A légitársaságok kilátásai eddig sem voltak fényesek az elmúlt hónapokban, de sokan reménykedtek, hogy legalább azért idén nyáron már lehet majd utazni. Nos, még ugyan semmi sem biztos, de a légiközlekedés helyzete most ismét romlik.
A hétvégén egy új, sokkal fertőzőbb koronavírus-törzs bukkant fel Délkelet-Angliában, ami miatt egy sor európai ország hozott védőintézkedéseket, korlátozták a beutazást az Egyesült Királyságból. A tőzsdék heves eséssel reagáltak, a zuhanást a ciklikus szektorok, a bankok, az autógyártók és a légtársaságok részvényei vezetik.
Kifejezetten jó ma a hangulat Európa börzéin, szinte minden ország tőzsdéje pozitívan teljesít, 1 százalék felett a portugál, a belga és a francia index. Szekorszinten kiemelkedően jó a helyzet a légitársaságoknál, valósággal tépik a papírokat a befektetők. Az emelkedést közel 10 százalékos pluszával az Air France vezeti.
A koronavírus-járvány soha nem látott intenzitású és sebességű gazdasági válságot okozott világszerte, számos iparág és vállalat került padlóra a kialakult helyzetben, ezek közül a tőzsdén jegyzett vállalatok részvényárfolyama is nagyot esett. Az árfolyamok alakulása szempontjából a legnagyobb vesztesek többek között a légitársaságok és a hajótársaságok voltak, de számviteli botrányának köszönhetően mégis egy kínai kávéházlánc került a dobogó "legfelső fokára".
A légiközlekedés soha nem látott válságát éli, miután a koronavírus válság következtében az utazások száma drámaian csökkent. Idén eddig 43 légitársaság ment csődbe, és csak most jön a tél, amely egyébként is gyengébb időszak az utazások szempontjából. A válságban a nagy légitársaságok, így a British Airways is szenved.
Mai rövid közleményében tudatta a Lufthansa, hogy a koronavírus-járvány miatt tovább csökkenti flottáját, illetve a harmadik negyedévre nagyösszegű értékcsökkenési leírást fog végrehajtani repülőgépjeire vonatkozóan. A korlátozások nem kímélik a többi légitársaságot sem, ma is meredeken zuhantak a részvényeik az európai kereskedésben.
Bár a koronavírus-járvány második hulláma miatt egyelőre olyan szintű gazdasági leállásról nincs szó Európában, mint amilyenre idén tavasszal került sor, egyre több ország korlátozza valamilyen módon az országhatárok átlépését, ezt pedig megszenvedik a légitársaságok, amelyek a korábban tervezettnél is alacsonyabb kapacitás mellett működhetnek a következő hónapokban. A cégek egymás után tesznek ezzel kapcsolatban bejelentéseket, amikre az árfolyamok is reagálnak, ma nagyot esett az európai légitársaságok árfolyama.
Egy érdekes részvénytranzakció miatt forognak ma a múlt hét véginél több mint 30 százalékkal alacsonyabb áron az IAG papírjai.
A járványhelyzet miatt rengeteg vállalat került abba a helyzetbe, hogy képtelen a válság előtti szinten működni, emiatt pedig muszáj költségeket csökkenteniük, hogy átvészeljék a jelenlegi helyzetet. Az likviditás fenntartásának egyik módja az osztalékfizetés és a részvény visszavásárlási programok felfüggesztése mellett, a munkavállalók elbocsátása vagy a fizetésük csökkentése. Az elmúlt néhány napban sorra érkeztek az arról szóló hírek, hogy a nagyvállalatok a munkavállalók tömegeitől válnak meg a mostani helyzetre adott válaszként.
Nem vásárolhatnak a British Airways anyavállalata, az IAG részvényeiből az EU-n kívüli befektetők, mert már nagyon közel van a cég ahhoz, hogy a tulajdonosok kevesebb mint fele legyen EU-n belüli - írja a CNBC.
Két érdeklődővel, az International Airlines Grouplla (IAG) és a spanyol Vuelinggel jutottak el a tárgyalások a végső fázisba a Flyniki légitársaság csődje után a cég eszközeiről - jelentette be pénteken a felszámoló.
A vártnál nagyobb a gazdasági növekedés Kínában, a japán gazdaság viszont lassulhat idén, tudtuk meg ma reggel. A befektetők azonban továbbra is a görög eseményekre figyelnek, a következő napokban több európai országban is parlamenti szavazásokat tartanak a hét elején elfogadott megállapodásról.
Rábólintott a Ryanair igazgatósága az International Airlines Group (IAG) ajánlatára. Az IAG a londoni Heathrow negyedik legnagyobb forgalmát bonyolító légitársaságának, az Aer Lingusnak közel 30 százalékos részesedését vásárolná meg.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
Johnson hónapok óta halogatja a döntést.
Nem lövöldözünk egymás hajóira, még vízágyúval sem.
A palesztinokat megint nem kérdezték meg.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.