Megszületett az ítélet: betiltanák a benzines és dízel autókat Európában

Megszületett az ítélet: betiltanák a benzines és dízel autókat Európában

Az Európai Bizottság bemutatta a "Fit for 55" uniós klímacsomagot szerdán, amelyből az is kiderült, hogy a brüsszeli döntéshozók először jelentősen szigorítanák a járművek megengedett szén-dioxid-kibocsátását az előttünk álló évtizedben, majd be is tiltanák a benzines és dízel autók értékesítését 2035-től. Amennyiben a javaslatokat a tagállamok és az Európai Parlament is elfogadja, felgyorsulhat a tisztán elektromos autózásra történő átállás, amely jelentős kihívások elé állítja majd az iparág szereplőit. A várható áldozatok ellenére ráadásul előfordulhat, hogy Brüsszel szigora kevésnek bizonyul és nem sikerül határidőre teljesíteni a vágyott célokat.

Itt az újabb szög a hagyományos autógyártás koporsójába: megmutatták, miért kellene betiltani a benzines és dízel autókat

Itt az újabb szög a hagyományos autógyártás koporsójába: megmutatták, miért kellene betiltani a benzines és dízel autókat

Hiába pörgött fel látványosan az elektromos autók értékesítése Európában, jelen állás szerint a vártnál gyorsabb elterjedésük is kevés lenne ahhoz, hogy az Európai Unió elérje nagyszabású célját, a közlekedésből származó kibocsátások 90%-os csökkentését 2050-ig. A Boston Consulting Group szakértői szerint ugyanakkor van egy drasztikus, nagy áldozatokkal járó módja annak, hogy az EU sikerrel járjon: be kellene tiltani a benzines és dízel autók értékesítését 2030-tól.

Félelmetes lobbierő mozdult meg a benzines autók betiltásáért

Félelmetes lobbierő mozdult meg a benzines autók betiltásáért

Két rendkívül erős szervezet, a Corporate Electric Vehicle Alliance (CEVA) és a Business for Innovative Climate and Energy Policy (BICEP) levélben fordult az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségéhez (EPA) és az Egyesült Államok közlekedési hatóságához (NHTSA) annak érdekében, hogy kiharcolják a benzines autók betiltását.

Ezekkel a megoldásokkal kerülheti el Németország a dízelek kitiltását

Azokban a német nagyvárosokban, ahol kiemelten magas a levegő szennyezettsége, az öreg dízelautók tulajdonosai választhatnak majd, hogy jelentős kedvezménnyel új autót vásárolnak, vagy pedig a már meglévő járművükön végeztetik el a szükséges átalakításokat - írja a Reuters azt követően, hogy betekintést nyert az erről szóló hivatalos dokumentumba.

A német taxisok és szállítók is a dízeltiltás miatt aggódnak

A dízelek belvárosi kitiltása esetén mentességre és az elektromos autókra való átállás támogatására tartanának igényt a német szállítmányozási és taxi vállalatok - jelentette ki vasárnap a német szállítmányozási és logisztikai vállalatok szakmai képviseleti szerve, a DSLV igazgatója.

Itt az újabb vészjelzés - A dízeltiltásnak a magyar autósok is nagy vesztesei lehetnek

Bár a magyar autópiac folyamatosan bővül, tavaly 116 ezer új autó talált gazdára, viszont a külföldről behozott 156 ezer használt autó több, mint 30 százaléka 15-20 éves, korszerűtlen, magas károsanyag-kibocsátású gépkocsi volt - írja a Magyar Lízingszövetség közleményében. Hozzáteszik, a jövőben pedig akár tovább nőhet a használtautó-import, így kérdéses műszaki állapotú és futásteljesítményű, elavult autók jöhetnek az országba, ami környezetvédelmi szempontból további kihívást jelenthet.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.