Április végéig zárva tartanak a csehországi Skoda gyárak
Harmadik alkalommal tolta ki csehországi gyárai újranyitásának időpontját a Skoda. A cég SMS formájában tájékozatta a munkavállalokat, akik a leállás alatt fizetésük 75 százalékát kapják meg.
Harmadik alkalommal tolta ki csehországi gyárai újranyitásának időpontját a Skoda. A cég SMS formájában tájékozatta a munkavállalokat, akik a leállás alatt fizetésük 75 százalékát kapják meg.
A koronavírus-járvány miatt április 19-ig meghosszabbította rendkívüli termelési szünetét az Audi Hungaria Zrt. - tájékoztatta a győri székhelyű járműgyártó vállalat kommunikációs vezetője csütörtökön az MTI-t.
A koronavírus-járvány miatt a Volkswagen meghosszabbította szlovákiai gyárainak ideiglenes zárva tartását április 19-ig. A termelést március 17-én függesztették fel, az eredeti terv szerint a leállás két hétig tartott volna.
Márciusban 11 478 új személyautót helyeztek forgalomba Magyarországon, 14,3 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábba - közölte a Carinfo.hu a DataHouse adatai alapján. Ezeket a számokat látva kijelenthetjük, a koronavírus már múlt hónapban keményen éreztette hatását a magyar autópiacon. Az iparági szereplők szerint a helyzet ráadásul jelentősen romolhat a következő hónapokban.
Enyhítheti az elektromos autók gyártására vonatkozó kvótát a kínai kormány az autóipar fellendítésének érdekében. Nagy szükség is van az élékítő intézkedésekre, hiszen az értékesítés februárban 79 százalékkal esett vissza az országban a koronavírus-járvány miatt kialakult krízishelyzet miatt.
Donald Trump amerikai elnök kormányzata jelentősen enyhíti a gépkocsik károsanyag-kibocsátásának az előző kormány által előírt korlátozását - jelentette be Elaine Chao szövetségi közlekedési miniszter kedden. A döntés rövidtávon segítheti az amerikai autógyártókat, hosszabb távon viszont súlyos problémákhoz vezethet.
A koronavírus miatti leállások közel 1,1 millió munkavállalót érintenek az Európai Unióban, a várható termeléskiesés pedig megközelíti majd az 1,2 millió autót. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) által készített számítások és előrejelzések vonatkoznak Magyarországra is, hazánkban mintegy 30 ezer embert érintenek közvetlenül a gyárleállások, míg a termeléskiesés megközelíti a 35 ezer járművet. Fontos azonban hangsúlyozni, hogy ezek a számítások az eddigi bejelentéseken alapulnak, abban az esetben tehát, ha a járvány kezelése, a termelés újraindítása időben elhúzódik, még nagyobb lehet majd a kiesés. Ezért is nagyon fontos, hogy mihamarabb olyan kormányzati intézkedések szülessenek, amelyek alkalmasak a károk enyhítésére.
A hazai brókercégek ügyfelei jellemzően lehetőséget látnak az elmúlt hetek tőkepiaci turbulenciái után, és a portfólióikat a kockázatosabb eszközök irányába csoportosították át. Népszerűek a technológiai, gyógyszeripari és egészségügyi, illetve telekommunikációs és élelmiszeripari részvények, az olajár jelentős esése után a különböző termékeken keresztül felvett olajpozíciók, de az európai vállalatok eurós kötvényei és feltörekvő piaci eurós és dolláros állampapírok is. Az ügyfelek kockázatvállalási kedve nő, emelkednek a számlanyitások, magas a forgalom a befektetési szolgáltatóknál. A három nagy hazai brókercéget, a Concorde-ot, az Equilort és az Erstét kérdeztük többek között arról, hogyan kezelik HR-oldalon a járványt, hogyan reagáltak az ügyfeleik a tőkepiaci turbulenciákra, mik a legnépszerűbb tőkepiaci eszközök az ügyfelek körében, és hogyan változott meg az ügyfelek kockázatvállalási hajlandósága az elmúlt hetekben.
Az idén 4,2%-kal eshet vissza a magyar gazdaság, a költségvetési hiány a GDP 5%-a felett lehet, a munkanélküliségi ráta pedig megduplázódhat – vélik az Erste Bank elemzői. A hétfőn kiadott anyag címe tökéletesen foglalja össze az utóbbi hetek változásait: „A legrosszabb forgatókönyv válik realitássá”. A folyamatosan érkező elemzői véleményekből egyre valószínűbbnek tűnik, hogy a gazdasági növekedést elfelejthetjük 2020-ban, ez pedig további károkat okoz majd a reálgazdaságban.
