Előfizetői tartalom

Mindenki videókat nézeget - az idei év internetes sikersztorija

Portfolio
Az elmúlt néhány hónap egyik legnagyobb internetes sikersztorija nemzetközi szinten kétségtelenül a YouTube. A webszájton (mely az Alexa Internet kutatásai szerint jelenleg a világ 16. legkedveltebbje) rengeteg rövid videót nézegethetünk és kedvenc mozgóképeinket fel is tölthetjük az oldalra, hogy így megosszuk azt a világ internetezőivel. A látogatottság növekedése még az "iWIW-ősatya" MySpace közösségi oldalét is felülmúlja, ugyanakkor sorozatos támadások is érik a céget a szerzői jogok folyamatos megsértése miatt. Honnan és miből indult a vállalkozás? Milyen üzleti modellen alapszik és mennyit érhet a cég? Milyen problémákkal és lehetőségekkel néz szembe a menedzsment? Alábbi írásunkban hasonló kérdésekre kerestük a választ.

Rövid történet - ismerős gyökerek. A YouTube-ot Chad Hurley, Steve Chen, és Jawed Karim alapította még 2005 februárjában. Korábban mindhárom magánszemély annak az internetes fizetési technológiájáról elhíresült PayPalnak az alkalmazottja volt, melyet az eBay online aukciós ház 2002 júliusában vásárolt fel 1.5 milliárd dollárért. A weboldal lényege igen egyszerű...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja egy évre 29 845 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés