A jövő héten kezdődnek azok a perek, melyekben befektetők 9,2 milliárd eurót követelnek a Volkswagentől - írja a Reuters. Az autógyártót azért vonnák felelősségre, mert nem értesítette a befektetőket a dízelbotrányról mielőtt a hatóságok 2015 szeptemberében kirobbantották azt.
Cáfolta a Renault autógyár szerdán, hogy az emissziós értéket illetően csalásra lehetőséget adó szoftverrel szerelték fel dízelmotoros modelljeiket, ahogy azt a Libératon című napilap állítja. A lap szerint az elmúlt hét évben mintegy 900 ezer járművet szerelhettek fel csaló szoftverrel. A cég jelezte, hogy minden szabályt betartott, és kizárólag a nyomozóknak hajlandó magyarázatot adni. A Renault részvényei a párizsi tőzsdén 2,5%-os mínuszt mutatnak a szerdai kereskedés végéhez közeledve.
A halkereskedelemmel foglalkozó Deutsche See beperelte a Volkswagent, állításuk szerint ugyanis a német autógyártó félrevezette őket egy bérleti megállapodás során. Az ügynek azért van jelentősége, mert ez az első eset, hogy a Volkswagent egy nagy hazai partnere perli be a dízelbotrány miatt.
A Volkswagen még messze van attól, hogy maga mögött hagyja a dízelbotrányt, alig egyeztek meg ugyanis az amerikai hatóságokkal, odahaza két bíróság is kártérítésre kötelezte a cégcsoportot, ráadásul a német ügyészség is bekeményített.
Luxemburg 16 milliárd eurós nyugdíjalapja feketelistára tette a Volkswagent az emissziós tesztekben elkövetett csalások miatt - írja a Financial Times.
A Volkswagen dízelbotránya olyan, mintha lóhúst tettek volna a gyárban a lasagne-ba - jelentette ki három német bíró. Ezt követően pedig elrendelték, hogy az autógyártó térítse meg a vásárlóinak a járműveik teljes vételárát.
Soha nem tettünk kísérletet arra, hogy olyan feltételeket alakítsunk ki, amelyek a tesztfolyamat bukását céloznák, ez képtelenség - nyilatkozta a Fiat vezérigazgatója arra a hivatalos vádra, miszerint a Fiat Chrysler szoftveresen manipulálta közel 100 ezer dízel járművének károsanyag-kibocsátását Amerikában.
A héten felröppent sajtóértesülésekkel összhangban hivatalosan is bűnösnek vallotta magát a Volkswagen az amerikai ügyészség előtt. A német autógyártó óriásvállalat összesen 4,3 milliárd dolláros bírságot fizet majd, amiből 1,45 milliárd közvetlenül az átvert fogyasztók kártalanítására megy majd.
Sikerült megállapodni egy 4,3 milliárd dolláros bírság tételben az amerikai hatóságokkal a dízelbotrányról - erősítette meg a keddi sajtóértesüléseket este a német Volkswagen autókonszern. Ezzel a tétellel együtt már kimerül az a keret, amelyet a cég az amerikai piacon tervezett bírságként és egyéb plusz költségekként kifizetni a botrány hatására.
A Volkswagen megállapodott a kanadai bírósággal, közel 1,6 milliárd dollárt kell fordítania jármű-visszavásárlásra, illetve helyreállításra, valamint a dízelbotrányban érintett kanadai járműtulajdonosok kompenzálására.
A piac manipulálásának gyanújával vizsgálatot indított a braunschweigi ügyészség a Volkswagen AG felügyelőbizottsági elnöke, Hans Dieter Pötsch ellen a dízelbotránnyal kapcsolatban. A vizsgálat a német szövetségi pénzügyi felügyelet (Bafin) feljelentése alapján indult.
A Volkswagen felügyelőbizottsága rendkívüli ülést tart pénteken, hogy egyeztessenek a cégcsoport széleskörű átalakításáról. A költségek lefaragására ugyanis nagyon nagy szükség van ahhoz, hogy a Volkswagen tartani tudja a lépést a versenytársaival.
A harmadik negyedéves beszámolója alapján elmondható, hogy kezdi kiheverni a dízelbotrány okozta sokkot a Volkswagen. A cégcsoport eladásai a nyugat- és közép-európai, valamint az ázsiai piacok jó teljesítményének köszönhetően nőttek, így ellensúlyozni tudták a dél-amerikai és kelet-európai visszaesést. Az üzemi- és nettó eredménysoron pozitív meglepetés született, amely az értékesítések drágább modellek irányéba történő eltolódásának, illetve a pénzügyi divízió jó szereplésének volt köszönhető. A befektetőket az is megnyugtathatja, hogy a Volkswagen valósággal fürdik a likvid eszközökben és a menedzsment hosszú idő után először kezd kicsit optimistábbá válni a jövőt illetően.
Kedden eldőlt, hogy Charles Breyer szövetségi bíró elfogadta a Volkswagennel kötött előzetes megállapodásokat, melynek következtében a német autógyártó 14,7 milliárd dollárt kártérítést fizet.
A Volkswagen-csoport prémiummárkája 25 ezer Audi Q7-es visszavásárlására készül az Egyesült Államokban - írja az Automotive News Europe a Der Spiegelre hivatkozva.
San Francisco szövetségi bírósága erősen hajlik arra, hogy jóváhagyja a Volkswagennel kötött előzetes megállapodásokat a dízelbotrány rendezésének ügyében, a döntést október 25-re ígérték. A korábbi tárgyalások értelmében a német autógyártó 16,2 milliárd dollárt fizethet az Egyesült Államokban azt követően, hogy éveken át csalt az ország emissziós tesztjein és megtévesztett vásárlóit.
Értékes találat értékes fegyverrel.
Mire készül az EU?
Közvetlenül lehet őket Brüsszelben megpályázni.
Három tényező is befolyásolja, hogy átlépi-e a lélektani határt az euróval szemben a magyar fizetőeszköz.