A Tesco elbukta azt a pert, amelyet Nagy-Britanniában kellett megvívnia a Lidllel, miután a német diszkontlánc azt állította: a "clubcardos" logójuk megtévesztésig hasonlít a Lidl logójára. Mind a kettő alapja ugyanis sárga kör.
A birt Tesco részben azzal indokolja profitcsökkenését a 22/23-as pénzügyi évben, hogy az inflációs költségek emelkedését nem tudták teljes mértékben áthárítani a fogyasztóikra - írja az ESM kiskereskedelmi portál.
A magyarok véleménye megoszlik a boltok önkiszolgáló kasszáival kapcsolatban, sokan szeretik, de van, aki egyenesen betiltaná. Mások szerint nagybevásárlásra alkalmatlan - írja a Pénzcentrum, amely megkérdezte a boltláncokat, hogy miként állnak a pénztáros nélküli kasszákhoz.
A húsvéti ünnepek alkalmából még tovább megy a kedvező ajánlatokkal a Tesco és az Aldi is. Az előbbi most már nem csak az árstopos termékek vásárlási limitjét emelte meg, hanem fontos hozzávalóknak is jelentősen csökkentette az árát, mindemellett pedig az áruházlánc jelentős, 2500 forintos kedvezményt is belengetett a törzsvásárlóinak, míg az Aldi mintegy 120 darab termék árát csökkentette az ünnepre való tekintettel. A mostani leértékelések részei annak a folyamatnak, amit a Magyarországon működő áruházláncok közötti, az elmúlt hetekben zajló árháborúnak nevezünk.
A Tesco 25 áruházát újította fel a február végéig körülbelül egy év leforgása alatt. Az átalakítások 12 hipermarketet és 13 kényelmi üzletet érintettek szerte az országban.
A Tesco megemeli az árstopos termékekre vonatkozó vásárlási limitet a húsvét előtti időszakban, és a tojás esetében el is törli - közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.
10 éve, 2013. március 21-én indította el házhozszállítási szolgáltatását a Tesco Budapesten. Azóta az áruházlánc 874 településen viszi házhoz az online rendelt termékeket országszerte 2,7 millió háztartásba - írja a cég.
Az elmúlt pár hét tejpiaci folyamatai megjelentek a boltok áraiban is. A trappista sajt olcsóbb lett több láncnál, de az infláció miatt erős az eltolódás a saját márkás sajtok felé is, legyen szó edamiról vagy goudáról. Az infláció úgy tűnik, fordulatot hozott sok ember vásárlási szokásaiban.
John Allan (képünkön), a Tesco elnöke jövőre távozik pozíciójából, ugyanis közeledik a 10 éves jubileuma, ami a vállalatirányítási irányelvek értelmében azt jelenti, hogy már nem tekinthető "függetlennek". A brit cég már most megkezdte az utód felkutatását, amihez fejvadászcégeket hívott segítségül - írja a Sky News.
A beszállítókkal folytatott tárgyalások eredményeként több árucikk, főként tejtermékek, azon belül is sajtok és vajak árát mérsékelték a kiskereskedelmi láncok, amelyek egyúttal a saját márkás termékek megnövekedett forgalmáról és a fogyasztók tudatosabb vásárlási szokásairól is beszámoltak az MTI érdeklődésére.
Megszünteti a Tesco a zöldség-gyümölcs-osztályon eddig ingyenesen elérhető, eldobható műanyag zacskók használatát. Az üzletekben ezentúl többször is használható, biológiailag lebomló zacskó vagy ún. újrazsák lesz kapható a korábbi könnyű hordtasakok kiváltására. A vásárlók ezenkívül – ahogy eddig is - magukkal hozhatják saját szatyraikat, valamint a legtöbb áruház bejáratánál rendszeresen találnak a termékek másodlagos csomagolásából származó, ingyenesen elvihető kartondobozokat, melyekbe szintén pakolhatnak, olvasható a vonatkozó közleményben. A tervek szerint a lépéssel a Tesco évente 500 tonnával csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét.
A nagy brit szupermarketláncok kétségbe estek, hogy hiába csökkentik áraikat a két német diszkont, az Aldi és a Lidl szintjére, a vásárlók átáramlása nem áll meg. A Tesco, a Sainsbury's, az Asda és a Morrisons most további költségcsökkentésre kényszerül - írja az ESM kiskereskedelmi szakportál.
Kiderült, hogy a fogyasztók szerint melyik a legolcsóbb FMCG-hálózat 2023-ban Magyarországon: a Pénzcentrum és a Debreceni Egyetem közös, nagymintás felmérésében mondtak véleményt a fogyasztók. A kutatás eredményeiről kérdeztük Szűcs Róbert Sándort, a Debreceni Egyetem docensét.
Nagy-Britannia legnagyobb áruházlánca, a Tesco megkezdi a bankszektorban való jelenlétének felülvizsgálatát. Ez a lépés a banki üzletáguk eladásához vezethet – írja a Sky News.
Az ársapka pénzügyi eredményeket befolyásoló negatív hatása ellenére is folytatja a beruházásokat hazánkban a Shell Hungary, az energiaipari nagyvállalatnál biztosítottnak látják a magyarországi tevékenység folytatását, illetve a korábban elindított széleskörű terveket is végre tervezik hajtani, többek között bővítik töltőállomás-hálózatukat és újabb elektromos töltőpontokat telepítenek. Emellett a forgalmukban az üzemanyagok mellett kínált Shell Café márka és termékei is egyre hangsúlyosabb szerepet töltenek be, tudhattuk meg Vecsey Saroltától, a Shell Hungary Mobilitási Üzletágának Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatójától, aki az ársapka kivezetését követő piaci folyamatokról és 2023-ra vonatkozó tervekről beszélt lapunknak.
A Lidl és a Tesco perre megy a logóhasználat miatt. A német diszkontlánc ugyanis úgy véli, hogy a Tesco klubkártyás logója túlságosan hasonlít az ő céglogójukra. Az valóban igaz, hogy mind a kettő sárga és köralakú.
Közel kétezer menedzseri pozíciót szüntet meg a Tesco brit áruházaiban, és bezárja a megmaradt élelmiszerpultokat és melegétel árusítóhelyeket a költségcsökkentési intézkedések közepette - írja a Bloomberg.