benzin

Maradhat az árstop, hozzányúlhatnak a különadókhoz - Mennyi az annyi?

Maradhat az árstop, hozzányúlhatnak a különadókhoz - Mennyi az annyi?

Az ukrajnai háború, az elszálló energiaárak mindent felülírtak, a magyar gazdaság növekedése is jóval elmaradhat a korábban várttól, emiatt a magyar költségvetést is újra kell szabni, erről Varga Mihály pénzügyminiszter már a választások előtt beszélt. Orbán Viktor a tegnapi nemzetközi sajtótájékoztatón azt mondta, hogy kizárható, hogy lesznek megszorítások a következő egy évben, az pedig, hogy a 2010-es időszakhoz hasonló multiadók szükségessé válnak-e, az az EU döntésétől függ és attól, hogy Brüsszel meg tudja-e akadályozni az energiaárak drámai emelkedését. Ha ez nem sikerül, akkor valamit lépni kell, mondta a miniszterelnök, de hogy az mi lesz, arról egyelőre nem hangzott el konkrétum. Sok a nyitott kérdés, például, hogy meddig és milyen formában marad a több szektort érintő ár- és kamatszabályozás, megemelik-e a különadókat, vagy hogy jönnek-e újabb adók. A befektetők mindenesetre elkezdték beárazni a hazai tőzsdei cégekkel kapcsolatban a rosszabb forgatókönyveket. Összegyűjtöttük, hogy jelenleg milyen terhekkel szembesülnek a hazai tőzsdei cégek.

PKN-vezér: a Mol nem orosz vállalat, miért a magyaroktól kellene félnünk, és miért nem például a németektől?

PKN-vezér: a Mol nem orosz vállalat, miért a magyaroktól kellene félnünk, és miért nem például a németektől?

Több szempontból is érdekes interjút adott a Mol lengyel szektor- és versenytársának, a PKN-nek az első embere, Daniel Obajtek a Parkietnek. Obajtek az interjúban beszélt arról, hogy milyen gyorsan sikerül leválniuk az orosz olajról, hogy már a legkevésbé optimalizált és hatékony finomítójukba sem rendelnek orosz olajat, de beszélt egy olyan, uniós szintű adó bevezetésének lehetőségéről is, amelyet az orosz olajra vetnének ki azért, hogy meglegyen a piaci egyensúly és a tisztességes verseny, egy ilyen lépés a Molt is érzékenyen érintené, a magyar olajcég ugyanis jelenleg igencsak jól jár az olcsó orosz olajjal. Az interjúban a PKN-vezér a Molt is megemlíti, arra a felvetésre, hogy nem rossz döntés-e az, hogy a Molnak adnak el benzinkutakat, mert így azok sokak szerint végső soron az oroszok kezébe kerülhetnek, Obajtek kijelentette, hogy a Mol nem orosz vállalat.

Kegyelmi állapotban van a Mol - Ki tudja, meddig még?

Kegyelmi állapotban van a Mol - Ki tudja, meddig még?

A korábbinál jóval kevesebb olajat vásárolnak nyugati cégek Oroszországtól, részben emiatt az orosz, Ural típusú olaj ára alaposan elmaradt a Brent típusúétól. Hogy mit okoz ez a Molnál? Az olajcég finomítói marzsa első ránézésre értelmezhetetlenül magasra emelkedett, márciusban az elmúlt években látott érték nyolcszorosára. Amíg ez így van, addig a Mol nagyon szépen keres ezen a csatornán keresztül, önmagában ez kompenzálhatja a több országban bevezetett üzemanyagár-szabályozás negatív hatásaiért. Azt azonban senki nem tudja, meddig jut még olcsó orosz olajhoz a Mol.

Így lesz a kőolajból műanyag a Mol borsodi szupergyárában

Így lesz a kőolajból műanyag a Mol borsodi szupergyárában

A vegyipart aligha szokták a fenntartható és környezetbarát jelzőkkel illetni, azonban a Mol Tiszaújvárosban épülő szupergyára nemcsak azt teszi lehetővé, hogy a vállalat a kőolaj kitermelésétől egészen a poliol előállításáig kézben tartja a gyártás teljes értékláncát, hanem a legmodernebb technológiának köszönhetően ezt rendkívül energiahatékony módon, és fajlagosan nagyon alacsony károsanyag-kibocsátás, és elenyésző melléktermék kitermelése mellett fogja tudni elérni.

Napelemek: belehúzott a lakosság, de a céges telepítések is megugrottak

Napelemek: belehúzott a lakosság, de a céges telepítések is megugrottak

Minden korábbinál nagyobbat nőtt a háztartási méretű naperőművek magyarországi állománya 2021-ben, elsősorban a lakossági telepítéseknek köszönhetően, de az év vége felé a céges és intézményi beruházások is megugrottak. A harmadik negyedéves lassulást követően a negyedik negyedévben ismét gyorsult a kapacitásbővülés; a szegmens adatain egyáltalán nem látszanak a nagy napelempark-beruházásoknál gondot okozó ellátási lánc problémák.

