Bréking: Már a Volkswagen sem ragaszkodik a dízelhez!

2017. szeptember 14. 10:28    
nyomtatás
 
  • A Volkswagen-csoport szerint még évtizedekig szükség lesz a dízeltechnológiára
  • Azonban úgy tűnik, a kivonulás már elkezdődött, a csoport egyik cége az egyik fontos modelljét már nem kínálja 2018-tól dízelmotorral


Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A dízelbotrány kirobbanása óta szorul a hurok a dízeltechnológia körül, a dízeles autók elsősorban Európában terjedtek el, ott pedig folyamatosan csökkennek az eladások (Németországban augusztusban 13,8 százalékkal zuhant a dízeles autók eladása, a dízelmotoros autók már csak a piac 37,7 százalékát adták), a vásárlók bizonytalanok azzal kapcsolatban, hogy meddig hajthatnak még be autóikkal az európai nagyvárosok belvárosaiba, és az sem mellékes kérdés, hogy milyen lesz a dízeles autók értékvesztése a következő években.

Az egyes autógyártók különböző állásponton vannak azzal kapcsolatban, hogy hogyan tennék át az eladásaikon belül a hangsúlyokat a hibrid vagy az elektromos autók felé:
  • A Volvo már júliusban bejelentette, hogy 2019-től az összes autójában lesz elektromotor (vagy hibrid vagy teljesen elektromos meghajtásúak lesznek az autóik)
  • A Daimler a Frankfurti Autószalonon jelentette be, hogy 2022-ig az összes modelljükből készül majd elektromos változat is, legalább 50 új részben vagy teljesen elektromos személyautót dobnak majd piacra, 2020 után a Smart kizárólag elektromos autókat árul majd
  • A Volkswagen pedig azt jelentette be Frankfurtban, hogy a következő években 80 új elektromos autót dob piacra, és az összes modelljéből kínál majd elektromos változatot 2030-ra


A Volkswagen vezetői az elmúlt hetekben egyébként többször elmondták, hogy a bentin- és a dízeltechnológiára még évtizedekig szükség lesz, így a fejlesztések ezeken a területeken is tovább folynak. Arról viszont eddig nem beszéltek, hogy hogyan történik majd meg a kivonulás az egyre nehezebben vállalható dízeltechnológiából, ezzel kapcsolatban azonban most kaptunk egy kis ízelítőt: a Frankfurti Autószalonon a Handelsblattnak a Volkswagen-csoporthoz tartozó Skoda vezérigazgatója, Bernhard Maier elmondta, hogy 2018-tól a Skoda Fabiát már nem értékesítik dízelmotorral, ráadásul a lépés a teljes modell-sorozatot érinti, nem csak egyes piacokra vonatkozik. Ez az első eset, hogy a Volkswagen-csoporthoz tartozó valamelyik márka bejelentse, hogy az egyik kisautója a korábbiaktól eltérően már nem lesz elérhető dízel változatban.

Bréking: Már a Volkswagen sem ragaszkodik a dízelhez!

Skoda Fabia Fotó: Shutterstock

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
FELIRATKOZOM
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír


 

hirdetés
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium