flotta

A Mégane lehet a Renault új talizmánja

Hosszú szünet után szinte egyszerre dob piacra két modellt is a Renault, ráadásul mindkettő nagy jelentőséggel bír mid a flottás ügyfelek, mind a gyártó szempontjából. Az egyik az alsó-középkategóriás Mégane, a mások pedig egy osztállyal feljebb induló Talisman, ami egyszerre váltja a Lagunát és a Latitude-ot.

Extrém flotta extrém igénybevétele

Egy autó megbízhatóságát sokféle módon lehet tesztelni, mérni, de egy versenypályán, folyamatosan nagy tempóval történő üzemeltetés jelentősen képes lerövidíteni a szükséges időtartamot. Nem véletlen, hogy majdnem minden autógyártó végez valamilyen motorsport tevékenységet, még ha a párhuzam nem is mindig egyértelmű a versenyautók és az utcai autók között. Ezért amikor utcai autókat tesznek ki extrém körülményeknek, azok a "hétköznapi" felhasználók számára is sok hasznos információval szolgálnak.

Lehet két kerékkel kevesebb

A céges üzemeltetésű járművekről leginkább a személy- és teherautók, buszok jutnak az ember eszébe, holott ilyen üzemeltetésben léteznek a személyautóknál kisebb járművek is, jellemzően két kerékkel, emberi erő, vagy belső égésű motor által hajtottan. Ezen járművek piaca nagyon nehezen követhető, mert a használatban levő eszközök nagy része nem szerepel semmilyen nyilvántartásban - nincs rendszámuk -, így a pontos darabszámukra is csak becslések léteznek, igen nagy szórással. Annak érdekében, hogy a "láthatatlan" kétkerekűek jelenéről a lehető legjobb képet lehessen kialakítani, az alkatrészek felől közelítette meg a Portfolio a kérdést, és a kerékpárok, illetve robogók regionálisan is jelentős alkatrész nagykereskedőjéhez fordult. A kérdésekre Csima Béla, a Moped91 Kft. tulajdonosa válaszolt.

Ez lehet a TEK új autója - Skoda Vision S

Sok kritikát kapott a TEK, hogy miért nagyon drága Audi Q7-esekkel vonulnak ki egy-egy bevetésre, de való igaz, a kommandósok teljes felszerelésükbe öltözve kisebb autóban nem nagyon férnének el. De hogy az adófizetők pénzét ne "luxusautókra" kelljen költeni, a VW konszern a cégcsoport "diszkont" márkája számára is engedélyezte egy SUV elkészítését. Megközelítőleg úgy fog kinézni, mint a Vision S koncepció.

Még három évig maradnak ezek a gumik - Kamion Eb

Sokat változott a kamionsport, amióta 1987-ben először a Hungaroring aszfaltjára gördültek az akkor még min. 6 tonnás nyerges vontatók. Mostanra professzionális sporttá vált, amit tavaly szeptemberi mogyoródi futamon is látni lehetett. Kezdetben - kopott, de - teljesen utcai gumikon futottak a versenykamionok is, amik felett elmúltak az idők, most már mindenki egyforma, kifejezetten versenyzési célra gyártott abroncsokat használ.

Megérdemelné a zöld rendszámot - Ford Mondeo Hybrid

Sok hasonló látható már a magyarországi utakon is, de ilyen Mondeóból még kevés van. A Ford felső-középkategóriás autójában az igazi újdonságot a hibrid változat jelenti, ugyanis korábban ilyen nem szerepelt a kínálatban. Érdekessége még a benzines-elektromos változatnak, hogy ez csak 4-ajtós karosszériával készül.

Sufni, vagy rendes szerviz?

A mechanikailag és elektronikailag is napról napra bonyolultabbá váló autók megfelelő karbantartását és szervizelését egyre kevésbé lehet a hagyományos módszerekkel - egy csavarhúzóval és villáskulccsal - végezni, hanem csak a megfelelő technikai felkészültség és képzettség nyújthat kellő biztonságot. Annak eldöntése, hogy egy szerviznek tűnő hely valóban autószerviz-e, egy kívülálló számára nem mindig könnyű feladat.

A többiek csak színészkednek - Audi A4 allroad quattro

Az összkerék-hajtás létjogosultságához nem férhet kétség, nagyon sok olyan lokáció, vagy szituáció van szerte a világon, ahol a biztonságos továbbhaladáshoz elengedhetetlen, hogy egy jármű minden kereke kivegye a részét a mozgatásából. Erre a valós piaci igényre érzett rá az Audi, és bő 30 évvel ezelőtt megalkotta a quattro hajtást.

Kicsinek tűnik a sérülés, valójában milliós is lehet a kár

Egy koccanásos baleset során könnyen előfordul, hogy szabad szemmel alig látható sérülés keletkezik csak a résztvevő felek autóin, vagy legalább az egyiken. Nem szabad azonban hinni a látványnak, a mai autók műanyag lökhárító burkolatai egészen nagy ütéseket is képesek maradandó alakváltozás nélkül elviselni, de alattuk sok minden sérülhet. Ugyan sok idő kivárni, amíg a hatóság kiérkezik a helyszínre, de a fentiek miatt akkor is érdemes kérni az intézkedésüket, ha a vétkes fél elismeri a hibáját, ugyanis a biztosításának érvényességét csak elhiheti a vétlen fél, ellenőrizni nem tudja.

Telefonalkatrészből lesz a jövő szélvédője

Az egyik legtöbbet látott autóalkatrész nem más, mint a szélvédő, mely még ha átlátszó is, mindenki szeme előtt ott van és nézi is azt. Ez a fontos alkatrész rengeteget fejlődött az évtizedek alatt, a korábban teljesen sík és törékeny üveg helyett ma már hajlított, színezett, fűtött és nehezen betörő - és akkor sem szilánkosan széthulló - szélvédő kerül az autókba. Nem csökkent viszont a tömege, aminek sok a negatív következménye, rontja az autó stabilitását, növeli a fogyasztását. A jövő szélvédője ebben a tulajdonságában is biztosan másmilyen lesz.

Rétegmodellből tömegtermék - Toyota RAV4

A Lexus ugyan eddig is kínált hibrid szabadidő autót, de aki "kevesebbel" is beéri, annak az elektromos hajtásról eddig le kellett mondania. A RAV4 Hybriddel a Toyota az első, amely ilyen meghajtású autót kínál Európában.

Megint egy kis autó a BMW-től - X1 xDrive 25d

Egy autómárka legkisebb számmal, 'A' betűvel, tehát egy sor eleji jellel ellátott modelljétől senkinek nem szabad túlságosan nagy teret várni, de a BMW X1 esetében még akkorára sem szabad számítani, mint korábban, ugyanis a teljesen új alapokra helyezett második generáció tekinthető akár visszalépésnek is.

Tüzet okozhatnak a tűzoltó autók

A tűzoltóautókban - mentés közben, azaz álló helyzetben - túlmelegedhet az euro 6-os motor kipufogó rendszere, amely tüzet okozhat, ezért a jövőben is elegendő ezekbe a járművekbe euro 4-es kibocsátású motorokat szerelni - a belügyminiszter erről szóló rendelettervezetét hétfőn hozták nyilvánosságra a kormány honlapján.

A nevében mini, hajtásban maxi

A BMW újabb és újabb bőröket húz le a Mini márkáról, a sokáig elképzelhetetlen valódi 5-ajtós kialakítás után elkészítették ennek az autónak a havas vidékekre szánt, összkerék-hajtású változatát is.

Ritkaság marad a DS3

Hiába mutatkozik a világ többi részén releváns kereslet az inkább megjelenésük, mintsem praktikusságuk miatt népszerű autókra, hazai piac még mindig nem tudta elfogadni az ilyen modelleket. Ezek közé tartozik a DS márka is, mely immár teljesen elkülönül a Citroëntől. A DS3-as a legidősebb közülük, most érett meg a felújításra.

A partnerség a Ford titka

Egy-egy ország autópiacát jellemzően az adott térségben erős gyártói gyökerekkel is jelen levő márkák szokták meghatározni, és ez sokáig így volt Magyarországon is. Az elmúlt években azonban ez megváltozott, és évek óta egy olyan márka éri el a legnagyobb sikereket a személy- és kishaszonjármű piacon, amely nem rendelkezik itthon semmilyen gyártóbázissal. Ez a márka a Ford, mely 2015-ben 12,2%-os piaci részesedéssel végzett az első helyen a magyarországi újautó forgalmazók között. Szamosi Viktor a márka magyarországi ügyvezető igazgatója adott interjút a Portfolionak.

Vége a fehér furgonok csúszkálásának

Sokakban akár félelmet is kelthetnek a közutakon méretüket meghazudtoló dinamikával közlekedő fehér furgonok, holott sok tekintetben felveszik a versenyt a személyautókkal. Ilyen például a tapadásuk, hiszen adott felületre nagyobb nyomás jut a nagyobb tömegük miatt, de ennek kihasználáshoz természetesen megfelelő gumiabroncs is kell.

Itthon is a 3-as a legnépszerűbb BMW

Nem csak globálisan, Magyarországon is jó évet zárt a BMW. Hosszú évek után itthon is a 3-as sorozat lett a legnépszerűbb modell, ami megegyezik a világ többi részén megszokottal.

Se az autós, se a rendőr nem látja, meddig érvényes a vizsga

2016 elején lépett életbe az a szabályozás, miszerint már nem kerülnek színes "matricák" a járművek - jó esetben - hátsó rendszámtábláira, amik a műszaki vizsgát, illetve a környezetvédelmi vizsgálat meglétét és érvényességének idejét, valamint a környezetvédelmi besorolást is mutatják. Ez nem csak az üzemeltetők számára okoz nehézséget, hiszen nem elég ránézniük a saját, vagy az általuk használt autó rendszámára, hanem a forgalmi engedélyt kell böngészniük, értelmezniük pl. egy szmog riadó esetén is, hanem a hatóság munkájának megváltozását is magával hozza.

Óvatosan a zöld rendszámmal, a buszsáv még tiltott terület!

Az elektromos, vagy környezetkímélő autók használatának elősegítése érdekében már bő fél éve létezik a "zöld rendszám", amelyhez bizonyos kedvezmények már kapcsolódnak, mások bevezetésének időpontja azonban még nem ismert. Ilyen a buszsáv használatának lehetősége is.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Két éve erre a pillanatra vár Oroszország, most úgy érhet célt, hogy a Nyugat csak nézi
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.