Az Európai Bizottság bemutatta a "Fit for 55" uniós klímacsomagot szerdán, amelyből az is kiderült, hogy a brüsszeli döntéshozók először jelentősen szigorítanák a járművek megengedett szén-dioxid-kibocsátását az előttünk álló évtizedben, majd be is tiltanák a benzines és dízel autók értékesítését 2035-től. Amennyiben a javaslatokat a tagállamok és az Európai Parlament is elfogadja, felgyorsulhat a tisztán elektromos autózásra történő átállás, amely jelentős kihívások elé állítja majd az iparág szereplőit. A várható áldozatok ellenére ráadásul előfordulhat, hogy Brüsszel szigora kevésnek bizonyul és nem sikerül határidőre teljesíteni a vágyott célokat.
Hiába pörgött fel látványosan az elektromos autók értékesítése Európában, jelen állás szerint a vártnál gyorsabb elterjedésük is kevés lenne ahhoz, hogy az Európai Unió elérje nagyszabású célját, a közlekedésből származó kibocsátások 90%-os csökkentését 2050-ig. A Boston Consulting Group szakértői szerint ugyanakkor van egy drasztikus, nagy áldozatokkal járó módja annak, hogy az EU sikerrel járjon: be kellene tiltani a benzines és dízel autók értékesítését 2030-tól.
Két rendkívül erős szervezet, a Corporate Electric Vehicle Alliance (CEVA) és a Business for Innovative Climate and Energy Policy (BICEP) levélben fordult az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynökségéhez (EPA) és az Egyesült Államok közlekedési hatóságához (NHTSA) annak érdekében, hogy kiharcolják a benzines autók betiltását.
Kivitelezhetőnek tartja az idősebb dízelautók utólagos tömeges átalakítását a károsanyag-kibocsátás csökkenése és ezzel a belvárosi behajtási tilalom bevezetésének az elkerülése érdekében a német autószervizek szakmai szervezete, a ZDK.
Kedden megállapodtak a német kormánypártok a dízelválság kezeléséről, a tervek szerint a gyártók támogatják azokat a régebbi dízelautó-tulajdonosokat, akiket a leginkább szennyezett levegőjű városokban autóhasználati tilalom fenyeget, a gépkocsikat lecserélik vagy átalakítják.
Azokban a német nagyvárosokban, ahol kiemelten magas a levegő szennyezettsége, az öreg dízelautók tulajdonosai választhatnak majd, hogy jelentős kedvezménnyel új autót vásárolnak, vagy pedig a már meglévő járművükön végeztetik el a szükséges átalakításokat - írja a Reuters azt követően, hogy betekintést nyert az erről szóló hivatalos dokumentumba.
Közlekedési szigorítás lép életbe hétfőtől a Pó-alföld fedte észak-olaszországi tartományokban a legalacsonyabb környezetvédelmi besorolású dízelautók forgalmának korlátozásával.
Életbe lépett csütörtökön az első dízelautó-használati korlátozás Németországban, a légszennyezettség miatt bevezetett intézkedést Hamburgot, az ország második legnagyobb városát és a régebbi dízelmotorral működő kocsikat érinti.
A dízelek belvárosi kitiltása esetén mentességre és az elektromos autókra való átállás támogatására tartanának igényt a német szállítmányozási és taxi vállalatok - jelentette ki vasárnap a német szállítmányozási és logisztikai vállalatok szakmai képviseleti szerve, a DSLV igazgatója.
Bár a magyar autópiac folyamatosan bővül, tavaly 116 ezer új autó talált gazdára, viszont a külföldről behozott 156 ezer használt autó több, mint 30 százaléka 15-20 éves, korszerűtlen, magas károsanyag-kibocsátású gépkocsi volt - írja a Magyar Lízingszövetség közleményében. Hozzáteszik, a jövőben pedig akár tovább nőhet a használtautó-import, így kérdéses műszaki állapotú és futásteljesítményű, elavult autók jöhetnek az országba, ami környezetvédelmi szempontból további kihívást jelenthet.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Az állítólagos bizonyítékok valószínűleg sosem fognak nyilvánosságra kerülni.
Hazai és nemzetközi szinten sem lesz hiány a piacmozgató eseményekből.
Óriási az érdeklődés, már csak néhány szabad hely van a szakmai rendezvényünkön.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.