Jóváhagyta a kormány: épülhet az új Tisza-híd!

A legfrissebb Magyar Közlönyben megjelent határozat szerint a kormány jóváhagyta, hogy új Tisza-híddal együtt megépülhessen a Szolnokot északról elkerülő, az M4-es autópálya egy szakaszának számító Abony-Törökszentmiklós közötti kétszer két sávos útszakasz, mintegy 25 km hosszan. Emellett a kormány arra is felhatalmazást adott, hogy indulhat az előkészítése a Törökszentmiklós - Püspökladány - Berettyóújfalu közötti gyorsforgalmi útnak és utóbbihoz 8,4 milliárd forintnyi forrást el is elkülönített a következő évek büdzséjéből.

Még el sem indult az M4-es autópálya újratervezése

A márciusban viharos gyorsasággal leállított M4-es autópálya-építés kapcsán jelenleg a félbehagyott építkezés lezárása, a felvonuló munkagépek által tönkretett közutak rendbetétele folyik, míg az út át- és megtervezése még el sem kezdődött - tudta meg a Magyar Nemzet kormányzati forrásból. Mindez abba az irányba mutat, hogy az új tervek utáni közbeszerzés időigénye miatt idén már nem folytatódik az építkezés, illetve a 4-es főút autóúttá alakításának munkálatai is arrébb vannak még.

Erre költi el az M4-es autópálya milliárdjait a kormány?

A 2007-2013-as uniós ciklus sikeres forrásfelhasználására hivatkozva jelentette be mai sajtótájékoztatóján Lázár János azt, hogy egy 70 milliárd forintos keretet különít el a kormány a Magyar Közútkezelő Zrt.-nek az 1-es, a 2-es és a 3-as számmal kezdődő utak felújítására, amely program most nyártól indul.

Orbán: ez lesz a leállított M4-es autópálya helyett (2.)

A régi négyes út négysávosításával, illetve részben új nyomvonallal érhető el az a több évtizedes terv, hogy Szolnokot összekössék Budapesttel (Feriheggyel) és az M0-áson keresztül a magyarországi autópálya rendszerrel - többek között ezt jelentette be ma délelőtt szolnoki látogatása során Orbán Viktor. Ezzel eldőlt, hogy Szolnok összekötését nem az M5-ös felé tervezik és megtudtuk azt is, hogy a tavasszal viharos gyorsasággal leállított M4-es autópálya már megépült részeivel, a torzókkal mit tervez a város és a kormány.

Blöffel állították le az M4-es autópálya építését

Soha nem mondott be kartellvádat az Európai Bizottság az M4-es autópálya projektjével kapcsolatos egyeztetéseken, de számos egyéb jelentős technikai és finanszírozási aggályt igen. Ezeket azonban a kormány tavaly július óta nem tudta megnyugtatóan rendezni, így bár szeptemberben visszavonta a projekt támogatási kérelmét, de egészen idén tavaszig finanszírozta azt a magyar büdzsé teljes kockázatára - többek között ez a cifra kép rajzolódik ki azokból a brüsszeli dokumentumokból, amelyek tegnap láttak napvilágot. Az Abony-Fegyvernek közötti 29 kilométeres szakasz sorsáról, az építkezés folytatásának irányáról várhatóan napokon belül tisztábban láthatunk, hiszen a kormány május végéig adott magának határidőt, hogy döntsön az alternatívákról.

Májusban dönt a kormány a leállított M4-es autópálya sorsáról

Ebben a hónapban dönt a kormány arról, hogy miképp folytatódik az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építése - tolmácsolta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szavait Boldog István fideszes országgyűlési képviselő az építkezés helyszínén, Törökszentmiklós határában tartott keddi sajtótájékoztatón.

Megszünteti a kormány az M4-es autópálya támogatási szerződését

A tegnap délutáni sajtótájékoztatón elhangzottakkal összhangban tegnap este meg is jelent a Magyar Közlönyben a kormány 1213/2015. (IV. 15.) határozata, amely szerint uniós finanszírozás hiányában le kell állítani a projekt megvalósítását, meg kell szüntetni a projekt támogatási szerződését, illetve a NIF Zrt.-nek meg kell szüntetnie a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződéseket is. A kormány egyúttal május 31-i határidővel azt a feladatot is adta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszternek, hogy vizsgálja meg Szolnok Megyei Jogú Város gyorsforgalmi úthálózatba való bekötésének lehetőségeit.

Csak ürügy volt a kartellgyanú az M4-es autópálya leállításához?

Az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek között minap leállított építkezését nagy taktikázás övezi a kormány részéről, amelynek része, hogy először az uniós kartellgyanújára fogták a finanszírozás leállítását, azonban hamar kiderült, hogy Brüsszelben nem fogalmaztak meg ilyet - írja az Index. Ugyanígy a Magyar Nemzet is azt közölte ma, hogy az Európai Bizottság szóvivője számára hangsúlyozta: a tenderezést nem kérdőjelezték meg soha, noha a magas ár többször is szóba került. Az Index szerint ha a magyar hatóságok bebizonyítják a kartellt, akkor ez alapot adhat az előleg-visszafizetési biztosíték lehívására az útépítőkkel szerződött bankoktól.

Leállított M4-es autópálya: itt vannak az újabb morzsák

Nem a magyar kormány által hangoztatott kartellvád, hanem az útfejlesztés megalapozatlansága lehetett a legfőbb gondja Brüsszelnek az M4-es autópályával, és ezért nem hagyta jóvá annak EU-s pénzből való támogatását - írja a Figyelő saját értesülései alapján. A lap szerint ezen kívül még további három nagy magyar útfejlesztés (nagyprojekt) brüsszeli jóváhagyása hiányzik, noha a pénzügyi ciklus idén év végi zárása miatt sürget az idő. Az elmúlt 25 évben példátlan módon leállított M4-es autópálya ügyében további lényeges információ morzsák is érkeztek, igaz az még nem ismert, hogy milyen döntés született a tegnapi kormányülésen. A ma délután 2 órai Lázár János és Giró-Szász András által tartandó sajtótájékoztató feltehetően sok kérdést tisztáz.

Leállított autópálya-építés - Most akkor mi az igazság?

Az Európai Bizottság regionális támogatási főigazgatóságának magasrangú tisztségviselője jelezte a tárgyalásokon a kartellgyanút és ez teszi lehetetlenné az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti építési projektjének uniós finanszírozását - egészítette ki az MTI-nek adott nyilatkozatát a Portfolio megkeresésére Csepreghy Nándor. A Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációs államtitkára ezzel azokra a kételyekre is reagált, amelyek szerint a Bizottság nem fogalmazhatott meg kartellgyanút, mivel a projekt jóváhagyása hiányában nem is vizsgálhatta azt részletesen. A Portfolio megkereste az Európai Bizottságot is a furcsa ügyben és megnézte a vonatkozó kormányhatározatokat is. A szövevényes ügyben az egészen biztos, hogy rendkívül drága beruházásról van (lett volna) szó, hiszen az építési költség átlagosan 5,6 milliárd forintosra jön ki, miközben a múlt csütörtöki tájékoztatón azt említette Lázár János, hogy inkább az 1 milliárd forinthoz közeli számot látna szívesen.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Itt a kormánydöntés az üzemanyagárak szabályozásáról
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.