Ahogy azt reggel már megírtuk, tegnap két ember veszítette életét az Egyesült Államokban Houston északi részén, miután egy Tesla nekicsapódott egy fának, a járművet pedig senki sem vezette – közölték a hatóságok. A baleset hatására a Tesla részvényárfolyama kimondottan érzékenyen reagált, a nyitás után szűk egy órával 6 százalékkal került lejjebb a jegyzés.
Két ember veszítette életét az Egyesült Államokban, Houston északi részén, miután egy Tesla nekicsapódott egy fának, a járművet pedig senki sem vezette – közölték a hatóságok.
A Cathie Wood által vezetett Ark Investment Management szerdán és tegnap összesen 1 090 391darab Coinbase részvényt vett, a cég tőzsdei debütálása után.
Az eredetileg poénnak szánt Dogecoin tegnap a világ egyik leggazdagabb emberének tweetje jóvoltából ismét óriásit ralizott, az emelkedéssel egy nagyon fontos mérföldkövet, a 10 centes szintet is el sikerült érnie, sőt, jócskán túl is szárnyalta ezt a jegyzés. Úgy tűnik azonban, hogy kérészéletű volt a fellángolás, ma már nem láthatunk komoly mozgásokat a kriptodevizánál.
A Cathie Wood által vezetett Ark Investment Management szerdán 749 205 darab Coinbase részvényt vett, a cég tőzsdei debütálásának napján, mindeközben pedig 242 755 darab Tesla részvényt adott el.
Elon Musk állítólag 2015-ben felkérte Herbert Diesst, a Volkswagen jelenlegi vezérigazgatóját, hogy vegye át tőle a Tesla vezetését – írja az Elektrek.
A Canaccord Genuity elemzése szerint a Tesla egy újabb nagy reményekkel kecsegtető piacot hódíthat meg, ami nem más, mint az energiatárolás, amelynek mérete meghaladja az ezer milliárd dollárt is. Az elemzőház emiatt pedig alaposan megemelte az elektromosautó-gyártó célárát, ami több mint 50 százalékos felértékelődési potenciált jelent.
A részvények általánosságban véve drágák, ami nem is csoda, hiszen a globális likviditásbőségtől fűtve most is napi szinten dőlnek az újabb csúcsok a tőzsdéken, az árfolyamok rakétaszerűen emelkednek, ezzel pedig a profitok bővülése nem tart lépést. Persze az, hogy mit tekintünk drágának, sok mindenen múlik, de van több olyan mutatószám, ami segít navigálni a befektetőknek. Mutatunk néhány részvényt, amely nem feltétlenül olcsó, mégis jó befektetés lehet.
Amíg 4-5 évvel ezelőtt ritkaságszámba mentek az elektromos autók az utakon, addig mára az az érzésünk, hogy minden sarkon látunk egy-egy zöld rendszámos autót. Ráadásul ezeknek mára közel a fele tényleg teljes mértékben mentes a belső égésű motoroktól, terjedésük pedig megállíthatatlannak tűnik, ahogy az autógyártók igyekeznek egymásra licitálni az újabb és újabb modellekkel. Az, hogy ezt az üzletet lehet önállóan is nyereséggel vinni, a Tesla már bebizonyította (igaz, a CO2 kvóták eladásának segítségével). Sorra jelennek meg a trónkövetelők, és a hagyományos autógyártók is rohamléptekben igyekeznek behozni a lemaradást. Van az e-mobilitásnak azonban egy nagyon fontos szelete, amit mind az autógyártók, mind a szabályozók elhanyagolnak, ami rendkívül komoly kockázatot jelent a jövőre nézve.
Kimbal Musk, Elon Musk öccse több mint 7 millió dollárt keresett, miután opciós jogát gyakorolva Tesla részvényeket szerzett, majd még aznap értékesítette is őket, 600 dollárral magasabb áron.
