Mikortól nem vehetünk benzines autókat? Bemondott egy dátumot a Continental-vezér
Portfolio
2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.
Az nem újdonság, hogy jelentős változáson megy keresztül az autóipar: az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlannak tűnik. Ahogy arról a Portfolio korábban beszámolt, az Európai Unióban és az EFTA jelentősebb személygépjármű-piacain 2018-ban összesen több mint 170 ezer új, tisztán elektromos személyautót (BEV) értékesítettek, ami közel 30 százalékos növekedés a 2017-es évhez képest, 2016-hoz viszonyítva pedig megduplázódott az értékesítések száma.
Európában, a tisztán elektromos személyautó-értékesítések piaci részesedése 1,5 százalék körül mozgott 2018-ban, köszönhetően az e-mobilitás szempontjából rendkívül kedvező szabályozói és gazdasági környezetnek. Az évek óta tartó dinamikus növekedési trendek eredményeként Európában már több mint 600 ezer tisztán elektromos személyautó közlekedik.
Magyarországon tavaly közel 1200 elektromos autó került forgalomba, 2019. február végére pedig már közel 4800 tisztán elektromos jármű rótta az utakat.
2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok CO2 emisszió-mentesek lesznek - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója, aki szerint kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás.
Forrás: Continental
A szakember szerint a nehézgépjárművek esetén, amelyek rendszerint hosszú időn keresztül vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.
Elterjednek az önvezető autók
Korántsem csak az elektromos autók térhódítása várható a jövőben. A Continental technológiai vállalat saját közlése szerint csak vezetést segítő rendszerekből több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni. Ez pedig jól jelzi, hogy egyre nagyobb teret hódítanak majd az önvezető autók.
Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója
Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen - közölték.
Szoftverfejlesztők nélkül nem megy
Degenhart szerint az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma, épp ezért a jövőben még több fejlesztőre lesz szükség. A Continental jelenleg 245 ezer embert alkalmaz világszerte, ebből 49 ezer mérnököt, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott vesz részt továbbképzésen. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni a cégnél.
Bár a NAV által készített 2023. évi SZJA-bevallási tervezetek. március 15-től elérhetőek, ez nem jelenti azt, hogy minden adózó nyugodtan hátradőlhet anélkül, hogy bármit módosítana a te
A kölni székhelyű ServiceValue piackutató vállalat a Die Welt magazinnal közösen 2023-ban is elkészítette értékelését, hogy melyek Németország legvonzóbb munkahelyei. A Nürnberg és körny
Nem értem a LEG mozgását. 2021 közepe óta esik az árfolyama, akkor 59,16 USD volt az ATH, most éppen 19,08-at ér, azaz kicsit kevesebb mint három év alatt harmadolt az árfolyama. Mivel osztalék
A CSOK Plusznál – ahogy azt a korábbi lakástámogatási elemeknél már megszokhattuk – számos feltételt vár el az állam. Ha pedig ezeket megsértjük, akkor büntetéssel növelten kell
A szabadkereskedelmi konszenzus évtizedeiben a főáramú közgazdaságtan az állami beavatkozás és protekcionizmus legtöbb formáját teljes egészében elvetendőnek tartotta. Napjainkban azonban r
Egy tech startup által tervezett innováció nemcsak a jövő energiaszükségletére kínál megoldást, hanem lehetőséget teremt arra is, hogy az Egyesült Királyság uszodái
A mai bejegyzésben megnézzük, hogy brókerek költségének hatását, ha a TBSZ brókereket hasonlítjuk össze egy teoretikus esetben. Az olvasók már megszokhatták, hogy a pénzügyekben a kamatos
Az állampapírok mellett számos más befektetési lehetőség érhető el a piacon azoknak, akik szélesebb portfóliót szeretnének építeni és hosszú távon növekedést elérni.