Az AdBlue ellátási nehézségek hallatán felvásárlási láz alakult ki, a termelés leállása által okozott AdBlue-hiány pedig komoly áremelkedést, illetve egy sor másik problémát okozhat a fuvarozók és a fogyasztók számára. Mutatjuk, mit kell tudni a hiányról, az adalékanyagról, és hol juthat elvileg AdBlue-hoz.
Az elmúlt években a világpiaci gáz- és áramárak akár 45-50%-kal is alacsonyabbak voltak a magyar lakosság által fizetett, a rezsicsökkentéssel fixált áraknál, így tehát a nagy állami cégek és az állam jelentős tartalékot képezhetett a most elszálló árak kompenzálására, de erősen kérdéses, hogy ez a korábbi puffer, illetve költségvetési tartalék ott van-e még, így végülis ezt a drámai energiaár emelkedést „újabb adók formájában mi fogjuk megfizetni” – fejtette ki az ATV Start című műsorában Holoda Attila.
„Szia! Van AdBlue-tok?” – kérdezte hétfőn délután egy Mol-kútra látogató autótulajdonos Zamárdin a Portfolio szerkesztőjének füle hallatára, mire a szűkszavú válasz a kasszástól csak annyi volt: „nincs”. Ez a beszélgetés most országszerte sok kúton zajlik le naponta rengetegszer, hiszen kiderült: hirtelen AdBlue-hiány lépett fel az egész országban, sőt Európában is a termelési-ellátási nehézségek hallatán kialakult felvásárlási láz miatt.
Egyre több nagyvárosból tiltanák ki a régebbi dízeles autókat, mivel magas a károsanyag-kibocsátásuk. A probléma egyik megoldása az utólagos átalakítás lenne, ami azonban egyrészt rendkívül költséges, másrészt, mint ahogy egy friss tartósteszt is bizonyítja, az utólagosan beépített katalizátorokkal sem lesznek igazán tiszták a régi dízelek. Már csak azért sem, mert a katalizátorok nélkül a valóságban a hivatalos határérték többszörösét éri el a károsanyag-kibocsátásuk, ezzel pedig a legjobb utólagosan beépített katalizátorok sem tudnak mit kezdeni.
Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 - a legfrissebb adatok szerint "mindössze" 5 - millió motornál, ami feltehetőleg a teljesítmény és az hajtóanyag-felhasználás hatékonyságának rovására megy majd.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Régi barátja Hszi Csin-pingnek.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.