Leáll a győri Audi, reagált a PannErgyt
Jövő hét hétfőtől leáll a győri Audi-gyár, ez pedig a PannErgyt is érinti, amely az Audinak szállít megújuló energiát.
Jövő hét hétfőtől leáll a győri Audi-gyár, ez pedig a PannErgyt is érinti, amely az Audinak szállít megújuló energiát.
A koronavírus-járvány miatt felfüggeszti a termelést európai üzemeinek többségében a német Volkswagen-csoport, a világ legnagyobb autógyártó társasága - jelentették kedden német hírportálok Herbert Diess vezérigazgatóra hivatkozva.
A Volkswagen bejelentette, hogy a cég több üzemében is felfüggesztik a gyártást a koronavírus járvány miatt, a társaság pénzügyi vezetője pedig elmondta, hogy nehéz évre számít 2020-ban. A Volkswagen emellett a legfrissebb számait is közzétette, a cég árbevétele 7,1 százalékkal nőtt tavaly, míg az üzemi eredmény 12,8 százalékkal emelkedett.
Nagyot estek idén az autóipari részvényárfolyamok, ami nem is véletlen, az iparág ugyanis a szektor történetében egyedülálló átalakuláson megy keresztül, ráadásul a globlis gazdasági lassulás, a kínai autópiac zsugorodása és most a koronavírus együttesen állítják kihívások elé a vállalatokat. Ma azonban javult a hangulat, masszív túladottságból pattannak a részvényárfolyamok.
Magyarországon tovább emelkedett a személygépkocsik átlagéletkora – derült ki a KSH adataiból. Tavaly év végén csaknem 14 és fél éves volt egy átlagos magyar kocsi.
A szigorú Európai Uniós károsanyag kibocsátási szabályozás miatt az európai autógyártók számára elkerülhetetlenné vált, hogy a termékpalettájukon szereplő elektromos járművek számát megnöveljék, a BMW és a Daimler is új járművekkel bővíti idén a termékmixét. Bár az elektromos autók gyártása költségesebb, mint a hagyományos benzines, vagy dízeles járműveké, ami gondot jelenthet az autógyártók proftiabilitására nézve, azonban azt is figyelembe kell venniük a gyártóknak, hogy a szigorú károsanyagkibocsátási szabályok megsértése miatt jelentős büntetésekre számíthatnak 2021-től.
A Volkswagen úgy dntött, hogy kivezeti a tőzsdéről két leányvállalatát, az Audit és az MAN-t, hogy tovább egyszerűsítsék a konszernstruktúrát.
Kifejezetten jó évet zárt tavaly a Volkswagen, a konszern eladása, bevétele és profitja is emelkedett, az igazgatóság megemelte az osztalékot is.
Megállapodott egy német fogyasztóvédelmi szövetséggel a Volkswagen, németországi ügyfelenként akár több mint 2 millió forintnak megfelelő összeget fizet a csalós dízeles autók után.
Szlovákiában holnap parlamenti választást tartanak, és egyelőre megjósolhatatlan, hogy milyen összetételű lesz a kormány. Az új kabinetnek rögtön nehézségekkel kell szembenéznie: a szlovák gazdaság növekedési kilátásai rövid távon romlottak, hosszú távon pedig a strukturális reformok hiánya képezhet akadályt a fejlődés előtt. A gazdaság szerkezete extrém módon egészségtelen: az egyenlőtlenség kirívó, a túlságosan nyílt gazdaság pedig fokozottan ki van téve a külső sokkoknak. Szlovákia potenciális GDP-növekedése 3%, ezt a szintet pedig csak a humántőkébe, a kutatásfejlesztésbe történő beruházásokkal lehetne áttörni. Erre eddig sem volt politikai akarat, az új kormány pedig vélhetően annyira heterogén lesz, hogy esélye sem lesz átfogó reformokat véghezvinni.
Annak ellenére, hogy nem sikerült megállapodni a kártalanítás pontos összegéről a Volkswagen (VW) konszern és azok között, akik az autógyártó dízelbotrányában érintett modelljeiből vásároltak, a német cég 850 millió eurót kifizet az érintetteknek.
