A Continental megkapta első nagyszabású megrendelését egy globális járműgyártótól sorozatgyártott járműben létesített oszloptól oszlopig terjedő kijelzőjére. A vezetőhely teljes szélességén átívelő kijelző-megoldás kifejlesztésével a technológiai vállalat szisztematikusan viszi tovább az évek óta tartó, egyre nagyobb kijelzők felé mutató tendenciát.
Rábai Dániel közel 20 évet töltött a Continental csoportnál. Régiós vezetőként 11 ország gumiabroncs kereskedelméért felelt, 5 évig volt országos koordinátora a Continental csoport magyarországi telephelyeinek, és alapító tagja volt a Magyar Gumiabroncs Szövetségnek is. A 42 éves cégvezető távozása sokakat meglepett, de úgy gondolja, hogy egyensúly nélkül nincs valódi siker: ha a munka és a magánélet nincsenek egyensúlyban, akkor az egyik sikere a másik kárára megy. Távozása okairól, sikerekről és nehézségekről, és természetesen terveiről is kérdeztük.
Hivatalosan is átvette a Continental ContiTech üzleti területének vezérigazgatói pozícióját Philip Nelles - tájékoztatta a vállalat a Portfolio-t. Az új vezérigazgató folytatja az átalakítás menedzselését, melynek célja innovatív megoldások beszállítójaként szolgáltatni egy magas szinten iparosodott ügyfélkör számára.
A koronavírus-járvány felgyorsította az autóipar totális átalakulását, amelynek középpontjában az elektromos- és önvezető autózás előretörése, valamint a digitalizáció áll majd a következő tíz évben. Ez az időszak kihívás és lehetőség is egyben, a magyarországi Continental vállalatok egyértelműen abban gondolkodnak, hogy megteremtsék a fenntartható működésük feltételeit, felkészüljenek az új mobilitási korszakra és a versenyképességük növelése mellett még nyereségesebbé váljanak – jelentette ki Keszte Róbert. A magyarországi Continental csoport országkoordinátora a vele készített interjúnkban beszélt arról is, hogy kiemelt céljuk a jelenlegi dolgozói létszámuk megtartása, amelyben kulcsszerepet játszhat a régiók közötti átsúlyozás, új beruházások elnyerése és az egyes telephelyek versenyképes termékportfóliójának kialakítása.
Lezárult a több hónapja tartó konfliktus a Makói Contitech Fluid Automotive Kft telephelyén. A munkáltató végül elfogadta a Makói Gumiipari Szakszervezet 6 hónappal ezelőtti javaslatát, miszerint a korábbi, a munkáltató által felmondott szerződéssel megegyező tartalmú 2021. december 31-ig érvényes új kollektív szerződést kötnek - áll a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közleményében.
Amennyiben a szakszervezetekkel sikerül megállapodni, 2021 végéig visszaállítja a Continental a makói üzemben dolgozók korábbi kollektív szerződését, ezzel remélik, hogy véget ér a gyárat megbénító sztrájk-sorozat.
Folytatódik a kedden elkezdődött határozatlan idejű sztrájk a Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. makói gyárában, rendkívüli eset nem történt - tájékoztatta szerdán a cég az MTI-t.
Határozatlan idejű sztrájk kezdődik holnap – március 2-án – délután 2 órától Makón, a gumigyárban. A Continental AG Contitech Fluid Automotive Hungária Kft. telephelyén továbbra sem tudott megegyezni a lényeges kérdésekben a cégvezetés és a Makói Gumiipari Szakszervezet. Az MGSZ és az őket segítő Gumiipari Szakszervezeti Szövetség vezetői közleményükben hangsúlyozzák: nem béremelést követelnek, hanem azt, hogy a munkáltató minél hamarabb csorbítatlanul állítsa vissza a tavaly egyoldalúan felbontott kollektív szerződés tartalmát, annak minden pontját.
Csütörtök délután folytatódnak a tárgyalások a Continental makói üzemében, ahol szerdán 24 órás munkabeszüntetés kezdődött a Makói Gumiipari Szakszervezet (MGSZ) szervezésében - tájékoztatta a cég az MTI-t.
24 órás sztrájk lesz holnap, február 24-én - csütörtökön - délután 2 órától, másnap délután 2 óráig a Continental makói gumigyárában – közölte a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség.
Rendben lezajlott, délután 2 órakor befejeződött a Continental makói gumigyárában 6 órakor kezdődött teljes műszakos sztrájk – közölte a szakszervezet.
Kiemelkedően hosszúnak számító, nyolcórás sztrájk lesz holnap – február 20-án, szombaton –, a túlóraként is elrendelt délelőtti műszak teljes idején a Continental makói telephelyén, miután a mintegy 150-200 dolgozó részvételével rendezett kétórás figyelmeztető munkabeszüntetés sem hozott változást - közölte a Makói Gumiipari Szakszervezet és a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség közös közleményében. A gumigyári dolgozók tiltakoznak a számukra kedvezőtlen módon megváltoztatott munkakörülmények, egyebek között a túl sok túlóra és a tíz évnél hosszabb ideje ott dolgozók plusz juttatásainak elvétele ellen.
A koronavírus terjedése miatt világszerte jelentősen megváltoztak a napi mobilitási szokások: a saját tulajdonú személygépkocsik és kerékpárok váltak a legnépszerűbb közlekedési eszközökké, miközben a háttérbe került a tömegközlekedés és az utazásmegosztó szolgáltatások használata - derül ki 2020-as Continental Mobilitási Tanulmányból.
A Continental átfogó fenntarthatósági ütemtervet tűzött ki maga elé, ennek egy része az emissziómentes járművekkel foglalkozik: 2022-től kezdve a Continental az emissziómentes személygépkocsikkal, buszokkal, vonatokkal és egyéb járművekkel kapcsolatos globális tevékenységeit karbonsemlegessé fogja tenni. A program a vállalat gyártási folyamatira, valamint azok további felhasználási szakaszaira, és a használat utáni újrahasznosításra terjed ki.
A koronavírus-járvány ellenére jól halad a zalaegerszegi járműipari tesztpálya építése, a ZalaZone teljes műszaki átadására már 2022 tavaszán sor kerülhet. Erre szükség is lesz, hiszen az üzemeltető Autóipari Próbapálya Zala Kft. kiemelt célja, hogy minél előbb utolérje nyugati versenytársait műszaki tartalomban és a működtetési folyamatokban egyaránt. Hamar Zoltán cégvezető többek között beszélt arról is, hogy már idén szeretnék elérni, hogy a tesztpálya önfenntartóvá váljon és eszük ágában sincs nyomott árakkal versenyezni. A már meglévő és a leendő partnereiket a szolgáltatások minőségével és széles választékával kívánják megtartani és megnyerni. Utóbbihoz az Európában kialakult helyzet jó lehetőséget biztosít hosszútávon, a járvány hatására ugyanis Magyarország vonzóbb teszthelyszínné válhat, mint a nagy riválisnak számító mediterrán országok, Olaszország és Spanyolország.
A közel 26 milliárd forintos beruházásból, amit még december elején jelentettek be közösen a Continental és a magyar kormány képviselői, balesetmentes közlekedést elősegítő termékek gyártása valósul meg. A high-tech menetbiztonsági termékekkel kapcsolatos fejlesztések a budapesti és veszprémi gyárakban valósulnak meg.
A magyar gazdaság életerejét mutatja, hogy a világgazdaságból érkező kedvezőtlen hírek ellenére Magyarországon napról-napra jelentenek be újabb és újabb beruházásokat az ország valamennyi pontján - hangsúlyozta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten a Continental Automotive Hungary Kft. beruházás-bejelentő sajtótájékoztatóján.
Az idei év első 9 hónapjában a magyarországi személygépjármű-gumiabroncs piac 5%-kal csökkent a gyártói oldalon 2019 azonos időszakához képest. Ha idények szerint nézzük a változást, akkor a nyári abroncsok forgalma 5,1%-kal, a téli abroncsoké 7,1%-kal csökkent. A jelek szerint a pandémia egyik nagy nyertese a négyévszakos gumiabroncs-szegmens, ugyanis az év első háromnegyed évében ez a kategória 19,8%-kal nőtt a hazai eladási volumenekben – mutat rá Tokaji Vilmos, a Continental Hungaria Kft értékesítési vezetője.