szerző

"Nem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt"

2017. december 7. 07:05    
nyomtatás
 
Ahhoz, hogy a BMW a jövőben is megfeleljen a károsanyag-kibocsátási szabályoknak, még több modern dízelhajtású autót kell eladnia, de a széndioxid-kibocsátás csökkentésében fontos szerepe van a részben vagy teljesen elektromos modelleknek, amelyek száma a mostani 9-ről 25-re emelkedik 2025-ig. A hibrideknél a BMW a benzinmotorokra épít, a dízelmotorok azonban még sokáig meghatározók lehetnek, emiatt sem aggódik a dízelhajtás elmúlt hónapokban látható európai térvesztése miatt a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója, Massimiliano Di Silvestre, akivel a BMW csoport idei eladási rekordja kapcsán beszélgettünk.

Kereskedés BMW-részvényekkel a Portfolio Online Tőzsdén!

A BMW csoport globális értékesítése 3,4 százalékkal nőtt az év első 10 hónapjában, már most új rekordot ért el. Melyek a húzómodellek?

Idén fordult elő először, hogy a BMW csoport az évnek ebben a szakaszában már több mint 2 millió járművet adott el, de az is kiemelkedő, hogy csak a BMW márka járműveiből több mint 1,7 millió darabot értékesítettünk. A kiemelkedő teljesítményben nagy szerepe van a jelenleg már 9 elektromotorral hajtott modellünknek is, amelyek eladásai 64 százalékkal nőttek idén októberig, de jelentősen bővült az X-sorozat modelljeinek az eladása is, és tovább bővült a 3-as, az 5-ös és a 7-es sorozat értékesítése is. A MINI márka eladásai az évnek ebben a szakaszában idén először haladták meg a 300 ezer darabot, a növekedés motorja itt a Countryman volt, de a motorkerékpár divízió eladásai is jól alakulnak, idén több mint 10 százalékkal nőtt az értékesítés.


A növekedés nagy részét Ázsia adja, miközben Európában inkább stagnálás, Észak-Amerikában pedig visszaesés látszik az eladásokban. Minek tudható be az európai és az észak-amerikai teljesítmény?

A világ nagy autópiacain nem egységesen alakultak az értékesítések 2017-ben. Az európai autópiac mérsékelten bővült, ezen a piacon az eladásaink valamelyest még meg is haladták a nagyon erős tavalyi eladásokat, és több mint 900 ezer autót adtunk el, annak ellenére, hogy a brit piacon tapasztalható nehézségek, a Brexittel kapcsolatos bizonytalanság miatt ott az eladásaink csökkentek. A növekedés nagy része Ázsiából jön, az ottani eladásaink 13 százalékkal bővültek, ezen belül a kínai értékesítés több mint 15 százalékkal nőtt. Az amerikai autópiac nagyon volatilis, ahol idén szinte minden gyártó nehézségekkel szembesült, az ottani eladásaink közel 5 százalékkal csökkentek.

"Nem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt"



A Daimler számai a teljes értékesítésben és a növekedésben is magasabbak idén, mint a BMW csoportnál. Mennyire figyelik a nagy versenytárs eredményeit?

Fontosnak tartjuk, hogy a BMW a prémium autógyártók között megtartsa az elsőségét, de az értékesítési darabszámok mellett kiemelt szempont az is, hogy minél magasabb profitabilitás mellett működjön a vállalat, de az ügyfélelégedettséget, a szolgáltatásaink színvonalát is fontosnak tartjuk, és az innovációban és élen kívánunk járni. Természetesen figyelemmel kísérjük a versenytársaink eredményeit, de számunkra a legfontosabb az, hogy elérjük az idén meghirdetett stratégiánkban lefektetett célokat. Biztos vagyok benne, hogy a következő években is bővülnek az eladásaink, mivel egy igazi forradalom indult idén, 2018 végéig 40 új vagy megújult modellel jelenünk meg.

"Nem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt"
Klikk a képre!

Forrás: BMW


Idén az első 10 hónapban 10 százalékkal több BMW-t adtak el Magyarországon, mint egy éve. Mi hozta a növekedést?

Nagyon elégedettek vagyunk az eredményeinkkel, a szegmensünk bővülésénél nagyobb mértékben növekedtek az eladásaink Magyarországon. A növekedés mögött egyrészt az 5-ös sorozat megújulása áll, de a 7-es sorozat értékesítése is jól alakult, mindkét szegmensben piacvezetők vagyunk Magyarországon. Az SUV kategória általános növekedésével együtt az X-sorozat eladásai is emelkedtek, a nemrég bevezetett X3 és a nemsokára érkező X2 a következő hónapokban további növekedést hozhat az eladásainkban. De büszkék vagyunk a MINI-re is, amely új értékesítési rekordot ért el idén Magyarországon, az eladásaink közel 50 százalékkal emelkedtek az első 10 hónapban, a BMW motorkerékpár-eladásunk pedig közel ötödével emelkedett.


Hogyan változott a dízelmotoros autók megítélése az ügyfeleiknél globálisan és Magyarországon? Mi lehet a technológia jövője?

