Nincs tovább, csődbe ment a világ egyik legnagyobb konténerszállítója

2017. február 17. 09:08    
nyomtatás
 
Vége a világ egyik legnagyobb tengeri szállítmányozási cégének, a túlzott iparági kapacitások és a globális kereskedelem gyengélkedése csődbe vitte a Hanjin Shippinget. A bírósági döntés kimondta a felszámolást a 40 éve működő vállalatnál.


Pénteken a dél-koreai bíróság kimondta a Hanjin Shipping csődjét, véget vetve ezzel a cég 40 éves működésének. Hónapok óta nehéz pénzügyi helyzetben volt a vállalat, a túlzott kapacitások, a szolgáltatási díjak csökkenése és a globális kereskedelem gyengélkedése jelentős veszteségekhez vezettek a szektor sok szereplőjénél.

Nincs tovább, csődbe ment a világ egyik legnagyobb konténerszállítója


A nehéz piaci körülmények közepette a Hanjin Shipping tavaly ősszel csődvédelemhez folyamodott. A bíróság nem fogadta el a reorganizációs tervet és átvette az irányítást a cég felett. Nemrég kimondták a felszámolást, a hitelek fizetését felfüggesztették, az eszközöket pedig áruba bocsátják. 141 darab teherszállító hajóval rendelkezik a vállalat, a világ 90 nagy kikötőjében volt jelen, ahová világszerte 6000 célállomásra szállított.

Az utolsó hónapokban többször előfordult, hogy hitelezők foglalták le a hajókat és több kikötőből kitiltották a cég hajóit, (jogosan) tartva attól, hogy nem fizetik meg a díjakat.

Nincs tovább, csődbe ment a világ egyik legnagyobb konténerszállítója


Mi a baj a szállítmányozó cégeknél?


  • A pénzügyi válság óta nincs rendben a kereskedelem a világban. A tengeri kereskedelem kétharmadát a konténerhajók adják, de 2015-ben az 1950-es évek óta először (eltekintve a 2009-es recessziós évtől) a globális GDP gyorsabban nőtt, mint a teherforgalom. Ez annak tudható be, hogy változtak a gyártási módszerek a gyenge lábakon álló gazdasági növekedés közepette. A nagyvállalatok áthelyezték a gyártást, a GE például most ott gyártja a motoralkatrészeket, ahol el is adja őket, ahelyett hogy az Egyesült Államokból szállítaná a világ többi részére.
  • A teherszállítóhajó-flotta jelentősen kibővült az elmúlt években, 2011-ben nagy rendelési hullám kezdődött, a túlzott kapacitások pedig a szolgáltatás árának csökkenéséhez vezettek. Most egy hajó elküldése Sanghajból Európába feleannyiba kerül, mint 2014-ben.
  • Mindezek eredményeként a szektor vállalatai a veszteségek mellett egyre növekvő hitelállománnyal és romló készpénztermeléssel kénytelenek megbirkózni.


Nincs tovább, csődbe ment a világ egyik legnagyobb konténerszállítója


Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk

F?rum
 
 
X
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...

Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
Prémium