A Volkswagen bemutatta Sedricet, a cég első, teljesen önvezető autóját

2017. március 7. 09:30    
nyomtatás
 
A Volkswagen Genfben bemutatta koncepcióautóját, Sedricet, amely minden tekintetben kapcsolódik a német autógyártó új stratégiájához, amellett, hogy tisztán elektromos meghajtású, teljesen önvezető lesz a jármű és a jövőben bekapcsolódhat a cégcsoport járműmegosztó rendszerébe, ahogy az alapjaira épített új modellek is.

Kereskedés Volkswagen-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


A dízelbotrány után a Volkswagen menedzsmentje pár hónapon belül kidolgozta és meghirdette a "TOGETHER - Strategy 2025" elnevezésű stratégiáját részben annak érdekében, hogy visszaállítsa a vásárlók vállalatba vetett bizalmát, részben pedig azért, hogy meghatározza a cégcsoport működésének új irányait. A tervek alapján a német autógyártó három nagyon fontos területen szeretne erősíteni a következő években:

  • Az új stratégia jegyében a cégcsoport 30 elektromos járművet akar piacra dobni 2025-ig. A modellpaletta átalakításának köszönhetően a várakozások szerint 2025-re már éves szinten 2-3 millió darab tisztán elektromos autót értékesíthetnek éves szinten.
  • A közösségi közlekedésbe is beszáll a Volkswagen, ahol robo-taxi és a közösségi járműmegosztás lesz a fókuszban. Ennek előfutáraként már 300 millió dollárért meg is vásárolták a Gettet. És tavaly decemberben a Volkswagen bejelentette, hogy létrehozta 13. márkáját, a Moia nevű startup a konszernen belül a jövő közlekedési szolgáltatásaiért lesz felelős. A cég elsősorban a városi közlekedésben nyújt majd szolgáltatásokat, első lépésben on-demand shuttle szolgáltatást, aminek a lényege, hogy a felhasználók akkor rendelik meg a néhány fő szállítására alkalmas elektromos városi járműveket, amikor éppen szükségük van rá. Vagyis egyfajta tömegközlekedésről van szó, amelynél együttműködnének a helyi önkormányzatokkal is.
  • És természetesen a németek is rámozdulnak az önvezető technológiára, hogy ne kerüljenek versenyhátrányba a riválisaikkal szemben.

Ennek az új stratégiának a jegyében mutatta most be a Volkswagen Sedricet, a tisztán elektromos meghajtású, teljesen automatizált koncepciójárművet, amely alapját képezi majd a német autógyártó több jövőbeli modelljének. A jármű bemutatásáról videó is készült, amelyet közzé is tett a vállalat:



A most bemutatott koncepcióautó elsősorban azért érdekes, mert a Volkswagen ígérete szerint egy "Level 5-ös", vagyis teljesen automatizált rendszerrel lesz ellátva, amely már képessé teszi a járművet a közlekedésre úgy, hogy az utazás során már nincs szükség emberi beavatkozásra.

A Volkswagen bemutatta Sedricet, a cég első, teljesen önvezető autóját

Forrás: Volkswagen


Sedric 4 utas szállítására lesz alkalmas és a tervek szerint az alapjaira épített modell, illetve a későbbi modellek már részt vehetnek a cégcsoport közösségi járműmegosztó rendszerében is.

A Volkswagen bemutatta Sedricet, a cég első, teljesen önvezető autóját

Forrás: Volkswagen


Mit jelet a "Level 5-ös" szint?


Az automatizált vezetésnek több fokozata van, ezek közül a legalacsonyabb szinteken, a vezetéstámogató rendszerek, illetve a részben automatizált rendszerek állnak. Közéjük tartoznak például a parkolást, a sávtartást és a sávváltást segítő rendszerek. Ezek rövidebb-hosszabb időre már átveszik a jármű irányítását, de mindez a sofőr felügyelete mellett történik.

A következő szinten található a magasan automatizált rendszer, amelynek alkalmazásával a sofőrnek már nem kell a vezetésre koncentrálnia és fognia a kormányt. Ez a rendszer már átveszi az irányítást a jármű felett, igaz, probléma esetén visszaadja az irányítást a sofőrnek. Ezt követi a teljesen automatizált rendszer szintje, ahol már nincs szükség sofőrre, a rendszer képes az összes forgalmi szituáció kezelésére.

A legmagasabb szint - Level 5 - pedig az önvezető jármű szintje, ahol a jármű már alkalmas az önálló városi közlekedésre és ajtótól-ajtóig terjedő megoldást kínál a felhasználónak úgy, hogy teljesen átveszi az irányítást a sofőrtől a jármű felett.

A Volkswagen bemutatta Sedricet, a cég első, teljesen önvezető autóját

Forrás: Frost&Sullivan

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
X
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium