Sokan már a koronavírus-pandémia alatt temették az autógyártókat, az ellátási láncok szétszakadtak, az autóipar szempontjából fontos nyersanyagok ára már akkor meredeken emelkedett, a járvány miatt Kína durván lezárt, többen 2022-re várták az autógyártók, köztük az európai cégek haláltusáját. Pedig akkor még szó sem volt az ukrajnai háborúról, ami mostanra több csatornán keresztül érezteti a hatását, hiszen elszálltak az energiaárak, részben ez okozza a meredeken emelkedő inflációt, de az európai autógyártás szempontjából fontos kábelkötegek sem érkeznek úgy az egyik legnagyobb gyártótól, Ukrajnától, mint békeidőben, a jegybankok kamatot emelnek, ami az autóvásárlók finanszírozási lehetőségeit is szűkíti, a chiphiány továbbra is fennáll, és ha ez nem lenne elég, vannak közép/hosszútávú témák is, mint a károsanyag-kibocsátás csökkentése vagy az elektromobilitásra való átállás, ami mind költséggel jár az autógyártóknak. A számok azt mutatják, hogy ezek együttesen nem idén fogják kivégezni az autógyártókat.
Megveszi a BMW és a Mercedes-Benz autómegosztóját, a Share Now-t a Stellantis, amely célzottan terjeszkedik a szegmensben, a világ vezető szolgáltatója lenne – jelentette be ma reggel a vállalat a Reuters tudósítása szerint.
Joe Biden várhatóan bejelenti, hogy az Egyesült Államok 2030-ig 40-50 százalékra akarja növelni az elektromos autók arányát az új gépjárművek eladásának tekintetében – írja a CNBC.
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A franciák tegnap jelentettek be hasonló döntést.
Nukleáris és megújuló energiaforrásokból állítanak elő villamosenergiát.
Még várják az izraeli delegációt.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.