A PepsiCo után a Coca-Cola is megemelte az idei évre vonatkozó várakozását, miután ősi riválisához hasonlóan árat tudott emelni eddig anélkül, hogy az a keresletet durván visszavetette volna – írja a Reuters.
Kedden csatlakozott azon multinacionális cégekhez a Coca-Cola és a Pepsico, amelyek felfüggesztik tevékenységüket Oroszországban.
Bár a főbb részvényindexek a tengerentúlon egyelőre még tartják magukat, de a befektetők már jó pár pofont kaptak az elmúlt hetekben, ami miatt egyre inkább a kockázatok csökkenése van számukra a napirenden. Az egyik legfőbb félelem az utóbbi negyedévekben felpörgő infláció, és így olyan részvényeket keresnek, amelyek egyrészt stabil bevételekkel, ígéretes osztalékhozamokkal rendelkeznek, továbbá jellegükből adódóan nem, vagy legalábbis kevésbe szenvednek el visszaesést, ha a fogyasztóknak mélyebben a pénztárcájukba kell nyúlniuk. Ezek közé tartoznak az olcsó, de mégis egyfajta élvezeti értéket nyújtó élelmiszereket adó cégek, amelyek a fejlett országokban az alacsonyabb jövedelmű háztartásokat célozzák meg. Éppen azokat, akiket a pénzromlás egyébként is jelentős mértékben sújt, de akik ezeket az ételeket és italokat még meg tudják fizetni.
Nyitnak a gazdaságok, elkezdődött a felépülés a koronavírus-járványból, ami inflációs nyomást eredményezett, a termékek és a szolgáltatások árának emelkedését hozta. Joe Biden szerint az infláció alakulása nem aggasztó, de több amerikai nagyvállalat vezetője is attól tart, hogy az áremelkedés tartós lesz - írja a Business Insider.
Idén is kiadták a világ legnagyobb műanyagszennyező cégeinek frissített listáját, amelynek első három helyezettje már harmadik éve ugyanaz a három vállalat: a Coca-Cola, a PepsiCo és a Nestlé – számol be a hírről a The Guardian.
Mindhárom érintett ország versenyhivatala jóváhagyta a Karlovarské minerální vody (Kmv) számára az amerikai PepsiCo magyar leányvállalatának felvásárlását, illetve a cseh valamint szlovák érdekeltségeinek átvételét - közölte a Kmv és a tulajdonában lévő Szentkirályi-Kékkúti Ásványvíz Kft. közös közleményben.
Az amerikai PepsiCo élelmiszer- és üdítőital-gyártó nagyvállalat bejelentette, hogy 3,2 milliárd dollárért megvásárolja az otthoni szódakészítéshez termékeket előállító izraeli SodaStreamet - írja a CNBC. A Pepsi részvényenként 144 dollárt fizet, készpénzben.
A csehországi Karlovarské Minerální Vody (KMV) és Balogh Levente közösen szerzik meg az amerikai PepsiCo magyarországi érdekeltségeit, míg a cseh és szlovák PepsiCo cégeket a KMW egyedül vásárolja meg.
Gyengén fogy a Gatorade sportital, a szénsavas üdítőitalok eladásai pedig már évek óta csökkennek, ahogy az emberek az egészségesebb táplálkozás felé fordulnak. Ez fáj a Pepsinek is, ráadásul a félresikerült marketingstratégiája miatt nem a legjobb negyedévén van túl. A kilátások felemásak, csökkentette bevételnövekedési várakozásait a menedzsment. Viszont a költségkontrollnak köszönhetően a profit nem esik a gyenge eladások ellenére sem.
Amennyiben a zsidó állam újra támadna.
Nyáron jöhet a nagy orosz offenzíva.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.
Az OXO-vezér a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.