A Toyota 5,26 milliárd dollár értékű beruházást fontolgat Japánban és az Egyesült Államokban. A beruházás célja az elektromos járművekhez szükséges akkumulátorok gyártása és leszállítása - írta meg a Marketwatch.
A Toyota megváltoztatja indiai stratégiáját: a feltörekvő piacok akkor fogják megszeretni hibridjeit, amikor az ár megfelelő lesz. Az áttervezés része a helyi beruházás fejlesztése és az olcsó indiai munkaerő nagyobb kihasználása – számolt be a Reuters.
A Toyota visszahív 2700 darabot az első sorozatgyártású, tisztán elektromos meghajtású járműveiből, mert aggályos, hogy a kerekek egyszerűen kieshetnek.
Májusban 10 141 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, közel 5 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Jelentős profitcsökkenésre számít a Toyota az áprilisban kezdődött pénzügyi évében a költségek példátlan mértékű emelkedése következtében. Az autógyártó, amely a chiphiány időszakát eddig viszonylag jól átvészelte, már nem immunis az elhúzódó válságra és a kínai járványügyi korlátozásokra – írja a Reuters.
Áprilisban 9090 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, közel 14 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban – közölte a Carinfo.hu, a DataHouse adatai alapján.
Több mint két éve nem látott erősségű koronavírus-járvány van kibontakozóban Kínában elsősorban az omikron variáns terjedése miatt, a hatóságok máris vesztegzárat rendeltek el az ország legforgalmasabb kikötőjével rendelkező, "kínai Szilícium-völgyként" is emlegetett Sencsenben. Nem csak a lakosságot terhelik az új intézkedések, de a nagyvállalatoknak is reagálniuk kell a legfrissebb fejleményre: a pendrive-októl kezdve az iPhone képernyőjéhez használt üvegig mindenféle termékek gyártói a szállítás késedelmére figyelmeztetnek és ideiglenes gyárleállásokat jelentenek be, mindez még tovább terheli az ukrán háború nyomán amúgy is megviselt globális ellátási láncokat.
A Toyota Motor autógyártó kedden felfüggeszti a termelést mind a 14 japán gyárában az egyik beszállító számítógépes rendszerének meghibásodása miatt, amit kibertámadás okozott - közölte a cég.
A Toyota a japán űrügynökséggel együttműködve egy olyan járművön dolgozik, amely a Hold felszínének felfedezésére szolgál, és célja, hogy 2040-re az emberek a Holdon, majd a Marson élhessenek - közölték pénteken a vállalat illetékesei.
A Toyota pénteken közölte, hogy járműeladásai 10,1 százalékkal nőttek tavaly, amivel a világ legnagyobb autógyártójává vált már második egymást követő évben, és még jobban megelőzte legközelebbi riválisát, a Volkswagent.
Nyugat-Európában 2035-ben már csak zéró károsanyag-kibocsátású (Zero-Emission Vehicle, ZEV) modelleket hoz forgalomba a Toyota, addigra a vállalat globális gyártása is karbonsemleges lesz - közölte a japán autógyártó kedden az MTI-vel.
A Toyota 30 akkumulátoros elektromos autót mutat be 2030-ig, ezzel teljessé teszi az Európában már most 60 százalékban öntöltő hibrid elektromos autókat értékesítő vállalat globális akkumulátoros elektromos autó kínálatát - közölte a cég az MTI-vel szerdán.
A fejlett világban a lakosság jelentős, a feltörekvő országokban pedig a háztartások kedvezőbb helyzetben lévő része szeretne mostanában új autót vásárolni. Ám minden szándék és a kedvező jövedelmi helyzet ellenére az autógyártók számos ok miatt nem képesek rövid időn belül kellő mennyiséget legyártani és szállítani termékeikből. A keresleti piac alapvetően így is kedvez a fundamentumoknak, de a részvénypiac nagyon eltérően reagálja le a helyzetet a különböző vállalatok papírjai esetén, ezért a technikai elemzés szemszögéből vizsgáltuk meg, hogy milyen kilátásaik vannak a legnagyobb cégeknek, részvényeik árfolyamait tekintve.
Csökkentette éves termelési célját a Toyota Motor japán autógyártó, mivel a globális chiphiány mellett a koronavírus-járvány újabb fellobbanása lassította a termelést a vietnami és malajziai alkatrész-gyártó üzemekben.
Ha a világ legnépszerűbb autóiról van szó, akkor a Toyota és a Volkswagen mind márka, mind modell tekintetében a két legdominánsabb név, ami nem is meglepő, hiszen ez a két gyártó adja el a legtöbb autót világszerte. A rendelkezésre álló információk alapján összesen 44 olyan ország van a világon, ahol a Toyota a legkelendőbb márka, sőt, létezik egy olyan ország is ahol a piac 94 százalékát tette ki a márka. Ezzel szemben a Volkswagen 17 országban áll az eladási listák élén, főleg az európai régióban. Ha a modellek szerinti bontást nézzük, akkor szintén a Toyota viszi a pálmát, hiszen cég elpusztíthatatlan hírében álló Hilux pickupja 14 országban volt a legnagyobb eladásokat generáló modell 2020-ban.
Az elmúlt időszakban a globális chiphiány miatt már több autógyártó is bejelentette, hogy csökkenti termelését, legutóbb például a Toyota. A megnövekedett kereslet miatt több chipgyártó is igyekszik optimalizálni a termelését, az ügyfelek pedig a szükségesnél is több komponenst rendelnek. Egyesek már attól tartanak, hogy ez idővel akár túlkínálathoz is vezethet, ami nem jó jel a chipgyártók számára.
A globális chiphiány elérte a Toyotát is, jól mutatva, hogy a beszállítói láncok elhúzódó problémáitól még a legfelkészültebb vállalatok sem menekülhetnek meg – írja a The Wall Street Journal.
A pénteken kezdődő tokiói Olimpia több szempontból is egyedülálló lesz: ez lesz az első az ötkarikás játékok közül a második világháború óta, melyet nem az eredetileg tervezett időpontban tartottak meg, és ez lesz az első, melyen nem vehetnek részt nézők. A játékokon azonban nem csak a versenyzők és a sportfogadók, hanem a befektetők is nyerhetnek: az Equilor legfrissebb elemzésében azt vizsgálta, mely szponzorok lehetnek az Olimpia nyertesei és vesztesei.
A Lyft bejelentette, hogy a Toyota leányvállalata, a Woven Planet felvásárolja a cég önvezető divízióját 550 millió dollárért, a tranzakció zárására pedig az idei harmadik negyedévben kerülhet sor.