casco

Furcsa szakadás és rég látott pénzeső a magyar biztosítóknál

Egyre jobban kettészakad a magyar biztosítási piac. Miközben a vagyon- és felelősségbiztosítási díjbevételek háromszor olyan gyorsan növekednek, mint a GDP, az életbiztosítási díjbevételek bővülése az inflációt is alig képes meghaladni. Előbbinek köszönhetően a harmadik negyedévben kiugró mértékben, 11,1%-kal, az év eddigi részében pedig 9,3%-kal nőtt a teljes biztosítási piac bevétele Magyarországon. Év végére meglehet a válság előtti megtérülést idéző 70-80 milliárdos nyereség is a hazai biztosítóknál, ennek oroszlánrészét várhatóan idén is az Allianz és az Aegon szállítja majd.

Méretes MNB-bírságot kapott az Allianz

Az MNB összesen 125 millió forint bírságot szabott ki az Allianz Hungária Biztosító Zrt.-re, egyebek közt a biztosító belső kontrollrendszerét, kiszervezési tevékenységét, közvetítői nyilvántartását, kgfb-állománykezelését, IT-biztonságát, illetve - több üzletágban - az ügyfélszerződései tartalmi elemeit érintő jogsértések miatt.

Ennyire nem lehet durva a helyzet a magyar életbiztosításoknál

Szárnyal a nem-életbiztosítási és vergődik az életbiztosítási piac Magyarországon - legalábbis erre utalnak az MNB ma közzétett adatai. A piac teljes díjbevétele 5,8%-kal magasabb volt a második negyedévben az egy évvel korábbinál, a rendszeres díjas életbiztosítások (eseti díjakkal együtt) azonban egészen nagy mértékben, 4,0%-kal visszaestek, ami mögött tisztán statisztikai okok állnak az MNB közlése alapján. A teljes piac bővülése mögött kétharmadrészt a gépjárműbiztosítások állnak. A biztosítók nyereségével sincs különösebb gond: három hónap alatt 18, az első félévben 41 milliárdos profitot értek el, ami már a biztosítási különadó bevezetését megelőző szintnek felel meg.

Jó hír az autósoknak: már évi 2-3 ezer forintból megúszható a kátyúkár

Az illetékes útkezelők az esetek mintegy felében utasítják vissza a kátyúk által okozott kár javítása miatti kárigényeket. A kártérítés esélyét nagyban növeli a körültekintő dokumentáció és a kátyúbiztosítás - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).

Kiderült, mi okozza a legtöbb autós balesetet

Az autós káresetek negyedét a követési távolság be nem tartása okozza. A nők leggyakrabban parkolási, a férfiak az elsőbbségadás be nem tartásából fakadó károkat okoznak. A felső kategóriás autók közül a tolvajok körében még mindig az Audi és a BMW a legnépszerűbb márkák, ezek gyakran alkatrészként végzik - derül ki a CIG Pannónia Első Magyar Általános Biztosító (EMABIT) Zrt. elemzéséből, amelyet a lakossági casco-piacról készítettek.

Autósok, figyelem: kijöttek az új biztosítási díjak

Ma hajnalban elstartolt az év végi kötelezőkampány, 13 biztosítóból 12 hirdetett új díjakat. A Netrisk.hu előzetes díjkalkulációi szerint 15%-os díjemelkedés és mindössze 100 ezer átszerződés jöhet.

Félsz a vadaktól az utakon? Itt egy jó lehetőség a védekezésre

Az őszi hónapokban különösen megnő a vaddal történő autós ütközés veszélye, évente több mint 5200 vadelütés történik a magyarországi utakon. Ha bekövetkezik a baleset, a casco-biztosítás mellett a vadkár-kiegészítő biztosítás jelent segítséget - hívta fel rá a figyelmet a héten a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).

Durván lehúzzuk az utakon a magyar biztosítókat

A bevételek és a nyereség szempontjából is javult a magyar biztosítási szektor teljesítménye a második negyedévben. Az MNB friss adatai szerint a díjbevétel 5,6%-kal emelkedett a biztosítási piacon, az életbiztosítási díjbevételek 1,5%-kal (a rendszeres díjas termékek 6,7%-kal), a nem-életbiztosításiak pedig 10,2%-kal nőttek az egy évvel korábbi negyedévhez képest. Csaknem ötödével többet költöttünk kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra (kgfb), mint tavaly ilyenkor, csakhogy a kgfb-hez kapcsolódó kárkifizetések még nagyobb összegben nőttek. Az elmúlt egy évben összesen 51 milliárdos profitot értek el a biztosítók.

A kamionok törik a legtöbb borsot a biztosítók orra alá

Rekordközeli összeg folyt be tavaly kötelező gépjármű-felelősség-biztosításokból (kgfb) a biztosítókhoz, ugyanakkor a károk száma is megnőtt, a legtöbb és legnagyobb kárt a kamionok okozták - írta a Világgazdaság pénteken a Magyar Nemzeti Bank (MNB) adatai alapján.

Százezreket fizethetsz, ha nincs biztosítása a robogódnak

A hazai több mint félmillió robogó mindössze 15-20 százaléka után fizetik ki rendszeresen az átlagosan évi 3 ezer forintnyi díjat. A mulasztók a spórolással sokat veszíthetnek: rendőri igazoltatás során büntetés jár a mulasztásért, ugyanakkor károkozás esetén átlagosan 350 ezer forintnyi átlagos kárösszeget kell saját zsebből kifizetniük - hívja fel a figyelmet az FBAMSZ.

Az európaiak többsége megosztaná vezetési adatait a biztosítójával

Akár a 15 milliárd eurót is elérheti 2020-ra a digitális alapú gépjármű-biztosítások európai piacának értéke a Deloitte becslése szerint. A tanácsadócég nemzetközi felmérése azt mutatja, hogy nő a biztosítóváltást valószínűsítő ügyfelek aránya. Európai szinten a válaszadók több mint fele nyilatkozott úgy, hogy hajlandóak lennének megosztani az adataikat a biztosítókkal, ha cserébe valamilyen többletszolgáltatás igénybe vehetnének.

Visszaélések, túlszámlázások a járműpiacon: ki jár rosszul?

Bővülés látható mindkét nagy gépjármű-biztosítási területen: a casco és a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacán is. Az emberek többsége azonban még mindig nem tudatos a pénzügyi döntésekkel - és így a biztosításokkal, személyes megtakarításokkal - kapcsolatban. Magával a kárrendezéssel kapcsolatban pedig több kérdést vet fel, hogy a károsult, a járműjavítók és a biztosító érdekei nem minden esetben egyeznek. Milyen típusú visszaélések fordulnak elő ezen a piacon, és mire érdemes figyelni az autós kárrendezéseknél?

Beintett egy biztosító a Teslának

Az "abnormálisan gyakori" károkra és a kárigények magas összegére hivatkozva 30%-kal növelheti a Teslák biztosítási díját egy amerikai biztosító. Az autógyár vitatja a díjemelés alapját képező elemzést.

Egyre drágább a lakásbiztosítás

Az elmúlt nyolc évben csaknem 22%-kal nőtt a lakásbiztosítások átlagdíja, miközben a vállalkozói vagyonbiztosításoké az elmúlt három évben folyamatosan csökkent és gyakorlatilag visszaállt a 2009-es szintre.

Megugorhat a rossz vezetők cascója, ha ezt a fejlesztést bevezetik

Akár már ősztől jöhet az a casco biztosítási megoldás, ahol az autóhoz csatlakoztatott diagnosztikai műszer segítségével a szolgáltató látja, hogy ügyfelei mennyit és hogyan vezetnek, és ez alapján kalkulálhatja ki díjait. A technológiát szállító cég ráadásul egy olyan évezredes modellre támaszkodik, amelyben a sofőrök előtt is sokkal transzparensebbé válik a biztosítás folyamata, de ami még fontosabb, olcsóbbá is.

Több mint 5%-os növekedés a magyar biztosítási piacon

2016-ban több mint 5 százalékkal bővült a hazai biztosítási piac, a díjbevétel az egy évvel korábbi 875,8 milliárd forintról 920,6 milliárd forintra emelkedett - tette közzé a tavalyi előzetes adatokat a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) ma reggel. A piac motorja a nem-élet ágazat, azon belül a kgfb volt.

Egyre drágább a casco is

A Netrisk.hu adatai szerint az autósok 2016-ban átlagosan 78 000 forintért kötöttek teljes körű casco biztosítást, ami közel 9 százalékkal haladja meg az előző év hasonló időszakában mért 71 600 forintos szintet.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nagy esemény jön a bitcoinnál, most érdemes kriptóba befektetni?
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.