Fontosnak tartom kiemelni, hogy a dízelhajtású autóink mindenben megfelelnek az előírásoknak, ezt több független vizsgálat is bizonyította. Természetesen komolyan vesszük az autóink károsanyag-kibocsátásának csökkentését, hiszen 2021-től flottaszinten nem lehet magasabb a széndioxid-kibocsátás kilométerenként 95 grammnál. Azt gondoljuk, hogy az Euro6-os motorjainkkal meg tudunk felelni az előírásoknak, de ahhoz flottaszinten több Euro6-os motorú autót kell piacra dobnunk, a széndioxid-kibocsátás csökkentésben pedig kiemelt szerepe van a dízelhajtású autók mellett az elektromos modelleknek is.


Világszerte egyre népszerűbbek a városi terepjárók, a BMW-nél is ez a szegmens bővül a leginkább. Ezeket a BMW-ket azonban jellemzően az Európában egyre kevésbé népszerű dízelmotorok hajtják. El tudja képzelni, hogy a közeljövőben ne dízelmotorral szereljék az X-sorozat modelljeinek a többségét?

Rövid távon valószínűleg a dízelmotoros változat lesz a meghatározó, erre fókuszálunk, de már dolgozunk azon, hogy elektromos változatban is elérhetőek legyenek az X-sorozat modelljei. 2020-ban például piacra dobjuk az X3 teljesen elektromos változatát.


A Mercedes a plug-in hibridjeit dízelmotorral is fogja szereli. Elképzelhető, hogy a BMW is elindul ebbe az irányba?

Szerintünk a benzin- és az elektromotor kominációja az ideális megoldás a hibridek esetében, több szempontból is, például az erőforrások súlya miatt, de egyéb szempontok is a benzinmotorok mellett szólnak.


Októberben több éves mélypontra, 41,4 százalékra csökkent a dízelhajtású autók aránya az újautó-eladásokon belül. Meddig csökkenhet a dízelek aránya?

Komolyan gondolom, hogy az Euro6-os besorolású dízelmotorok elterjedésével jelentősen csökkenthető a károsanyag-kibocsátás, ezekkel a motorokkal a BMW megfelelhet a károsanyag-kibocsátási határértékeknek, emiatt sem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt.

"Nem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt"



Jelenleg többféle hajtáslánc-típus versenyez egymással, ezek mixe hogyan nézhet ki a BMW-nél 5-10 év múlva?

A fókusz a BMW-nél egyértelműen az elektromotorral szerelt teljesen elektromos és plug-in-hibrid járművek fejlesztésén van, vagyis folytatódik az iPerformance modellek fejlesztése, és ezzel párhuzamosan folyik a plug-in hibrid hajtású modellek fejlesztése is. Idén az a célunk, hogy 100 ezer elektromos hajtást használó autót értékesítsünk, 2025-re pedig a mostani 9-ről 25-re bővül az elektromos modellpaletta, ebből 12 teljesen elektromos modell lesz, 2025-ben a teljes értékesítés 15-25 százalékát az elektromos modellek adhatják. Magyarországon különösen sikeres ez a stratégia, hiszen az eladásaink közel 10 százalékát már most is az elektromos/konnektorról tölthető modellek adják, ami természetesen az elektromosautó-vásárlásokhoz nyújtott állami támogatásoknak is köszönhető.

"Nem aggódunk a dízelhajtás térvesztése miatt"
Klikk a képre!

Forrás: BMW


Az eladásoknak még mindig csak 5 százalékát adják az elektromos modellek. Mi kellene ahhoz, hogy ez a szám jóval nagyobb legyen?

Ez több tényezőn is múlik. Egyrészt bővülnie kell az elektromosautó-kínálatnak, ezért is nagyon örülünk annak, hogy a versenytársaink is komoly fejlesztésekbe kezdtek, mert a szegmensünkben sokáig szinte egyedüliként voltunk jelen ezen a területen, de az infrastruktúrának is bővülnie kell, minél több szereplő lép piacra, annál hamarabb válhat sokak számára elérhető az elektromos autózás, illetve annál hamarabb csökken a technológia ára. A BMW egyébként részt vesz egy kelet-közép-európai regionális kezdeményezésben, a régió nagyvállalatai fognak össze, hogy közösen építsenek ki elektromos töltőhálózatot, ennek a projektnek a lényege, hogy ne csak a nagyvárosokban, de vidéken is elérhető legyen az infrastruktúra a fenntartható mobilitáshoz.


Megújult az X3-as modell. Mennyire fontos ez a sorozat globálisan és Magyarországon?

Az X3 a második legnagyobb volumenben eladott modell az X-sorozaton belül, a globális értékesítés 2003-ban indult, azóta több mint 1,5 millió darabot értékesítettünk belőle. Az X3 Magyarországon is fontos modell, a 2010-2017 között futó második generációból több mint 1300 darab talált gazdára. Részben a megújult X3 miatt gondoljuk azt, hogy 2018-ban új rekordot érhetünk el a magyarországi értékesítésben.



Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



MINDEN, AMI BEFEKTETÉS ÉS KERESKEDÉS
Feliratkozom a Portfolio Trader hírlevélre
FELIRATKOZOM
Tematikus cikk

Jó üzemanyag kell a gondtalan téli autózáshoz (x)

Érdemes a szokásosnál is több gondot fordítani a minőségre. 
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
Állásajánlatok
Szerkesztő - újságíró
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
1
Prémium