Holoda Attila: új adók formájában fogjuk megfizetni a rezsicsökkentést

Holoda Attila: új adók formájában fogjuk megfizetni a rezsicsökkentést

Az elmúlt években a világpiaci gáz- és áramárak akár 45-50%-kal is alacsonyabbak voltak a magyar lakosság által fizetett, a rezsicsökkentéssel fixált áraknál, így tehát a nagy állami cégek és az állam jelentős tartalékot képezhetett a most elszálló árak kompenzálására, de erősen kérdéses, hogy ez a korábbi puffer, illetve költségvetési tartalék ott van-e még, így végülis ezt a drámai energiaár emelkedést „újabb adók formájában mi fogjuk megfizetni” – fejtette ki az ATV Start című műsorában Holoda Attila.

AdBlue-hiány lett a gázár elszállásából, több százezer magyar járműtulajdonos nyugtalan most

AdBlue-hiány lett a gázár elszállásából, több százezer magyar járműtulajdonos nyugtalan most

„Szia! Van AdBlue-tok?” – kérdezte hétfőn délután egy Mol-kútra látogató autótulajdonos Zamárdin a Portfolio szerkesztőjének füle hallatára, mire a szűkszavú válasz a kasszástól csak annyi volt: „nincs”. Ez a beszélgetés most országszerte sok kúton zajlik le naponta rengetegszer, hiszen kiderült: hirtelen AdBlue-hiány lépett fel az egész országban, sőt Európában is a termelési-ellátási nehézségek hallatán kialakult felvásárlási láz miatt.

Túlságosan szennyezőek a régi dízelek, nagyon nehéz lesz megtisztítani őket

Egyre több nagyvárosból tiltanák ki a régebbi dízeles autókat, mivel magas a károsanyag-kibocsátásuk. A probléma egyik megoldása az utólagos átalakítás lenne, ami azonban egyrészt rendkívül költséges, másrészt, mint ahogy egy friss tartósteszt is bizonyítja, az utólagosan beépített katalizátorokkal sem lesznek igazán tiszták a régi dízelek. Már csak azért sem, mert a katalizátorok nélkül a valóságban a hivatalos határérték többszörösét éri el a károsanyag-kibocsátásuk, ezzel pedig a legjobb utólagosan beépített katalizátorok sem tudnak mit kezdeni.

Gyengébbek lehetnek a "kijavított" Audik, SEAT-ok, Skodák, VW-k

Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lesz a Volkswagen AG amerikai dízelbotrányában érintett modelljeivel megegyező mintegy 11 - a legfrissebb adatok szerint "mindössze" 5 - millió motornál, ami feltehetőleg a teljesítmény és az hajtóanyag-felhasználás hatékonyságának rovására megy majd.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.