Renault: mi nem csaltunk a dízel gépkocsiknál

MTI
2017. március 15. 16:54    
nyomtatás
 
Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A lap szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni. A Renault részvényei a párizsi tőzsdén 2,5%-os mínuszt mutatnak a szerdai kereskedés végéhez közeledve.

Kereskedés Renault-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A Libération szerdán közzétette a motorok emissziós értékeivel összefüggésben a francia versenyjogi, fogyasztóvédelmi és csalásellenes hivatal (DGCCRF) által készített jegyzőkönyvet, amely alapján január 12-én megtévesztés gyanújával ügyészi eljárás indult az autógyártó ellen.

A 2016. novemberi dokumentum szerint a Renault "megtévesztette a fogyasztókat az elvégzett tesztek révén, mégpedig a károsanyag-kibocsátást ellenőrző vizsgálatokkal. A stratégia célja az volt, hogy meghamisítsák a környezetvédelmi vizsgálatokat". A lap azt állítja, hogy a jegyzőkönyv a Renault egyes motorjainak teljesítménye közötti eltérésekre világított rá a próbapadon történt tesztelés és a valós körülmények közötti használat során.

Az eredményekből azt lehet gyanítani a jegyzőkönyv szerint, hogy egy csaló szoftvert helyeztek el, amely specifikusan módosítja a motor működését a próbapad különleges körülményei között azért, hogy a károsanyag-kibocsátás akkor ne haladja meg a határértékeket.

A gyanú a német Volkswagen károsanyag-kibocsátási botrányára emlékeztet. A legnagyobb európai autógyártó 2015 szeptemberében elismerte, hogy mintegy 11 millió, EA 189 típusú motorral üzemelő autóba telepítettek olyan szoftvert, amely csak a próbapadon tartja a határérték alatt az emissziós értékeket, normál üzemmódban azonban nem.

A Renault szerdai közleményében kiegyensúlyozatlannak nevezte a Libération cikkét, emlékeztetett arra, hogy semmilyen európai vagy francia szabályozást nem sértett meg, és cáfolta, hogy csalásra lehetőséget adó szoftverekkel szerelte volna fel modelljeit. Az autógyártó hozzátette, hogy nem kíván egy folyamatban lévő eljárást kommentálni, és kizárólag az ügyben eljáró vizsgálóbíróknak tartozik magyarázattal. Carlos Ghosn, a Renault elnök-vezérigazgatója korábban azt mondta, hogy semmilyen csalás nem történt a cégnél.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
X
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium