Novemberben már negyedik egymást követő hónapban nőttek a kínai járműeladások éves összevetésben, részben az árcsökkentések és az elektromos autók vásárlásához adott adókedvezmények hatására. Az európai piacon már zsinórban 15 hónapja tart az eladások növekedése, egyedül Magyarországon van visszaesés.
A Mercedes-Benz Group AG az erős második negyedévet követően megemelte az egész évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredményre vonatkozó előrejelzését.
Nagyot nőtt 2023 júniusában az értékesített új autók száma az Európai Unióban, derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a legfrissebb kutatásából. Az elmúlt hónapok javulása azt jelzi, hogy az európai autóipar kezd kilábalni a világjárvány okozta ellátási zavarokból, bár a most közölt statisztikák egyelőre még messze elmaradnak a 2019-es, háború és koronavírus előtti "békeidőktől". Több érdekes trend is kezd kirajzolódni az új statisztikák alapján, például júniusban a tisztán elektromos autók az új autók vásárlói körében a harmadik legnépszerűbb választássá váltak, első alkalommal előzve meg a dízeles jármveket. Mindeközben Magyarországon a kedvező EU-s autóipari folyamatokkal szembe menve csökkent az új személygépjárművek értékesítése az első félévben a bázisidőszakhoz viszonyítva, rajtunk kívül egyedül Svédországban történt hasonló.
Júniusban 151,8 százalékkal nőttek az autóeladások Oroszországban éves összevetésben az Autostat piackutató cég szerdai jelentése szerint.
A kínai fogyasztás élénkülése a lendületvesztés jeleit mutatja, mivel a kiadások lassulnak a különböző ágazatokban, például a nyaralások, az autóeladások és a lakásvásárlások terén. Mindez pedig egyre aggasztóbb képet fest az ország gazdaságáról.
Két évtizedes szünet után Oroszország szerdán újraindította a szovjet korszakban gyártott Moszkvics személygépkocsi gyártását a francia Renault autógyártó korábbi moszkvai üzemében - írta meg a Reuters.
A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, a világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében. Az iparágnak ráadásul más kihívásokkal is meg kell küzdenie: az alapanyag-ellátási problémák, a szállítmányozási költségek megugrása, az acél, a műanyag és a magnézium szűkülő kínálata, a nyersanyagárak növekedés egyaránt jelentősen megemelte a gyártás költségeit. Mindezek együttes hatására jelentősen drágultak az új autók a világban és látványosan megnövekedett a megrendelés és átadás közötti várakozási idő. A kialakult helyzetben sokan a használt autók felé fordulnak, amelyek árában szintén kétszámjegyű drágulás következett be néhány hónap leforgása alatt. A közeljövőben enyhülés aligha várható, az előrejelzések szerint a globális chiphiány még 2022-ben is súlyos károkat okoz majd az iparági szereplőknek, a vásárlók pedig még magasabb árakkal találkozhatnak az új- és a használt autók piacán.
A világ egyik vezető autóipari és technológiai vállalata, a Magyarországon is több telephellyel rendelkező Continental elképesztően pesszimista várakozásokkal állt elő 2021-re vonatkozóan, a fő ok természetesen az egész iparágat sújtó globális chiphiány.
Bár a teljes évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre, az első háromnegyed év statisztikái alapján is bátran kijelenthető, korábban soha nem látott darabszámban vásárolták az elektromos autókat Európában. A nagyvonalú állami támogatásoknak, a látványosan bővülő modellkínálatnak, a fejlődő töltőinfrastruktúrának és hajtástechnológiának köszönhetően az eladások dinamikusan nőhetnek 2021-ben is. Az európai döntéshozók ambiciózus céljainak hála, az elektromobilitás térnyerése ráadásul hosszú távon is borítékolható.
A koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések miatt ismét hatalmasat zuhantak az autóeladások az Egyesült Királyságban. Becslések szerint a hetekig tartó lezárások durván 1,3 milliárd fontos bevételkiesést eredményeztek a szektornak.
Nemrég sor került a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) és a Portfolio közös online szakmai konferenciájának, a Járműipar 2020-nak az utolsó alkalmára, amelynek keretében a koronavírus-válság sújtotta hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. Több fontos témában sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.
Kínában májusban már a második egymást követő hónapban nőttek az autóeladások éves összevetésben - közölte az ázsiai ország autógyártóinak szakmai képviseleti szervezete előzetes adatokra hivatkozva.
A koronavírus megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések borzasztóan nehéz helyzetbe hozták a német autóipart egy kritikus időszakban. A szektor hiába tölt be meghatározó szerepet az ország gazdaságában, biztosít munkahelyet százezreknek, a politikusok egyelőre nem siettek a megsegítésére, legalábbis abban a formában nem, ahogy azt az autógyártók annyira szeretnék. Az új autók vásárláshoz adott állami támogatás egyelőre várat magára, mert számos védhető érv szól ellene. Látni kell azt is viszont, hogy a késlekedésnek hatalmas ára lehet.
Júniusban 13 577 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 4 százalékkal kevesebbet a tavaly júniusinál, az idei első hat hónapban pedig 74 543 gépkocsit, a növekedés 5 százalékos volt a tavalyi azonos időszakhoz képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse adatai alapján hétfőn.
Februárban 13,8 százalékkal csökkentek a kínai autóeladások a korábbi év hasonló időszakához képest, a visszaesés mögött Kína és az Egyesült Államok kereskedelmi konfliktusa és a kínai gazdaság lassulása húzódott meg.
Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 2012 óta legnagyobb mértékben, éves alapon 13,9%-kal csökkentek az autóeladások novemberben. Ezzel már az ötödik egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az ágazatban, ami jól mutatja, hogy a kereskedelmi háborús konfliktus, illetve a kínai gazdaság szerkezetváltásából fakadó lassulás egyre borúsabb képet fest a világ második legnagyobb gazdaságának helyzetéről.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.