók (különösen az európaiak) igyekeznek majd a korábbiaknál még grandiózusabb tervekkel előrukkolni ezen a területen. Ezért viszonyítási alapnak összegyűjtöttük az alábbi táblázatban azokat a terveket, amelyeket az egyes szereplők az elmúlt években bejelentettek, illetve amelyek most kiderültek az elektromos autózáshoz kapcsolódóan.

Bréking: kár megtartani a Frankfurti Autószalont - Garantáljuk, ennél nagyobb bejelentés nem lesz



Címlapkép Forrása: MTI/EPA/Uwe Anspanch

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium