A japán Toyota Motor csehországi üzeme alkatrészhiány miatt februárban leállítja a termelést - írja a vállalat közlésére hivatkozva a Reuters.
A Volkswagen konszern érdekeltsége, a Skoda Auto globális kiszállításai 16,7 százalékkal 731 ezerre csökkentek tavaly az alkatrészhiány, a beszállítói lánc fennakadásai és az ukrajnai háború miatt - közölte szerdán a cseh autógyártó, amely az idén már a volumen növekedésére számít.
Egy orosz háborús blogger terjedelmes írást közölt az egyik orosz harckocsizászlóalj felszerelésének és tankjainak állapotáról. A Telegramon közzétett írás szerint a harckocsik egy része olyan problémákkal küzd, minthogy nem indul a motorja, a lövege nem tölthető, és a rendszereinek működését nem lehet ellenőrizni. Az orosz háborús erőfeszítésekkel kapcsolatos problémákra már olyan Putyin-párti haditudósítók is felhívják a figyelmet, mint Alexander Kotsz, aki többek között a kiképzési hiányosságok új formáiról számol be.
A Volkswagen a következő 5-6 hónapban képes lesz fenntartani a termelést, ha Németország továbbra is feltölti gáztartalékait, de az emelkedő energiaárak és az ellátási hálózatok instabilitása kockázatot jelent a globális termelésre – számol be a hírről a Reuters egy vezető beosztású személyre hivatkozva.
Teljes átalakuláson megy keresztül az autóipar, rövidülnek az ellátási láncok, nem öntik a gyárak az autókat a piacra, hanem vevői igényekre gyártanak majd, és várhatóan kevesebb kereskedésre lesz szükség – írja a vg.hu.
Érdemi javulást vár az év végére a globális félvezetőhiányból fakadó alkatrészellátásban az Audi Hungária járműgyártásért felelős igazgatója. Les Zoltán a RE:FACT podcast adásában beszélt arról is, hogy egyelőre hétfőtől péntekig tudnak termelni a győri Audinál. A háború okozta beszállítói gondokat jelenleg tudják kezelni, és igyekeznek megtartani az ukrán beszállítópartnereket is. Les Zoltán az iparági trendek alakulásával kapcsolatban elmondta, hogy a 2030-as évek első éveiben térnek át teljesen az elektromotorok gyártására. Az önvezető autózásban 2025 környékén vár szintlépést, a teljesen autonóm járművek kora csak hosszú évek múlva jön el.
A Volkswagen konszern pozsonyi üzemében egy hétre le kell állítani a teljes termelést, mert a világpiacon továbbra is fennálló chiphiányt tovább súlyosbítja az ukrajnai háború - idézte a német dpa hírügynökség a vállalat szóvivőjét.
A nagyon gyorsan terjedő omikron variáns és Kína zéró covid stratégiája miatt erősödnek az aggodalmak, hogy a világgazdaság fogaskerekei még inkább akadozni fognak. Az optimistábbak abban bíznak, hogy a gazdaság szereplői már jobban alkalmazkodtak a helyzethez, mások Kína továbbra is kitüntetett szerepére, illetve az amúgy is erős kínálati súrlódásokra hivatkozva borúlátóbbak.
Továbbra is messze a bővülés és a zsugorodás 50 pontos határvonala felett alakult szeptemberben az amerikai feldolgozóipar két kulcsfontosságú aktivitási mutatója, és az egyik vezető szakértő szerint az alkatrész-ellátási problémák mellett is „tűzforró” az ágazat, miközben rekordközeli a kielégítetlen megrendelés, és mindezek miatt elszálltak a késztermékek árai.
Az elektronikai alkatrészek beszerzési nehézségeinek súlyosbodására számít a július-szeptemberi negyedévben az indiai Tata Motors tulajdonában lévő Jaguar Land Rover autógyártó vállalat. A tőzsdén jegyzett Tata Motors a tőzsdei jelentésében jelezte, hogy az idén, a harmadik negyedévben nagyobb fennakadásokra számít az elektronikai alkatrészek beszállításában, mint az előző negyedévben, és a hiány hatással lesz gyártási volumenére is.
Alkatrészhiány miatt a jövő héttől leáll a termelés az Audi magyarországi gyáraiban – tudta meg a Telex.
A kerékpározás népszerűségét tovább erősítette a koronavírus-járvány, ugyanakkor az alkatrészhiány az idén várhatóan visszafogja a magyarországi kerékpárgyártást - mondta Sipiczki Róbert, a Magyar Kerékpáripari és Kereskedelmi Szövetség elnöke az MTI-nek.
Enyhülés vagy egy újabb háború előszele a Dél-Kaukázusban?
Minden terület a zöld megoldásokat keresi.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Ettől függetlenül várható, hogy egyre gyakrabban látjuk majd a fronton a megoldást.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?