10 hasznos tipp, amit tudnod kell az egészségbiztosításról

2017. december 12. 13:43    
nyomtatás
 
Az elmúlt hetekben többször is foglalkoztunk már a céges egészségbiztosításokkal, de most megnézzük, hogy is néz ez ki a gyakorlatban. Mennyi ideig tart bevezetni, kiknek érdemes adni, milyen csomagok léteznek, hol érhetők el a szolgáltatások? A kérdések megválaszolásához kértünk egy kis segítséget a mintegy 450 főt foglalkoztató zalaegerszegi AQ Anton gépipari vállalattól, akik már rendelkeznek céges egészségbiztosítással. Novák József, az AQ Anton beszerzésilánc menedzserével beszélgettünk.

Portfolio Tanácsadó Központ - A jövő lehetőségei itt kezdődnek. Vagyon - profi megoldások

1. Cégre szabható csomag


A céges egészségbiztosítási csomagok általában nem dobozos termékek, hanem az adott cégre szabható csomagok, amelyekbe a cég preferenciáknak megfelelő súllyal és ehhez tartozó árazással kerülhetnek bele az egyes szolgáltatástípusuk, a preventív vizsgálatok és az összegbiztosítás, illetve a különböző térítési limitek. Az AQ Anton kiemelte, hogy esetükben a Generali nagyon rugalmasan járt el a csomag összeállításakor. Novák József úgy fogalmazott, "nem egy divatos terméket akartak ránk erőltetni, hanem nyitottak voltak a módosításokra, így személyre szabott csomag alakult ki". A szolgáltatást és az összegbiztosítást is megfelelően súlyozták, a prevenciót és a szolgáltatásokat pedig nagyjából 70/30 százalék súllyal kérték a csomagba, így egy megfelelő ár/érték arányú szolgáltatást állítottak össze. A preventív szűrővizsgálatok között a magyar halálozási statisztikáknak és a világban megfigyelhető trendnek megfelelően onkológiai diagnosztikai vizsgálat is került.

2. Kinek adjuk?


A menedzsment stratégiai céljainak megfelelően természetesen akár minden alkalmazottnak alapjuttatásként adható az egészségbiztosítás, más cégeknél jutalomként, extra juttatásként adják: például lojalitásprogram keretein belül a bizonyos ideje a cégnél dolgozóknak, vagy éppen a vezetői pozícióban ülőknek jár. Az AQ Antonnál például egy lojalitásprogamon belül a legalább 5 éve a cégnél dolgozóknak adják az egészségbiztosítást.

3. Egyre jobb a magánegészségügyi szolgáltatók lefedettsége


A magánegészségügyi szolgáltató szektor - részben az egészségbiztosításnak, illetve az egyébként is növekvő keresletnek köszönhetően - elképesztő sebességgel bővül. Már nem csak Budapesten, hanem a legtöbb megyeszékhelyen és nagyobb vidéki városban is fellelhetők azok az egészségügyi szolgáltatók, amelyek helyben képesek biztosítani az ellátást illetve preventív szűrővizsgálatokat.

4. Honnan tudjuk, kell-e a dolgozóknak?


A legegyszerűbb mód erre, ha transzparensen megkérdezzük az alkalmazottakat, szükségük lenne-e egészségbiztosításra, hogyan fogadnák, mint juttatást. Ugyanakkor az egész alkalmazotti bázis megkérdezése nélkül is jó indikációt adhat a menedzsmentnek, ha a témáról a háttérben beszélgetnek az alkalmazottakkal/csoportvezetőkkel. Utóbbi módszerrel valószínűleg nem teljes körű, viszont őszinte választ kaphat a kérdésre a cég vezetése.

5. Mennyi ideig tart a bevezetése?


Az előkészítési és tárgyalási időszak több hónapig is eltarthat, egy 200 fős alkalmazotti bázisra szóló csomag "kiscsoportos" oktatással együtt 6 hónapot vett igénybe például az általunk megkérdezett AQ Antonnál. A szerződéskötés után célszerű egy konkrét bevezetési dátumot is meghatározni.

