A sokgyerekes családmodell Magyarországon csak javaslat, máshol azok körében is sokkal gyakrabban fordul elő, akik új, valóban családi autót is megengedhetnek maguknak. Nekik készül a SEAT Alhambra, melyre kereslet itthon is van, de a kipróbált változat 13 millió körüli ára sokakat visszatart.
Üzleti szempontból kétségkívül jó döntés volt a MINI márka újjáélesztése s BMW számára. A régi-új márkanév önmagában sikeresnek bizonyult, de a vele érkező technológia - elsőkerék-hajtású platform - további lehetőségeket nyitott meg a bajorok számára. A prémium szegmensben dúló számháború során a csaták megnyeréséhez szükséges új vásárlók megnyerése, melyek ára lehet a tradíciókról való részbeni, vagy teljes lemondás is. A most kipróbált BMW 218i-t semelyik korábbi BMW-hez sem lehet hasonlítani, annyira új, annyira más.
A Renault elsősége és úttörő szerepe elvitathatatlan az egyterű járművek európai meghonosítása, elterjesztése és gyártása területén. Mindez az Espace-szel kezdődött még az 1980-as években, ami máig egy elegáns, a nagyautókkal felérő presztízzsel rendelkező, akár 7 személy szállítására is alkalmas jármű volt. Máig. A legújabb generációból ezek közül sok kimaradt, és sokkal inkább a még divatosnak tekintett crossover, SUV vonalhoz próbál csatlakozni.
A Citroën a múlt század közepén, harmadik negyedében extravaganciájáról, avantgárd megoldásairól, innovatív megoldásairól volt híres. A hidropneumatikus rugózás, az egyküllős kormánykerék, vagy a kanyarkövető fényszóró mind a márka innovációi közé tartoztak, és tették különlegessé azt. Az évszázad és évezred végére azonban mindezek kivesztek a Citroën-ekből, és teljesen átlagos, kommersz autókat készítettek, mondhatni beleszürkültek a tömegbe. Az új évrezed, és különösen annak második évtizede viszont újra a kreativitás jegyében telik a franciáknál, aminek az eredményei a DS sorozatban és már a Citroën márkaneve alatt is kézzelfogható valósággá váltak. A minden elemében új C4 Picasso is ezt bizonyítja.
Új korszak kezdődött a Citroën kompakt egyterűinek történetében: Magyarországon is bemutatkozott a "Technospace" jelzővel illetett új C4 Picasso. A márka szlogenje, a Creative Technologie természetesen alapvetően meghatározza az új modell személyiségét.
A Toyota egykor három Verso utónevű modellt is kínált - a Yaris, a Corolla és az Avensis alapjain -, amelyekből mára egy maradt, ami a műszaki hasonlóság ellenére sem a Corolla, sem az Auris nevet nem hordja, hanem simán Verso. Az műszaki alapjait adó modellek megújulásával párhuzamosan a kompakt egyterűt is integrálni kellett az egységes arculat trendjébe, így külső és belső átalakuláson esett át.
A Kia nem kezdő az egyterűek világában sem, globálisan a Carnival két, illetve a Carens három eddigi generációjával kellő tapasztalatot szereztek. A két eddigi modellt a Carens negyedik sorozatával váltják ki, mely a cee'd formavilágával, de a kompakt egyterűekre jellemző szolgáltatással Koreában készül.
A Toyota szinte a teljes európai modellpalettáját jelentősen megújította az elmúlt év során, amiből az alsó-középkategóriába tartozó egyterű Verso és a szabadidő-autó RAV4 sem maradhatott ki. A két újdonság egyszerre érkezett meg Magyarországra.
Az új Citroën C4 Picasso leginkább meglepő dizájnjával hívja fel magára a figyelmet. A teljesen új - és a jövőben más Citroënekben is alkalmazott - műszaki alapokból adódó lehetőségeket kihasználva újfajta stíluseszközökkel kísérletezik a márka.
Hírfolyamunk a közel-keleti konfliktusról.
Ez áll a döntés mögött.
Számos pénzmosásgyanús ügyletet egyáltalán nem, vagy nem haladéktalanul jelentett be a bank.
Az Európai Unió is beállhat az USA szankciós tervei mellé.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.