Komoly verseny alakult ki az EU-s és kínai autópiac között

Komoly verseny alakult ki az EU-s és kínai autópiac között

Novemberben már negyedik egymást követő hónapban nőttek a kínai járműeladások éves összevetésben, részben az árcsökkentések és az elektromos autók vásárlásához adott adókedvezmények hatására. Az európai piacon már zsinórban 15 hónapja tart az eladások növekedése, egyedül Magyarországon van visszaesés.

Kilőtt a Mercedes

Kilőtt a Mercedes

A Mercedes-Benz Group AG az erős második negyedévet követően megemelte az egész évre vonatkozó kamat- és adózás előtti eredményre vonatkozó előrejelzését.

Soha nem történt még ilyen: már több elektromos autót adnak el Európában, mint dízelt

Soha nem történt még ilyen: már több elektromos autót adnak el Európában, mint dízelt

Nagyot nőtt 2023 júniusában az értékesített új autók száma az Európai Unióban, derül ki az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) a legfrissebb kutatásából. Az elmúlt hónapok javulása azt jelzi, hogy az európai autóipar kezd kilábalni a világjárvány okozta ellátási zavarokból, bár a most közölt statisztikák egyelőre még messze elmaradnak a 2019-es, háború és koronavírus előtti "békeidőktől". Több érdekes trend is kezd kirajzolódni az új statisztikák alapján, például júniusban a tisztán elektromos autók az új autók vásárlói körében a harmadik legnépszerűbb választássá váltak, első alkalommal előzve meg a dízeles jármveket. Mindeközben Magyarországon a kedvező EU-s autóipari folyamatokkal szembe menve csökkent az új személygépjárművek értékesítése az első félévben a bázisidőszakhoz viszonyítva, rajtunk kívül egyedül Svédországban történt hasonló.

Egyre vészjóslóbb a helyzet Kínában

Egyre vészjóslóbb a helyzet Kínában

A kínai fogyasztás élénkülése a lendületvesztés jeleit mutatja, mivel a kiadások lassulnak a különböző ágazatokban, például a nyaralások, az autóeladások és a lakásvásárlások terén. Mindez pedig egyre aggasztóbb képet fest az ország gazdaságáról.

Globális chiphiány 2022: pokoli év vár az autóiparra, az autógyártókra és az autóvásárlókra

Globális chiphiány 2022: pokoli év vár az autóiparra, az autógyártókra és az autóvásárlókra

A globális chiphiány az autóipar legégetőbb problémájává nőtte ki magát, a világban gyakorivá váltak a rövidebb-hosszabb ideig tartó ideiglenes gyárleállások, amelyek jelentős kiesést eredményeznek a vezető autógyártók termelésében. Az iparágnak ráadásul más kihívásokkal is meg kell küzdenie: az alapanyag-ellátási problémák, a szállítmányozási költségek megugrása, az acél, a műanyag és a magnézium szűkülő kínálata, a nyersanyagárak növekedés egyaránt jelentősen megemelte a gyártás költségeit. Mindezek együttes hatására jelentősen drágultak az új autók a világban és látványosan megnövekedett a megrendelés és átadás közötti várakozási idő. A kialakult helyzetben sokan a használt autók felé fordulnak, amelyek árában szintén kétszámjegyű drágulás következett be néhány hónap leforgása alatt. A közeljövőben enyhülés aligha várható, az előrejelzések szerint a globális chiphiány még 2022-ben is súlyos károkat okoz majd az iparági szereplőknek, a vásárlók pedig még magasabb árakkal találkozhatnak az új- és a használt autók piacán.