Az Apple vezérigazgatója, Tim Cook újabb információkat csepegtetett el egy hétfőn megjelent interjúban, amelyekből akár arra is lehet következtetni, hogy önvezető járműveken dolgozik a cég. Mindezt nem sokkal azután, hogy felröppentek a pletykák azzal kapcsolatban, hogy saját önvezető autóról tárgyal autógyártókkal az amerikai technológiai óriás.
Közel 8 százalékkal, 714 dollárra, több mint egy hónapja legmagasabb szintre emelkedett a Tesla amerikai elektromosjármű-gyártó árfolyama a New York-i tőzsde hétfői nyitását megelőző elektronikus kereskedésben a cégnek arra a bejelentésére, hogy rekordszámú autót szállított ki az első negyedévben.
A Tesla bejelentette, közel 185 ezer járművet szállított le az első negyedévben, aminek a döntő többségét a Model 3 és Y típusok tették ki. Ilyen magas számokra még nem volt példa a cég történetében, de nem csak a leszállított, hanem a legyártott autók tekintetében is új csúcsot produkált Elon Musk cége.
Az elektromosítás jegyében Voltswagenre változtatnák a Volkswagent, az új név még a német konszern elektromos autóin is megjelenne, tette közzé a vállalat a hét elején, a hitetlenkedők kedvéért még rá is erősítettek a kommunikációra, hivatalosan is megerősítették a névváltást. Aztán persze újra bebizonyosodott, hogy ha egy madár úgy jár, mint egy kacsa, úgy úszik, mint egy kacsa, és úgy hápog, mint egy kacsa, akkor az kacsa. Hogy miért csinál ilyet egy egyébként komoly, tradicionális autógyártó? Mert azt látják, hogy másnál működik. A Tesla már sportot űz abból, hogy nullát költ marketingre, mégis mindenki róluk beszél, most a Volkswagen is kipróbálta, milyen ez a műfaj, de ez most eléggé mellé ment. Sok mindenben másolják a németek a Teslát (eufemizmussal best practice), a vicceskedés egyelőre még nem megy jól nekik. Német humor. A végén még meg is büntethetik őket ezért a poénért.
A kínai Evergrande Group azt tervezi, hogy átveszi a Tesla helyét és a világ legnagyobb elektromosautó-gyártójává válik, azonban ez a cél egyre inkább valószínűtlennek tűnik, miután cég a próbagyártás kezdetének időpontját év végéig eltolta.
Február elején jelentette be a Tesla, hogy 1,5 milliárd dollárért vásárolt bitcoint, illetve azt is közölte, hogy a jövőben el fogja fogadni a kriptodevizát, mint fizetőeszközt az autóiért. Ekkor még nem lehetett tudni, hogy ez a fizetési opció pontosan mikor válik elérhetővé, ma azonban maga a Tesla Technokingje, Elon Musk tette meg a nagy bejelentést.
Az elmúlt hetekben láthatóan megzuhantak a növekedési és a technológiai részvények, illetve az elektromosautó-gyártók közül is sokan, köztük a Tesla is. Ezt követően némileg magára talált a részvény, és emelkedett is az árfolyam, de a korábbi csúcsok még továbbra is messze vannak, ráadásul közben a befektetési és a gazdasági környezet is változik. Egy elemzőház, az Ark Investment, azonban hajmeresztően magas célárral rukkolt elő a napokban, ami számos elemző szemöldökét alaposan megemelte. Az alapkezelő ugyanis azt sem tartja kizártnak, hogy 2025-re a mostani értékének több mint 4-szeresét is érheti a Tesla. Sokan azonban ezt a valóságtól elrugaszkodottnak tartják, és kritikával illették az elemzés több pontját is, sőt, volt olyan, aki egyenesen kamunak nevezte az egészet.
Az elektromosautó-gyártó cég részvényei meredeken fognak esni a koronavírus-válság után az alapkamatok emelkedése miatt, vélekedett Per Lekander, a Lansdowne Partners alapkezelője a CNBC műsorában.
Költségcsökkentés révén növelné profitabilitást a Volkswagen – közölte a világ második legnagyobb autógyártója egy nappal azután, hogy felvázolta ambiciózus, elektromobilitásról szóló terveit.