Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

2017. szeptember 8. 15:00    
nyomtatás
 
Egyre többen választanak autót környezettudatosan, úgy, hogy sok más paraméter mellett az autó károsanyag-kibocsátását is szem előtt tartják, nekik nyújthat segítséget egy német szövetség tanulmánya, amiben azokat az autókat listázták, amelyek fogyasztása és így szén-dioxid-kibocsátása is alacsony, így például vélhetően még évekig behajthatnak az európai nagyvárosok belvárosaiba. A lista érdekessége, hogy az elektromos autók áramfogyasztásánál az energiamixet is figyelembe vették, így megmutatható, mennyi károsanyag-kibocsátással jár az autók működtetése.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!


benzin-hibrid, földgáz

 1 2 következő oldal  >

Óvatosan a dízeles autókkal!


A Verkehrsclub Deutschland (VCD) idén is elkészítette listáját azokról az autókról, amelyek keveset fogyasztanak, így nem csak alacsony üzemanyagköltségek mellett üzemeltethetők, de mivel relatíve kevés károsanyagot bocsátanak ki, az egyre szigorúbb szabályozás ellenére nagy valószínűséggel a következő években is behajthatnak majd az európai nagyvárosok belvárosaiba. A közhasznú környezetvédelmi szövetség elsősorban benzin-hibrid, földgázüzemű vagy kicsi és hatékony benzinmotorral hajtott autókat ajánl, a dízelmotoros és a közvetlen befecskendezéses benzinmotoros autók vásárlásáról viszont egyértelműen lebeszéli a vevőket.

A VCD listáján 34 autó szerepel, ebből 6 benzin-hibrid, 5 gázüzemű, 13 benzines és 10 tisztán elektromos autó, dízelüzemű autó viszont nincs a listán, mivel a VCD szerint botrány, hogy még mindig forgalomba lehet helyezni Euro-6 normájú autókat, ugyanis ezen autók többségének a károsanyag-kibocsátása valós körülmények között a határérték többszöröse, a szövetség szerint elképzelhető, hogy azok, akik most egy Euro-6-os dízel megvásárlása miatt zúzatják be az Euró-4-es dízelautójukat, hamarosan az új autójukkal sem hajthatnak be a belvárosokba. Alig van olyan gyártó, amelyik mérésekkel alá tudta volna támasztani, hogy valós körülmények között a dízeles autói károsanyag-kibocsátása a megengedett határérték közelében lenne, így dízelmotoros autók nincsenek a listán, ugyanígy nincsenek ott a közvetlen befecskendezéses benzines autók, mivel azok jellemzően nincsenek felszerelve részecskeszűrővel (a benzines autók károsanyag-kibocsátásával kapcsolatban 2018 szeptembertől szigorúbb határérték lép életbe, így a gyártók vélhetően a közvetlen befecskendezéses autóikat is részecskeszűrővel szerelik majd fel).

Fontos a valós fogyasztás


A VCD úgy állította össze a listáját, hogy azon csak olyan autók szerepeljenek, amelyek valós körülmények között is keveset fogyasztanak, így kevés károsanyagot bocsátanak ki. Bár az autógyártóknak tavaly április óta utcai károsanyag-kibocsátási teszteket is végezniük kell az új modelljeiken, ennek ellenére nem minden gyártó tudott adatokat szolgáltatni, így a VCD más forrásokból (Emissions-Kontroll-Institut, spritmonitor.de), is dolgozott, amikor a valós kibocsátási adatokat összesítette, végül a listára csak olyan autók kerülhettek fel, amelyek valós körülmények között kilométerenként kevesebb mint 150 gramm szén-dioxidot bocsátanak ki.

A lista összeállításakor ezt a metodológiát követte a VCD:
  • Valós körülmények között nem lehet magasabb az autók CO2-kobicsátása kilométerenként, mint 150 gramm
  • A dízeles autóknál valós körülmények között a nitrogén-oxid-kibocsátásnak az Euro-6 határérték alatt kell maradnia (itt az összes dízelmotoros autó elvérzett)
  • A közvetlen befecskendezéses benzinmotorú autókban kell hogy legyen részecskeszűrő
  • Az autók nem lehetnek hangosabbak 73 dB-nél



Benzin-hibrid


Ebbe a kategóriába csak Lexus- és Toyota-modellek kerültek. A gyártók 3-4 literes fogyasztást adnak meg hivatalosan, a valóságban azonban jellemzően 5-6 literrel mennek el ezek az autók, a VCD ennek megfelelően igazította a fogyasztási és a CO2-kibocsátási adatokat, sőt, (minden kategóriában) azt is megadták, hogy mennyi a teljes CO2-kibocsátás, ha az üzemanyag előállítását is figyelembe vesszük. A valós CO2-kibocsátás minden ajánlott autónál bőven 150 g/km alatt marad, ha az üzemanyag-előállítást is figyelembe vesszük, akkor egyes modelleknél már a 150-es szint fölé csúszik.

Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók


Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

Toyota Auris Hybrid Forrás: Shutterstock

Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

Toyota Prius Hybrid Forrás: Shutterstock

Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

Toyota CH-R Hybrid Forrás: Shutterstock

Földgáz


Ebbe a kategóriába a Volkswagen és az Audi egyes modelljei kerültek be. A katalógusokban 3-4 literes fogyasztás szerepel, a valóságban azonban inkább 4-5 liter üzemanyagnak megfelelő az autók fogyasztása a VDC szerint. Az autók CO2-kibocsátása még az üzemanyag előállítását figyelembe véve is a 150-es határon belül marad.

Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók


Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

Volkswagen Up Forrás: Shutterstock

Milyen zéró emisszió? - Kiszámolták, mennyire környezetszennyezőek az elektromos autók

Audi A3 g-tron Forrás: Shutterstock


Ez a cikk folytatódik:

1. benzin-hibrid, földgáz
2. benzin, elektromos
 1 2 következő oldal  >

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
FELIRATKOZOM
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium