A Frankfurti Autószalon előtt mutatta be az új elektromos autóját a Volkswagen. Az ID.3 a nevét onnan kapta, hogy a Volkswagen Bogár és a VW Golf után az ID.3 is korszakalkotó modell lesz a Volkswagen szerint.
Gyengén indult az év a Porschénél, világszinten jelentősen estek az eladások, főként Európában adott el a korábbinál jóval kevesebb autót a német autógyártó.
Már Európában is konfigurálható és rendelhető a Tesla új modellje, a Model 3. Megnéztük a németországi árakat.
Londoni pénzügyi elemzők szerint valószínű, hogy a közép-európai EU-gazdaságok növekedési ütemét is lassította valamelyest az Európai Unióban kötelező új gépjármű-emissziós mérési eljárás, bár nem ez a térségi növekedés meghatározó tényezője.
Sok pénzre lesz szüksége a következő években a Volkswagennek, ezért is vinné tőzsdére teherautógyártóit Traton név alatt. A tranzakció sokak fantáziáját megmozgatta, mivel őrült érték van a konszern cégeiben, egyik-másik gyártó tőzsdei bevezetésével sokat kereshetne a Volkswagen. A Commerzbank összerakott egy modellt arról, melyik cég mennyit ér a konszernen belül.
A BMW a szeptember 1-től bevezetett károsanyag-kibocsátási mérési metódus, a WLTP bevezetése és a kereskedelmi háború negatív hatásai miatt arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a korábban előrejelzettnél jóval alacsonyabb lehet a cég profitabilitása idén, de ha ez nem lenne elég, most a németországi BMW-kereskedőkkel is meggyűlt a cég baja.
A BMW kedden profit warningot tett közzé: a német prémiumautó-gyártó menedzsmentje úgy látja, hogy az új WLTP-menetciklus miatt kialakult árháború és a globális kereskedelemi háború miatt csökkenhet az adózás előtti eredménye és az üzemi marzsa a korábbi várakozásokhoz képest.
Magyarországon körülbelül 40-50 különféle személyautót nem lehet jelenleg megrendelni, köztük népszerű modellek egyes változatait - írja a Vezess.hu. A problémát az okozza, hogy több modellre még nem sikerült megszerezni az új fogyasztásmérési szabványhoz tartozó típusbizonyítványt. Ez viszont komoly gond, hiszen ennek hiányában egyetlen autó sem helyezhető forgalomba 2018. szeptember 1-től.
Ahogy arról korábbi anyagunkban már írtunk, 2018. szeptember 1. után kizárólag azok az autók helyezhetők forgalomba, amelyek rendelkeznek a WLTP-menetciklus szerinti típusbizonyítvánnyal. Az esemény kapcsán kérdezz-felelek formájában igyekszünk választ adni minden olyan fontos kérdésre, amely bárkiben felmerülhet az eddig alkalmazott NEDC-ciklust leváltó, új mérési rendszerrel kapcsolatban.
Több autógyártónak is nehézségeket okozott az elmúlt időszakban az új WLTP-menetciklusra történő átállás, amely az utóbbi évtizedekben használt és mára teljesen elavulttá vált NEDC-ciklust váltja fel hamarosan. Rövidtávon ez azért okozhat gondot, mert a szabályozás szerint a 2018. szeptember 1. után gyártott összes új autónak rendelkeznie kell a megfelelő típusengedéllyel, ennek hiányában nem kerülhetnek forgalomba és értékesítésre. Hosszabb távon pedig egyrészt az okozhat problémát, hogy a WLTP sokkal reálisabb képet ad egy adott autó tényleges fogyasztásáról és károsanyag-kibocsátásáról, másrészt az új menetciklussal egy időben bevezetésre került a valós feltételek mellett végzett károsanyag-kibocsátási teszt, a Real Driving Emissions (RDE) is. Ezek együttes alkalmazása komoly szigorítást jelent az autógyártókra nézve, hiszen járműveiknek nem csak a laboratóriumokban, hanem a valóságban is meg kell tudniuk felelni az előírásoknak. Akik pedig nem lesznek képesek ezt határidőre teljesíteni, komoly bírságokra számíthatnak, a csalókra pedig még súlyosabb büntetési tételek várnak.
A Volkswagen csoport nehéz helyzetbe került az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra, a WLTP-re történő átállás miatt. A németek kénytelenek voltak felfüggeszteni az alternatív meghajtású járműveik értékesítését és annak érdekében, hogy ne halmozódjanak fel hatalmas készleteik, több napig tartó kényszerleállásokat hajtanak végre a következő hetekben Wolfsburgban. A cégcsoportnál kialakult helyzet hatással lesz a magyarországi operáció működésére is, az Audi Hungária jelezte, átmeneti visszaeséssel számolnak a motor- és a járműgyártás területén. Egyben hangsúlyozták azt is: nincsenek veszélyben munkahelyek Győrben.
Felfüggesztette a német Volkswagen csoport az elektromos és a hibrid meghajtású, valamint a gázüzemű autók értékesítését, mert a vártnál nehezebb a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP) - írta a Welt am Sonntag.
Erős negyedéves számokat ett közzé ma a BMW.
Szeptember 1-től változik a járművek károsanyag-kibocsátásának mérési módszere, ami komoly költségeket jelent a Volkswagennek.
A Volkswagen azt tervezi, hogy augusztus és szeptember között ideiglenesen heti 1-2 napra felfüggeszti majd a termelést wolfsburgi gyárában, amely egyben legnagyobb üzeme is a világon. A lépésre azért van szükség, mert az autógyártónak a vártnál nehezebben megy a felkészülés az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására szolgáló új nemzetközi szabványra (WLTP).
Hírfolyamunk az ukrajnai háborúról percről percre.
A franciák tegnap jelentettek be hasonló döntést.
Nukleáris és megújuló energiaforrásokból állítanak elő villamosenergiát.
Még várják az izraeli delegációt.
Többek között erről volt szó a keddi Checklistben.
Többek között erről volt szó a hétfői Checklistben.
Többek között erről volt szó a pénteki Checklistben.