Legördült a szalagról a 3,5 milliomodik autó az esztergomi Suzuki-gyárban, egy hibrid hajtású Vitara - írta a vállalat közleményében.
A Magyar Suzuki közel 195 ezer járművet adott el világszerte tavaly, ezzel több, mint 13 százalékkal növelte értékesítéseit 2018-hoz képest. A vállalat kiemelte azt is, hogy 16,3 százalékos részesedéssel vezette a hazai autópiacot, ezzel negyedik éve uralva a hazai új autó eladásokat. A termelés bővülésének köszönhetően az esztergomi Suzuki-gyár érdemben növelte árbevételét is 2019-ben.
A globális kereslet lassulása és a sokasodó kihívások ellenére összességében jó évet zártak a meghatározó magyar motor- és autógyártók 2019-ben. A közzétett éves beszámolókból kiderült, a győri Audi-gyár és a kecskeméti Mercedes-gyár korábban soha nem látott árbevételt ért el, de nem lehetett oka a panaszra az esztergomi Suzuki-gyár menedzsmentjének sem. A meghatározó költségek megugrása miatt ugyan több helyen csökkent, vagy nem változott a profitabilitás, így is érdemi profitot tudott realizálni a szereplők többsége. Ezt az idilli állapotot zúzta darabokra a koronavírus váratlan megjelenése. A járvány megfékezése érdekében hozott rendkívül szigorú korlátozások fájdalmas hatással voltak a hazai operációk, az egyes cégcsoportok működésére. Vélhetően utóbbiak szorult helyzete is fontos szerepet játszik abban, hogy a korábbi évek gyakorlatával ellentétben hatalmas osztalékot fizet az Audi Hungaria, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary és az Opel Szentgotthárd az anyavállalatának.
Az április 29-i újraindulást követően a piaci környezet figyelembevételével a Magyar Suzukinál fokozatosan térnek vissza a kétműszakos termelésre június végén. Az ehhez szükséges közel 400 főt érintő munkaerőtoborzást is már megkezdte a cég. A vállalat tervei szerint ez a saját állományukat érintő létszámbővítés nagyrészt a korábban kölcsönzöttként foglalkoztatott munkaerőállományukból kerül ki.
A magyarországi Suzuki menedzsemntje egyeztetett az üzemi tanáccsal, amelynek eremdényeként kifizetik a bónuszokat a dolgozóiknak. Történik mindez egy olyan időszakban, amikor a koronavírus megjelenése és terjedése, a megfékezése érdekében korábban hozott szigorú intézkedések nagyon nehéz helyzetbe hozták az egész autóipart.
A korábbi terveknek megfelelően újraindul a termelés április 29-én az esztergomi Suzuki-gyárban – írta a vállalat megkeresésünkre. Továbbá jelezték, hogy partnereik és beszállítóik is mind felkészültek a gyártás újraindulására, amelynek köszönhetően az első időszakban, egyműszakos munkarendben körülbelül 400 darab autó készülhet el naponta.
A Magyar Suzuki újraindítja a termelést április 29-én. A vállalat minden korábbinál összetettebb egészségügyi biztonsági intézkedések bevezetésével fokozatosan állítja vissza a gyártást, kezdetben egyműszakos munkarendben. Az esztergomi gyár folyamatosan figyeli a piaci igényeket, a gyártási tervet ennek megfelelően alakítja - írták közleményükben.
Közel hatszáz, túlnyomórészt kelet-magyarországi magyar és ukrán dolgozótól vált meg az esztergomi Suzuki-gyár – írta a Népszava.
A koronavírus okozta kihívások miatt sorra függesztik fel termelésüket a hazai autógyáraink, a győri Audi után most az esztergomi Suzuki-gyár jelentette be, jövő hétfőtől ideiglenesen felfüggeszti termelését.
Továbbra sem engedi be a szakszervezetet a Suzuki-gyár vezetősége - írja a Népszava.
Levelet kapott Yoshinobu Abe, a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgatója nemzetközi ipari szakszervezeti szövetségektől - szúrta ki a Mérce.
Júliusban nagyon pörögtek az új autó eladások Magyarországon, több mint 27 százalékkal bővült az autópiac 2018 azonos időszakához képest. Ebben a látványos növekedésben fontos szerepet játszott a Suzuki erős teljesítménye, a márka modelljeiből 3944 darab fogyott, amellyel a Magyar Suzuki 27 éves fennállásának legerősebb értékesítési hónapját zárta.
A Magyar Suzuki bemutatta a részletes tavalyi számait: 2018-ban 27 százalékkal több Suzukit regisztráltak Magyarországon, a korábbi évvel összehasonlítva, a társaság 123 országban 171 885 járművet adott el tavaly, amelyek 95 százaléka a cég magyarországi üzemében készült, a Magyar Suzuki 1953,3 millió euró értékű nettó árbevétellel zárta a 2018-as évet. A társaság az idei évre vonatkozóan optimista, a vállalat 185 000 járművet tervez gyártani 2019-ben az eredetileg tervezett 179 000-es gyártási célszám helyett.
Több szempontból is nagyon nehéz éven vannak túl a magyarországi motor-és autógyártók, a sokasodó kihívások ellenére ugyanakkor elmondható, hogy az Opel kivételével állták a sarat. A győri Audi és az esztergomi Suzuki-gyár a 2017-es évvel közel megegyező számokat produkált a gyártás tekintetében, a kecskeméti Mercedes-gyár pedig soha nem látott nyereséget ért el tavaly. A jövővel kapcsolatban pedig elmondható, bár borús az összkép, a magyar autóipar zászlóshajói több olyan bejelentést is tettek, amelyek bizakodásra adhatnak okot.
A vártnál jóval gyengébb lett a GDP-adat.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A javaslataikat már megküldték a minisztériumnak.
Kaiser Ferenc, az NKE docense a Portfolio Checklistben értékelte az Ukrajnának jóváhagyott új segélycsomagot.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.