Előfizetői tartalom

Megtévesztő volt a Shell reklámja - Precedenst teremthet az eset

Portfolio
Átfogalmazták a földgázt népszerűsítő hirdetésüket a Shell és az Exxon Mobil olajtársaságok Hollandiában, miután a médiahatóság szerint "a legtisztább fosszilis tüzelőanyag" kifejezés alkalmas a fogyasztók megtévesztésére, azt sugallva, hogy a fosszilis energiaforrások tiszták lehetnek és nem okoznak kárt a környezetben - ez pedig nem állja meg a helyét.

Mentve a menthetőt, a hirdetés szövegét az online felületeken pár héttel ezelőtt módosították, a kifogásolt megfogalmazást a "legkevésbé szennyező fosszilis energiahordozóra" írva át. A hirdetésért felelős, a két cég tulajdonában álló NAM ugyanakkor tagadta, hogy a reklámszöveg átírása annak beismerése lenne, hogy az eredeti verzió félrevezető lett volna - számolt...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés