Csehországban az első öt hónapban 399 861 személygépkocsit gyártottak, 35,7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, májusban a koronavírus-járvány miatti visszaesés 52 százalékos volt - közölte a cseh autóipari szövetség pénteken Prágában.
A koronavírus, a járvány megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések hatalmas pusztítást végeztek az európai autópiacon májusban is, az új autók forgalomba helyezése több mint a felével zuhant. Ugyanakkor annak köszönhetően, hogy számos országban elkezdhetett visszatérni az élet a normál kerékvágásba, elindult a lassú felépülés.
A Ford és a Volkswagen aláírták azt a megállapodást szerdán, amelynek keretében kibővítik globális szövetségüket. Az együttműködés célja, hogy közös erővel elégítsék ki az európai piac és más régiók vásárlóinak gyorsan változó igényeit, kihasználva egymás erősségeit a közepes méretű pickupok és haszongépjárművek, illetve az elektromos hajtású autók területén.
A Volkswagen vezére, Herbert Diess előadást tartott a konszern felsővezetőinek, ahol a vállalatcsoport jövőjéről, a modellpaletta alakulásáról, az autógyártó szempontjából legfontosabb, kínai piacról és a Tesláról is beszélt.
A német kormány tegnap a vártnál jóval nagyobb gazdaságösztönző csomagot jelentett be, amelynek egyik része az, hogy megemelik az elektromos és hibrid autók vásárlásához nyújtott támogatást. Az autógyártók eredetileg azt szerették volna, ha a modern benzines és dízeles autók vásárlását is támogatta volna az állam, azok azonban kimaradtak a programból, amellyel kapcsolatban már most körvonalazódik, kik lehetnek a nyertesei és vesztesei.
Masszív emelkedésben vannak a német részvények, a vezető európai részvényindexek közül a német DAX emelkedett a legnagyobb mértékben, veszik a Lufthansa és az autógyártók papírjait.
Lázba hozta az autóvásárlókat a kormány új elektromos autóvételt támogató programja. Sokan érdeklődtek nálunk az iránt, hogy a korábban legolcsóbbnak számító, ám jelenleg nem kapható villanyautó-modellek mikor lesznek újra idehaza elérhetőek és mennyiért. Megkerestük ezért az importőrt és a Porsche Hungária válaszolt kérdéseinkre.
Vállalati befektetésekre készül a Volkswagen Kínában az elektromos autók kulcsfontosságú piacán a cég belső forrásaitól szerzett sajtóinformációk szerint.
A francia kormány összesen 8 milliárd eurós mentőcsomaggal segítené a bajba jutott autóiparát. A cél az, hogy az ország legyen európában a vezető elektromos autó gyártó.
A Volkswagennek fizetnie kell azoknak, akik a társaság dízelbotrányában érintett automodelljeiből vásároltak - így határozott egy ügyfél keresete alapján a német szövetségi legfelső bíróság (BGH) hétfőn.
A globális koronavírus-járvány miatt idén februárban évtizedek óta nem látott tőzsdei zuhanás következett, amiből rég nem látott felpattanással tértek magukhoz a tőzsdék. A piaci turbulenciák alaposan megmozgatták a hazai befektetési szolgáltatók ügyfeleit is, ebből pedig a szolgáltatók is profitáltak, a szektor bevétele és profitja is új csúcsra emelkedett az idei első negyedévben.
A koronavírus váratlan megjelenése, a járvány megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések nagyon nehéz helyzetbe hozták az autóipar minden szereplőjét világszerte. A kezdeti sokk, a kényszerű leállások utáni visszarendeződés már javában tart, de a termelések felfuttatását, a korábbi gyártási szintek elérését döntően a járművek iránti kereslet alakulása befolyásolja majd. Ezért is lenne nagyon kívánatos, hogy a kormányok minden lehetséges eszközzel, köztük a múltban az autópiac élénkülését eredményező roncsautó programokkal segítsék az iparág szereplőit. Többek között ezek a megállapítások hangzottak el a Portfolio és a Magyar Gépjárműipari Egyesület (MAGE) közös szakmai online konferenciáján.
Megállapodást kötött a német igazságszolgáltatással a Volkswagen, hogy hajlandó fizetni 9 millió eurót, hogy cserébe lezárulhasson a jogi eljárás a cég elnöke és vezérigazgatója ellen az elmúlt évtized legnagyobb autóipari botrányában, a dízelautók kibocsátási adatainak meghamisítása ügyében.
Nehéz szavakkal leírni, hogy a koronavírus, a járvány megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések micsoda pusztítást végeztek az európai autópiacon: áprilisban valamivel több, mint 270 ezer új autót helyeztek csak forgalomba, amely történelmi, 76,3 százalékos zuhanást jelentett 2019 áprilisához képest. A meghatározó autópiacokon egyaránt drámai visszaeséseket láthattunk, a helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy Magyarországon több autót adtak el múlt hónapban, mint Olaszországban és Spanyolországban. A koronavírus járműiparra gyakorolt hatása kiemelt téma lesz a Járműipar 2020 online konferencián, érdemes jelentkezni.
A koronavírus megjelenése, a megfékezése érdekében hozott szigorú intézkedések borzasztóan nehéz helyzetbe hozták a német autóipart egy kritikus időszakban. A szektor hiába tölt be meghatározó szerepet az ország gazdaságában, biztosít munkahelyet százezreknek, a politikusok egyelőre nem siettek a megsegítésére, legalábbis abban a formában nem, ahogy azt az autógyártók annyira szeretnék. Az új autók vásárláshoz adott állami támogatás egyelőre várat magára, mert számos védhető érv szól ellene. Látni kell azt is viszont, hogy a késlekedésnek hatalmas ára lehet.
A Volkswagen leállította a Golf nyolcadik generációjának kiszállítását szoftverhiba miatt – jelentette be a vállalat szóvivője pénteken a Reuters beszámolója szerint.
A Volkswagen bejelentette, ideiglenesen, négy napon keresztül kénytelen csökkenteni a termelését legnagyobb wolfsburgi gyárában az európai autópiacon tapasztalható gyenge kereslet miatt.