Manapság jól megfigyelhető tendencia, hogy zöldülnek az óriásvállalatok. Most a Volkswagen jelentette be, hogy bezárja két szénerőművét, és kisebb szén-dioxid kibocsátású gázerőművekkel váltja ki azokat.
Jelentős visszesést jósolnak a szakértők a kínai autóértékesítésben, amelyet a koronavírus kitörése miatt leállított termeléssel magyaráznak. A januári kínai járműértékesítés már a 19. egymást követő hónapban mutathat visszaesést, éves szinten pedig egy huzamban harmadjára számítanak az ipari értékesítés csökkenésére.
Eljátszott a gondolattal a Forbeson publikáló, elemzéseket készítő Trefis Team, hogy mi történne, ha a Google akvizíciós célpontja lenne a Tesla. Az MIT mérnökök és Wall Street-i elemzők vezetésével működő csapat összeszedte, hogy mit nyerhet ezzel a Google és mit nyerhet a Tesla. Megálmodtak egy olyan szcenáriót, amelyben az egyesült vállalat egy 2500 milliárd dolláros piaci kapitalizációjú cég lenne.
Az, hogy a Tesla alapjaiban változtatja meg az autóipart, mára már közhely. Függetlenül attól, hogy a mobilitással kapcsolatos változásnak ki lesz a nyertese, a hógörgeteg már elindult, csak azt nem tudjuk biztosan, kiket tarol le, illetve mely cégeknek teremt kiugrási lehetőséget. A változás mindig erős érzelmeket vált ki az emberből, leginkább félelmet és elutasítást, vagy esetleg pont az ellenkezőjét, eufóriát. Ez a Teslánál is megfigyelhető, hiszen az elemzői várakozások a pénzügyi csődtől a 15 000 dolláros részvényárig terjednek.
Számos gyár zárva tart még ma Kínában, hiába tértek vissza emberek milliói az utazásukból a Holdújév ünnepségei után. Több gyár kiterjesztette a munkaszünetet a koronavírus miatt, ez pedig a globális beszállítói láncokra is hatással lehet.
Az új koronavírus váratlan megjelenésé már eddig is komoly nehézségeket okozott számos autóipari szereplőnek. Az elmúlt néhány napban ráadásul egészen ijesztő forgatókönyvek is megjelentek azzal kapcsolatban, hogy a járvány gyors terjedése milyen hatással lehet a kínai autógyártásra és az új autók értékesítésére, illetve mekkora zavarok keletkezhetnek a globális ellátási láncban. Az autógyártók és beszállítóik lépéskényszerbe kerültek, muszáj lesz minél gyorsabban újraindítaniuk a termelést, ha úrrá akarnak lenni a kialakult helyzeten.
Nagyot esett tegnap a Tesla. Nem véletlenül.
Csak idén megduplázódott a Tesla árfolyama, ezzel pedig nem járt rosszul a cég első embere, Elon Musk, aki egyben a Tesla egyik nagytulajdonosa is. Ha minden cél teljesül, Musk olyan kompenzációban részesül, ami mellett aprópénznek tűnnek a más amerikai nagyvállalatok vezetőinek kifizetett összegek.
Hatalmas sztori lett a Teslából, a cég piaci értéke már nagyobb, mint a Volkswagené és a Daimleré együtt, hamarosan a világ legnagyobb piaci értékű autógyártója lehet. A befektetők elkezdték árazni, hogy a Tesla lesz Az Elsőszámú Mobilitási Szolgáltató. Régen túl vagyunk már azon, hogy autógyártóról beszéljünk, a cég árazása is ennek megfelelő.
Enyhülés vagy egy újabb háború előszele a Dél-Kaukázusban?
Minden terület a zöld megoldásokat keresi.
Cikkünk folyamatosan frissül.
Ettől függetlenül várható, hogy egyre gyakrabban látjuk majd a fronton a megoldást.
Mekkora a baj a luxusiparban?
A Citadealla Alap portfóliómenedzsere a Checklsit vendége volt.
Kell-e aggódnunk az amerikai árindex növekedése miatt?