A koronavírus váratlan megjelenése és gyors elterjedése nehéz helyzetbe hozta a globális autóipart, a vezető autógyártók és beszállítóik sorra függesztették fel ideiglenesen termelésüket és egyelőre nem látszik, hogy mikor javulhat a helyzet érdemben. A nemzetgazdaságilag kiemelten fontos magyar autógyártás jövője is bizonytalanná vált, állami segítség nélkül néhány héten belül tömeges csődökre és tízezres elbocsátásokra kerülhet sor. Abban az esetben viszont, hogyha kellő gyorsasággal megfelelő segítség érkezik, Magyarország megőrizheti, megerősítheti szerepét a globális beszállítói láncban. Kilián Csabával, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkárával beszélgettünk.
Elbocsátások jöhetnek a Volkswagennél, ha a koronavírus miatt kialakult krízishelyzet nem javul, mivel az autógyártó továbbra is heti 2 milliárd eurót költ, nyilatkozta Herbert Diess, a cég vezére a ZDF-nek.
Látva a gazdaság drámai állapotát a kialakult járványhelyzet kapcsán, vélhetően nagyon keveseknek jut eszébe, hogy autót vásároljanak ezekben a hetekben. Az egészségügyi vészhelyzet azonban egyszer véget fog érni, a vihar elcsendesedik, és az élet újra fog indulni, vélhetően autókra is újra szüksége lehet a cégeknek és a magánszemélyeknek is. Adódik a kérdés, hogy érdemes-e kivárni, vagy középtávon még olcsóbbak lesznek az autók, mint a kezdeti sokk után. Várkonyi Gábor autóipaci szakértő elemezte a helyzetet.
A koronavírus-járvány miatt a tervezettnél hosszabb ideig nem indítja újra németországi gyártását a Volkswagen.
A Volkswagen úgy látja, nyárra már rendeződhet a német autópiac helyzete és visszatérhet az üzletmenet a normális kerékvágásba. A világ legnagyobb autógyártója a koronavírus gyors terjedése, annak megfékezése érdekében döntött úgy, leállítja termelését európai gyáraiban.
Egy német lap szerint nyáron indulhat újra a gyártás a Volkswagen németországi gyárában – számol be a hírről a Reuters.
A Volkswagen csoport rövidített munkaidő bevezetését tervezi, amely mintegy 80 ezer dolgozóját érintheti majd Németországban. A lépésre azt követően kerülhet sor, hogy a világ legnagyobb autógyártója leállította európai gyárait annak érdekében, hogy megfékezze a koronavírus gyors terjedését.
Nehéz időket hozott a vállalatoknak is a koronavírus-járvány. Ilyen helyzetben kiderül, hogy ki az igazán sérülékeny, és bár vannak tervek állami mentőövekre, ez nem jelenti azt, hogy minden cég túl is fogja élni ezt az időszakot. A „szupersztár” cégek még erősebbek lehetnek, a gyengék viszont eltűnhetnek. De láttunk már ilyet a történelem folyamán, a Nagy Gazdasági Világválság során új üzleti modellek születtek és nem kizárt, hogy most is ez történik majd. Az biztos, hogy nem lesz egyszerű – írja az Economist.
Hosszú LinkedIn-bejegyzésben írt a Volkswagen első embere, Herbert Diess a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetről, a Volkswagen és általában az egyének felelősségéről.
Azt, hogy pontosan hány motort és autót állítottak elő a győri Audi-gyárban tavaly, már eddig is tudtuk. A vállalat most közzétette többek között azt is, hogy mindezeknek köszönhetően mekkora árbevételt ért el 2019-ben, bődületes új rekord született.
Számos autógyártó társaság után szerdán a német BMW is bejelentette, hogy a koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést Európában.
A radikális republikánusok a házelnök fejét követelik.
Június közepéig várják az érdeklődőket.
Ha Európa lép, azonnal élesítik a válaszintézkedéseiket.
Végre itt a tízdarabos kedvezmény.
A megújulós erőművi projektek másodlagos piacát pörgetheti fel az energiahivatal transzparenciája.
Az OXO-vezér a Checklist hétvégi különkiadásának vendége volt.
A magyarok fejében az él, hogy Románia fejletlenebb ország, de ez már nincs így.