Előfizetői tartalom

Újjászületik a Lada!

Az orosz-ukrán konfliktus miatt meredeken esnek az eladások az orosz autópiacon, az elemzők sorra vágják vissza várakozásaikat, az autógyártók egymás után jelentik be a termelés csökkentését, a tragikus helyzetet látva pedig az orosz kormány kétségbeesetten igyekszik enyhíteni a szektor szenvedésén. Mindez mégsem riasztotta el Bo Anderssont, a Ladát is gyártó AvtoVaz frissen kinevezett vezérét, attól hogy olyan tervvel álljon elő, amire mindenki felkapja a fejét. A svéd katonából lett autóipari fenegyerek a háború szélére sodródott Oroszországban nem kevesebbet ígért, mint azt, hogy ismét nyereségessé teszi az ország legnagyobb autógyártóját és piaci részesedését 20 százalékra növeli. Mindennek persze súlyos ára van, amit elsősorban a cég alkalmazottai fizethetnek majd meg.

Romokban az orosz autópiac Azt követően, hogy tavaly zsugorodott az orosz autópiac, sokan arra számítottak, hogy 2014 már a stabilizálódásról fog szólni. Nekik nem lett igazuk, olyannyira nem, hogy a 2008-as gazdasági válság kirobbanása óta nem volt olyan nehéz helyzetben Európa második legnagyobb autópiac, mint az elmúlt hónapokban. A drasztikus visszaesés katalizátora...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés