15-re csökkentette a brazil légierő az Embraertől vásárolandó KC-390-es szállítógépek megrendelési számát a korábbi 28-ról, a brazil repülőgépgyártó most úgy döntött, hogy perre megy az ügy miatt - írja a Flight Global.
Elkezdték összeszerelni az első, a Magyar Honvédség számára hamarosan átadásra kerülő Embraer KC-390-es többcélú repülőgépek összeszerelését a brazil vállalat üzemében – számol be az Airportal.hu.
Együttműködési megállapodást kötött a brazil Embraer és a holland Fokker Techniek, valamint Fokker Services repülési vállalatok.
A múlt héten magyar befektetők többségi tulajdonába került az Aero Vodochody, a legnagyobb cseh repülőgépgyártó vállalat. A nagymúltú cég a Vasfüggöny leomlása előtt élte legszebb napjait, amikor több ezer kiképzőgépet gyártottak a keleti blokk országainak, de még vadászgépek is százával „gurultak ki” a cseh vállalat üzemeiből. Az új tulajdonosok vélhetően a modern vadászgépek pilótáinak kiképzésére specializálódott L-39NG sugárhajtású kiképzőgépektől várják a vállalat értékesítési számainak felfutását, de hamarosan valószínűleg sor kerül majd könnyű csapásmérő repülőgépek gyártására is az Aeronál. Az akvizíció egyébként beleillik a kormány abbéli stratégiájába is, hogy modern repülőgép-ipari ökoszisztémát alakítsanak ki Magyarország vonzáskörzetében.
Esetlegesen 100 darab városi körülményekre szabott elektromos kisrepülőgép értékesítéséről kötött szándéknyilatkozatot a brazil Embraer a brit Bristow Grouppal – írja a Reuters.
Irodát nyitott Budapesten a brazil Embraer repülési óriásvállalat. A cég elsősorban kutatás-fejlesztési projekteket folytat majd hazánkban, melynek része lesz várhatóan műholdakkal és kisgépekkel kapcsolatos tevékenység is, később pedig gyártókapacitás kiépítésére is sor kerülhet.
Brazília a koronavírus válság egyik nagy vesztese volt, mind társadalmi, mind tőzsdei értelemben. A dél-amerikai országban volt a világon a harmadik legtöbb fertőzés és a második legtöbb haláleset a COVID-19 miatt. A borzasztó számokat Brazília mérete sem igazolja, hiszen népességarányosan a tizedik legrosszabb adattal rendelkezik a szamba hazája (ugyanezen szomorú listán volt sokáig első és még most is második hazánk). A vírus hatásai a részvénypiacokat sem kímélték. Az országgal kapcsolatban leginkább figyelt index, a Bovespa tavaly év elején szinte még a 120 000 pontot is megérintette, de február végén és márciusban néhány hét leforgása alatt majdnem az értékének a felét is elveszítette. Azóta itt is megtörtént a gyors visszakapaszkodás, de a nagy zuhanás miatt a brazil piac sokáig lemaradónak számított. A mostani helyzete azonban a technikai elemzés szempontjából minden egyéb probléma ellenére ígéretesnek tűnik.
Nem jön létre az amerikai Boeing és a brazil Embraer kereskedelmi repülőgépek gyártására szakosodott részlegéből a korábban bejelentett vegyesvállalat, mert az amerikai fél egyoldalúan felmondta az előszerződést. A brazilok szerint a Boeing soha nem is akarta igazán az üzletet megkötni.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Lemásolják a receptet.
Moszkvát is célba vehetik az ukránok.
Hamarosan az EKB is lazíthat.
Ráadásul az anyacég úszik a profitban.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.