Úgy vásárolták az elektromos autókat, mint a cukrot - Az őrület garantáltan folytatódik 2021-ben is

Úgy vásárolták az elektromos autókat, mint a cukrot - Az őrület garantáltan folytatódik 2021-ben is

Bár a teljes évre vonatkozó adatok még nem állnak rendelkezésre, az első háromnegyed év statisztikái alapján is bátran kijelenthető, korábban soha nem látott darabszámban vásárolták az elektromos autókat Európában. A nagyvonalú állami támogatásoknak, a látványosan bővülő modellkínálatnak, a fejlődő töltőinfrastruktúrának és hajtástechnológiának köszönhetően az eladások dinamikusan nőhetnek 2021-ben is. Az európai döntéshozók ambiciózus céljainak hála, az elektromobilitás térnyerése ráadásul hosszú távon is borítékolható.

Itt a katasztrófa: összeomlott Európa egyik legerősebb országának autópiaca

Itt a katasztrófa: összeomlott Európa egyik legerősebb országának autópiaca

A koronavírus-járvány második hullámának megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések miatt ismét hatalmasat zuhantak az autóeladások az Egyesült Királyságban. Becslések szerint a hetekig tartó lezárások durván 1,3 milliárd fontos bevételkiesést eredményeztek a szektornak.

Nem fél a magyar autóipar: kisebb károkat okozhat a koronavírus-járvány második hulláma

Nem fél a magyar autóipar: kisebb károkat okozhat a koronavírus-járvány második hulláma

Nemrég sor került a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) és a Portfolio közös online szakmai konferenciájának, a Járműipar 2020-nak az utolsó alkalmára, amelynek keretében a koronavírus-válság sújtotta hazai járműipar helyzetével, kihívásaival és jövőjével kapcsolatban nem csak az iparág meghatározó szereplői mondhatták el véleményüket. Több fontos témában sor került közönségszavazásra is, amelynek köszönhetően a résztvevő szakértők is állást foglalhattak.

Pattanásig feszült a helyzet: a támogatások hiányába az egész német autós társadalom beleremeg?

Pattanásig feszült a helyzet: a támogatások hiányába az egész német autós társadalom beleremeg?

A koronavírus megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések borzasztóan nehéz helyzetbe hozták a német autóipart egy kritikus időszakban. A szektor hiába tölt be meghatározó szerepet az ország gazdaságában, biztosít munkahelyet százezreknek, a politikusok egyelőre nem siettek a megsegítésére, legalábbis abban a formában nem, ahogy azt az autógyártók annyira szeretnék. Az új autók vásárláshoz adott állami támogatás egyelőre várat magára, mert számos védhető érv szól ellene. Látni kell azt is viszont, hogy a késlekedésnek hatalmas ára lehet.

Itt vannak a befutók: íme a legnépszerűbb autómárkák idehaza

Júniusban 13 577 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 4 százalékkal kevesebbet a tavaly júniusinál, az idei első hat hónapban pedig 74 543 gépkocsit, a növekedés 5 százalékos volt a tavalyi azonos időszakhoz képest - közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) a DataHouse adatai alapján hétfőn.

Jelentősen visszaestek a kínai autóeladások februárban

Jelentősen visszaestek a kínai autóeladások februárban

Februárban 13,8 százalékkal csökkentek a kínai autóeladások a korábbi év hasonló időszakához képest, a visszaesés mögött Kína és az Egyesült Államok kereskedelmi konfliktusa és a kínai gazdaság lassulása húzódott meg.

Újabb jel, hogy egyre nagyobb bajban van a világ második legnagyobb gazdasága

Kínában, a világ legnagyobb autópiacán 2012 óta legnagyobb mértékben, éves alapon 13,9%-kal csökkentek az autóeladások novemberben. Ezzel már az ötödik egymást követő hónapban jegyeztek fel visszaesést az ágazatban, ami jól mutatja, hogy a kereskedelmi háborús konfliktus, illetve a kínai gazdaság szerkezetváltásából fakadó lassulás egyre borúsabb képet fest a világ második legnagyobb gazdaságának helyzetéről.

  • 1
  • 2
Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nagy esemény jön a bitcoinnál, most érdemes kriptóba befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.