6. Mi a cég dolga a szerződéskötés után?


Nagyon fontos a bevezetési fázis, vagyis az oktatás, amely helyben, a cégnél történik, a tájékoztató anyagok rendelkezésre bocsátása minden alkalmazottnak, illetve a kérdezz - felelek platform kialakítása. A biztosító kollégái ebben nagyon sokat tudnak segíteni. "Kiscsoportos oktatást kell elképzelni, mint a nyelvórákat, elutaztak Zalaegerszegre a biztosító szakemberei, és bemutatták a mi konkrét egészségbiztosítási konstrukciónkat" - mondta el lapunknak Novák József.

7. Mi az alkalmazott feladata a bevezetés után?


A dolgozók kapnak egy kis plasztikkártyát, amely a szolgáltatás igénybe vételére jogosít fel, ezen szerepel egy telefonszám, azt kell felhívni, bármilyen gondjuk van. A nulladik fázis az állapotfelmérés, majd a szűrővizsgálatok eredményeinek kiértékelése alapján szervezik tovább a beteg útját.

8. Ki foglal időpontot?


A biztosító diszpécsere foglal időpontot, segít megtalálni a legjobb/legközelebbi szolgáltatót az ügyfél igényeinek megfelelően és ő tartja a kapcsolatot az egészségügyi szolgáltatóval. Ha megvan az időpont, e-mailben, SMS-ben értesíti az alkalmazottat erről, és rugalmasan áthelyezik az időpontot, ha közbejönne valami.

9. Fontos a tájékoztatás!


A menedzsment tudatos és célzott kommunikációja nagyon fontos az egészségbiztosítás bevezetésekor, illetve később is, amikor a rendszer már élesben működik. Ez többek között belső levelezéseken, belső kommunikációs platformokon, illetve akár személyes meetingeken és vezetői egyeztetéseken keresztül is történhet. Az alkalmazottaknak azt kell megtanítani, hogy egyrészt az egészségügyi adataikat a szolgáltatók bizalmasan kezelik, másrészt hogy az ő feladatuk a diszpécser felhívása, ha szolgáltatást szeretnének igénybe venni. Minden mást már a diszpécser intéz el az alkalmazott helyett.

10. Tapasztalatok


Az AQ Antonnál a visszajelzések pozitívak, a kollegák rászánják az időt a vizsgálatokra, és elmondásuk szerint figyelmet és valós szolgáltatást kapnak. Miután egyvalaki "átlépte a saját árnyékát" és igénybe vette a szolgáltatást, akkor átszakad a gát a többiek esetében is. Voltak olyan alkalmazottak, akiknél súlyos betegségre derült fény, és nagyon örültek annak, hogy még idejében kiszűrték a betegséget. Ezeket a tapasztalatokat megosztják egymással a kollégák, ami egyfajta bizalomerősítő hangulatot teremtett a cégnél a szolgáltatásnak köszönhetően.

A cikk megjelenését a Generali Biztosító támogatta.

Előző cikk  Előző cikk Következő cikk  Következő cikk


F?rum
 
 
×
×
Jogi nyilatkozat
A jelen oldalon található információk és elemzések a szerzők magánvéleményét tükrözik. A jelen oldalon megjelenő írások nem valósítanak meg a 2007. évi CXXXVIII törvény (Bszt.) 4. § (2). bek 8. pontja szerinti befektetési elemzést és a 9. pont szerinti befektetési tanácsadást.

Bármely befektetési döntés meghozatala során az adott befektetés alkalmasságát vagy megfelelőségét csak az adott befektető személyére szabott vizsgálattal lehet megállapítani. Az egyes befektetési döntések előtt éppen ezért tájékozódjon részletesen és több forrásból, szükség esetén konzultáljon személyes befektetési tanácsadójával!

Az előbb írtakra tekintettel az előadás szervezője, az oldal üzemeltetője, szerkesztői, és szerzői valamint előadói kizárják mindennemű felelősségüket az oldalon esetleg megjelenő információra vagy adatra alapított egyes befektetési döntésekből származó bármilyen közvetlen vagy közvetett kárért vagy költségért.
Bővebben...



Új Portfolio hírlevél

Szerkesztett hírlevél - Segítség a
MIFID 2-ben

Feliratkozás
Friss hírek
20 hír 30 hír 40 hír



hirdetés
 
 
Rovatnavigátor
EZT OLVASTA MÁR?
11
22
33
44
55
0
Prémium