Dízelhiány fenyeget Európában, a benzinkutakon már látszik a hatása

Dízelhiány fenyeget Európában, a benzinkutakon már látszik a hatása

Egyre több jel utal arra, hogy súlyos problémák alakultak ki az üzemanyagok, azon belül is elsősorban a gázolaj piacán, amelyen már az ukrajnai háború kitörése előtt is felborult a kereslet-kínálat egyensúly, az európai gázolajellátásban egyik legfontosabb szereplő, Oroszország részleges kiesése azonban tovább súlyosbítja a helyzetet. Bár az orosz finomítókból még mindig érkezik üzemanyag Európába, de egyre nehezebb kereskedni ezekkel a termékekkel, ami azzal a hatással jár, hogy az orosz finomítók csökkentik a kibocsátásukat, ezzel párhuzamosan azonban az európai finomítók kapacitásai rövid idő alatt nem növelhetők, így alternatív, és vélhetően drágább helyettesítők jöhetnek szóba az orosz volumenek pótlására. Iparági szereplők már komoly gázolajhiányt vizionálnak, az elszabaduló gázolajáraknak pedig komoly inflációgerjesztő és gazdasági növekedést lassító hatása lehet. Azokban az országokban, ahol nincs árplafon, a dízelautó tulajdonosok már érzik a helyzet hatásait, a gázolaj ugyanis több országban jóval drágább, mint a benzin.

Pánikvásárlások, üzemanyag-turizmus, ellátási problémák? Mi folyik a hazai benzinkutakon?

Pánikvásárlások, üzemanyag-turizmus, ellátási problémák? Mi folyik a hazai benzinkutakon?

Alaposan megugrott a forgalom március elején a hazai benzinkutakon, voltak olyan napok, amikor az átlagos forgalom háromszorosát regisztrálták, aminek az oka részben az üzemanyag-turizmus, részben a pánikvásárlás és a nemzetközi tranzitforgalom megjelenése volt, de a nagykereskedelmi vásárlók is a kutakra mentek tankolni. A Mol nem tagadja, hogy kezdetben voltak logisztikai problémák, ezek abból adódtak, hogy nagyon gyorsan egy pillanatra koncentrálódott a forgalom, ráadásul jelenleg a Mol az egyetlen, aki a nagykereskedelmi kötelezettségét teljesíti. Az elmúlt 15 napban kimagasló szerződésszámot produkált a Mol, 50 fölötti az új szerződések száma. Május 31-ig köt szerződéseket a vállalat, úgynevezett egyszerűsített kiszolgálási szerződéseket, tehát nem arról van szó, hogy a Mol visszaélne az erőfölényével és magához láncolja ezeket a vevőket, hangzott el a Mol által szervezett beszélgetésen, ahol Hazuga Károly, nagykereskedelmi értékesítési igazgató és Orosz András, a Mol kiskereskedelmi üzletágának vezetője beszélt a hazai üzemanyagpiacon kialakult helyzetről.

Benzinárstop: felgyorsítja a kifizetéseket a kisbenzinkutak támogatására a kormány

Benzinárstop: felgyorsítja a kifizetéseket a kisbenzinkutak támogatására a kormány

A kormány kitart a benzinárstop mellett, de egyszerűbb feltételekkel, hamarabb teszi elérhetővé az üzemanyag-töltő állomásoknak szánt támogatást. Az ellátásbiztonság garantálása érdekében a nyitva tartó benzinkutak előre, egy összegben kapják meg a literenkénti 20 forintos hozzájárulást - derül ki az ITM közleményéből.

Üzemanyag-korlátozás 2022: minden, amit tudni kell az árstopról, a szállításról, a tárolásról és a büntetésekről

Üzemanyag-korlátozás 2022: minden, amit tudni kell az árstopról, a szállításról, a tárolásról és a büntetésekről

Az orosz-ukrán háború hatására tovább emelkedtek az üzemanyagárak Magyarországon, ám az egyelőre május 15-éig érvényben lévő, 480 forintos hatósági ár miatt ezt leginkább a nagykereskedők érzik meg. Az emelkedő üzemanyagárakra Európa-szerte reagálnak a kormányok. Mutatjuk, mit kell tudnia a hazai és az európai aktuális üzemanyagárakról, a magyarországi árstopról, az üzemanyag szállításának szabályos módjáról, annak tárolásáról, a lehetséges büntetésekről.

Jól megy a Molnak, jöhet a rendkívüli osztalék

Jól megy a Molnak, jöhet a rendkívüli osztalék

A Mol április 28-án tartja éves rendes közgyűlését, ahol a részvényesek többek között az osztalékról is szavaznak majd. A vállalat igazgatósága ma tartott ülést, ahol döntöttek arról, hogy az éves rendes közgyűlésnek azt a javaslatot teszik, hogy a Mol 241,93 milliárd forint osztalékot fizessen ki.

Már 8 benzinkút üzemeltetésére kérték a Molt, de a vállalat nem vette át őket

Már 8 benzinkút üzemeltetésére kérték a Molt, de a vállalat nem vette át őket

A kormány már nyolc kút működtetésére is felkérte a Molt, de az olajcég szerint az érintett térségekben biztosított az üzemanyagellátás, vagyis az érintett kutak átmeneti üzemeltetése nélkül is jut elég üzemanyag minden helyi lakos számára vagy Mol vagy akár versenytárs szolgáltatótól. A Mol mindegyik esetben megvizsgálta, biztosított-e az ellátásbiztonság a töltőállomások környezetében, és hogy más töltőállomások mennyire képesek az ott élők üzemanyagigényeit kielégíteni. Ezekben az esetekben húsz kilométeres körön belül több Mol, illetve más szolgáltató által működtetett töltőállomás is üzemel, így jelen pillanatban az ellátásbiztonság megoldott.

Fogy a türelem, itt vannak a független kutasok követelései!

Fogy a türelem, itt vannak a független kutasok követelései!

Közgyűlést tartott ma a Független Benzinkutak Szövetsége, a mai találkozóról közleményt adott ki a szövetség, amiben reagálnak az elmúlt hetekben az üzemanyag-kiskereskedelmi piacon kialakult helyzetre.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Így alakul péntektől a benzin ára
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.