Gáz van Miskolcon!
A városi tömegközlekedési járművekkel együtt bárki más is igénybe veheti az ország legújabb CNG (sűrített földgáz) töltőállomását Miskolcon.
A városi tömegközlekedési járművekkel együtt bárki más is igénybe veheti az ország legújabb CNG (sűrített földgáz) töltőállomását Miskolcon.
A még február közepén elfogadott, de sokak számára csak a múlt héten ismertté vált fővárosi közgyűlési rendeletmódosítás értelmében a parkolás ellenőrök gyakorlatilag a megállás pillanatától büntethetnek, akkor is, ha az autós épp a jegyet vásárol. A széles körű felháborodás hatására Tarlós István arra utasította az illetékeseket, a rendelet tartalmával ellentétben az éppen jegyet vásárlókkal szemben legyenek méltányosak - írta a Magyar Nemzet.
Egy autószalon legyen nagy - Genf, Frankfurt, Detroit, stb. - vagy csak kisebb - Bécs, Brüsszel, stb. -, elsődleges célja a portéka értékesítése. Annak érdekében, hogy valamivel mégis többet nyújtson, mint bármelyik márkakereskedés, néhány különlegességgel is szolgálnia kell. Ezzel a kiállítók is tisztában vannak, és a legtöbbjük alaposan ki is tesz magáért, hogy minél érdekesebb, különlegesebb, a presztízsét a lehet legjobban növelő, a figyelmet felkeltő "műtárgyakat" is kiállítson. A Portfolio ezek genfi kínálatából gyűjtött össze néhányat.
A fővárosi közgyűlés még február 17-én módosította a parkolási rendeltét, aminek köszönhetően, aki szabályosan, jogkövető módon kíván parkolni és nem rendelkezik az adott zónára érvényes, fizetési mentességet jelentő matricával, az - az autópályákhoz hasonlóan - csak "előreváltott" jeggyel, vagy mobiltelefonos fizetéssel teheti meg mindezt.
Közel egy éve Aegea néven, mint koncepció jelent meg a Fiat, hosszú idő óta nem az 500-as valamilyen deriváltjaként bemutatkozó új modellje, melynek a végső elnevezésekor a Tipo-ra esett a választás. Akkor még csak egy 4-ajtós lépcsőshátú autóról volt szó, de mostanra kiegészült ferdehátúval és kombival is.
Amelyik autógyártónak eddig nem volt, már annak is van. Amelyiknek több is volt eddig, annak még több SUV kategóriás autója lesz a jövőben. Az Audi Genfben a Q2-t mutatta be, amihez nem csak a formai és műszaki terveket kellett elkészítenie, hanem a nevet is meg kellett vásárolja az FCA csoporttól, ugyanis korábban ezt az Alfa Romeo használta.
A nagy autókiállításokon nem csak az autógyártók, hanem a járművek egyedibb megjelenését, nagyobb teljesítményét lehetővé tevő ipar képviselői is jelen szoktak lenni. Ezek között nem az olyan cégeket kell érteni, akik egy fúrógéppel teszik hangosabbá a kipufogót, vagy festékszóróval sötétebbé a lámpákat, hanem komoly mérnöki tudással felvértezett tervező- és kivitelező társaságokat. Az autóipar változására ezek egy része is reagált már, és pl. a Teslához is kínálnak különböző csomagokat.
A hazai autóállomány összetételét leginkább a külföldről érkező autók alakítják, de a folyamat nem egyirányú, jelentős a magyar kivitel is.
A Volkswagen konszernhez tartozó Bugattié nem az első volt a mai sajtótájékoztatók sorában Genfben, de az biztos, hogy a leggyorsabb autót ők állították ki. Elkészült a Veyron utóda, a Chiron.
Annak ellenére, hogy a Nissan egy volumengyártó, időnként olyan extrém autókkal lepi meg az érdeklődőket, mint a GT-R, vagy a LEAF. A következő nagy dobásuk a részben önvezető autó lesz, és nem a távoli jövőben, hanem 2017-ben!
Tavaly már egy sokat sejtető, de csak az 500 lóerőt is meghaladó teljesítményű Giulia csúcsváltozatról szivárogtatott néhány információt az FCA, idén viszont a szélesebb vásárlói kör számára is érdekes változatokat is megmutatták.
A Ford genfi standját különböző méretű "szabadidő autók" uralják, jelezve, ez a kategória még mindig növekszik Európában, a 2014-es 20-ról 2020-ra akár 27%-ra is emelkedhet az ilyen autók piaci aránya.
Márciustól Debrecenben és Kaposváron is ingyenesen parkolhatnak a zöld rendszámtáblás - elektromos, vagy tölthető hibrid - járművek, és hasonló szabályozás van érvényben például Székesfehérváron, Szolnokon és Pécsen is.
Ha egy adott autóból már a 10. sorozat bevezetését készíti elő egy gyártó, az jelentős múltra utal. A Honda így van ezzel a Civic esetében, melyből 1973-ban jelent meg az első. Az akkori olajválságra adott válasz azóta is népszerű szerte a világon, de elsősorban a tengerentúli piacokon. A 10. generáció az elmúlt sorozatok "külön utas politikája" után ismét - közel - egységes lesz világszerte.
A hét döntőbe jutott autó közül az 58 tagú nemzetközi zsűri végül az Opel Astrát hirdette ki a 2016-os cím tulajdonosának.
Az elsőtől az utolsó csavarig lecserélte az A4 minden alkatrészét az Audi, aminek köszönhetően az új modell érezhetően más lett. Eddig sem lógott ki a közvetlen konkurensek közül az A4 - inkább sajátságos volt -, de a legújabb változat más pozícióba került.
A luxusautókkal felérő kényelmet, felszereltséget nyújtó kisbuszok piacát - Európában - két német gyártó uralja. Pozíciójuk eddig biztosnak tűnt, de most a franciák is valami hasonlót mutatnak be, a Peugeot Traveller i-Lab formájában.
Január elejétől megváltozott az autók vizsgáztatásának rendje. A már forgalomban levő, rendszámmal rendelkező, nem speciális járműveket ezentúl a privát - de ugyanúgy az NKH által felügyelt - vizsgabázisokra kell vinni, a hatóság telephelyeit - amiket a Kormányhivatalok üzemeltetnek - csak speciális esetekben - ez vonatkozhat az autóra, vagy az okra egyaránt - lehet igénybe venni. Budapesten két ilyen állomás van, az egyik a Mozaik utcában, a másik a Vas Gereben utcában található.
Az autók karbantartására, javítására majdnem mindenkinek megvan a saját módszere. Sokan kényszernek érzik a garanciális időszak alatt a márkaszervizek látogatását, és ahogy lejár az "ingyenes" javítást biztosító időszak, azonnal a kedvezőbbnek vélt, alternatív lehetőségek közül választanak. Olyan autósból is sok van, akik már a garancia ideje alatt is más utat választanak. Rövidtávon még gazdaságos is lehet az alacsonyabb ráfordítással elvégzett karbantartás, de az egyre bonyolultabbá, összetettebbé váló autók esetében már ez sem feltétlenül igaz.
Eddig csak sejtelmes rajzok alapján lehetett elképzelni, milyen is lesz a Hyundai villanymotorral mindenképp, benzinessel pedig "opcionálisan" rendelkező új modellje.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.